چگونه تغییر در الگوهای غذایی بر بیماران چاق تاثیر می گذارد؟


فصل تعطیلات چالش های بیشتری را برای افراد چاق به همراه دارد.

با نزدیک شدن به تعطیلات و کاهش دما، بسیاری از ما میزان انرژی دریافتی و فعالیت بدنی خود را تغییر می دهیم. در طول فصل تعطیلات، که از اواسط نوامبر تا اواسط ژانویه ادامه دارد۱ روال هفتگی ما با وسوسه هایی مانند الکل، غذاهای ناسالم و پر انرژی، نگرش تعطیلات جشن و فضای آرام اجتماعات اجتماعی با دوستان و خانواده مختل می شود.۲

همانطور که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ گزارش شد،۲ افزایش وزن در طول فصل تعطیلات با افزایش وزن متوسط ​​از ۰.۸ پوند تسریع می شود. به ۲.۲ پوند، و یک یافته ثابت از افزایش وزن که نزدیک به دو پوند است. یک مطالعه۳ دریافتند که فقط در روز کریسمس، ما ممکن است ۶۰۰۰ کالری یا سه برابر کالری دریافتی روزانه مصرف کنیم. در حالی که دو پوند و یک ۶۰۰۰ کالری در روز ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد، اما اگر بخواهیم این موضوع را تعمیم دهیم، این افزایش وزن و دریافت کالری بالا می تواند در طول زمان افزایش یابد.

حتی سرسخت ترین و هوشیارترین افراد در میان ما ممکن است تحت طلسم فصل تعطیلات جشن و جشن های آرام با دوستان و خانواده قرار بگیرند. برای افراد چاق، دسترسی تعطیلات به مواد غذایی پرانرژی و قرار گرفتن مکرر در معرض گزینه های ناسالم و اندازه های بزرگ ممکن است چالش هایی را حتی برای کسانی که به آنها متعهد هستند ایجاد کند. رژیم غذایی کم کالری یا بسیار کم کالری (VLCD).

تماشای وزن در طول فصل تعطیلات

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ اثرات یک مداخله طراحی شده برای ترویج محدودیت در مصرف انرژی را بررسی کرد.۲ به شرکت‌کنندگان در گروه آزمایش (۱۳۶=N) آموزش داده شد که هر روز در همان زمان با پوشیدن (یا نپوشیدن) لباس‌هایی با وزن مشابه وزن خود را وزن کنند و وزن خود را ثبت کنند. این کار برای نظارت بر خود و شکل گیری عادت انجام شد. همچنین به شرکت کنندگان در گروه آزمایشی آموزش داده شد که مسیر وزن خود را تامل کنند و ۱۰ نکته برای مدیریت وزن به آنها ارائه شد. به شرکت کنندگان در گروه کنترل (N = 136) فقط یک بروشور در مورد رهبری یک سبک زندگی سالم ارائه شد. پس از وزن گیری پایه، شرکت کنندگان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل وزن بیشتری از دست دادند، اگرچه کاهش چربی بدن معنی دار نبود. افرادی که در گروه آزمایش بودند نیز افزایش قابل توجهی در مهار شناختی در رابطه با خوردن نشان دادند.

در یک مطالعه طولی ۱۶ هفته ای،۱ محققان بررسی کردند که آیا افزایش وزن بدن به دلیل افزایش دریافت انرژی است یا خیر. به طور خاص، محققان وزن بدن، ترکیب بدن، اجزای تعادل انرژی و اقدامات رفتاری را هشت هفته قبل از تعطیلات (۱۵ سپتامبر – ۲۵ نوامبر) و هشت هفته در طول تعطیلات (۲۵ نوامبر – ۱۵ ژانویه) بررسی کردند. داده های آنتروپومورفیک همراه با آب نشاندار ایزوتوپی پایدار، نمونه های ادرار و کل آب بدن جمع آوری شد. علاوه بر این، رتبه‌بندی‌های ذهنی اشتها و نمونه‌های خون در ارتباط با اقدامات روان‌سنجی جمع‌آوری شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که افزایش وزن را می توان به آب بدن نسبت داد. نویسندگان حدس می زنند که گلیکوژن، که جزء یا چربی است و با آب هیدراته می شود، ممکن است افزایش وزن را به دلیل تغییرات روزانه در مصرف کربوهیدرات که باعث احتباس آب می شود، توضیح دهد. نویسندگان بیشتر این را حدس می زنند فشار و وعده های غذایی بیشتر در خارج از خانه، به عنوان مثال، وعده های غذایی تهیه نشده توسط شرکت کنندگان در مطالعه، ممکن است در افزایش وزن نقش داشته باشد. به طور خاص، آنها پیشنهاد می کنند که قرار گرفتن در یک “محیط غنی از نشانه های غذایی” به احتمال زیاد بر افزایش وزن تأثیر می گذارد و استراتژی های مداخله ای را برای کمک به کاهش وسوسه های این محیط ها پیشنهاد می کنند.

یک VLCD برای کمک به بیماران در کاهش افزایش وزن در تعطیلات در نظر بگیرید

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، پزشکان باید با بیماران خود همکاری کنند تا استراتژی هایی مانند پایبندی به برنامه غذایی، وزن کردن روزانه و ثبت وزن آنها، و محدود کردن وعده های غذایی خارج از خانه مصرف کنند. – کمک به مدیریت وسوسه های اجتماعات و مقاومت در برابر مصرف غذاهای پر انرژی. پزشکان باید به وسوسه و استرس فصل تعطیلات اذعان کنند و نه تنها الف رژیم غذایی بسیار کم کالری یا رژیم های کم کالری (LCD)، گزینه های جایگزینی غذاو تغییر سبک زندگی، بلکه ابزارهای مدیریت استرس.

منابع:

  1. تغییر در الگوی غذا خوردن به عنوان عاملی برای دریافت انرژی و افزایش وزن در طول دوره تعطیلات زمستانی
  2. اثربخشی یک مداخله رفتاری مختصر برای جلوگیری از افزایش وزن در تعطیلات کریسمس: کارآزمایی کنترل تصادفی شده