چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. مهم است که به یاد داشته باشیم که در طول روز به بدن خود چه می دهیم. غذاهای ناسالم و به ویژه چرب و پرچرب می توانند بسیار مضر بوده و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شوند. لیستی از همه غذاهایی که باید از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید تا التهاب بدن کاهش یابد و مفاصل و ماهیچه ها کار کنند.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات را روی لبه بشقاب بگذارد یا در سطل زباله پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید ، لازم است بخش بزرگی از میوه ها و سبزیجات را بدون دویدن در هفته در بیمارستان به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم ضد التهابی شامل همه غذاهایی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد نقش مهمی در افزایش خطر التهاب و سایر بیماری های مرتبط دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها آمده است.

  • اسفناج.
  • چغندر است.
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • توت های گوجی

به شکر نه بگویید

شما باید کیلومترها از غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید تا از افزایش التهاب جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن خود را فعال کنید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، سیب زمینی سرخ شده و غیره است.

همه این غذاها می توانند میزان التهاب را در بدن شما افزایش دهند بدون اینکه حتی در مراحل اولیه متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا رژیم غذایی خود را به طور مداوم بررسی کنید تا مطمئن شوید که سرشار از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است.

در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید بدون افزایش خطر ابتلا به التهاب ، کالری روزانه مناسبی را دریافت کنید:

  • گوشت قرمز خود را با یک منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، پوست ، ماهی کاد ، ماهی هالیبوت ، باس و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و پیراشکی ، که محتوای مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ می رساند و در عوض مقدار بیشتری به کلسترول شما می افزاید ، خودداری کنید.
  • هر زمان که می خواهید به جای یک کوکی یا یک تکه کیک پر از شکر ، قند بالا داشته باشید ، انتخاب کنید که برای خود یک کاسه اسموتی یا سالاد میوه درست کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، گزینه های سالم تری را برای روغن هایی مانند روغن زیتون انتخاب کنید. اگر هنوز تعویض نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک انتخاب سالم تر از روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا-نه است که به کاهش اثرات التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، اگر انواع روغن های سالم می خواهید ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده سالم

جای تعجب نیست که هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix ، ما همیشه به دنبال یک کیسه یا یک کیسه پاپ کورن هستیم و فهمیدن آن دیر است و کل بسته سوخته است. این مقدار کالری زیادی اضافه می کند و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که از بدن شما دفع می شوند ، در واقع توصیه نمی شود.

تنها کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید ، تنقلات بادام ، بادام زمینی ، فندق ، فندق ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره است. همچنین می توان انواع توت ها و آناناس را خشک کرد. بدون شک هوس های شما را برطرف می کند ، اما شما را نیز برآورده می کند و از حمله به این کیسه های چیپس جلوگیری می کند. نباید فراموش کنیم که آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و ارزش غذایی بالایی دارد!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور کلی ، ما به مرور زمان ثبات خود را از دست می دهیم ، به ویژه امروز و در کارهایی که انجام می دهیم. به طور مشابه ، نسل قدیمی همیشه از گیاهان زیادی در غذای خود استفاده می کردند. و بنابراین ، غذا نه تنها طعم بهتری دارد ، بلکه به سالم تر بودن نیز کمک می کند.

گیاهان و ادویه های مشابه دیگر قرن هاست که به دلیل خواص درمانی خود مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه های ضدالتهابی عالی وجود دارد که می تواند برای کاهش التهاب در بدن برای این منظور استفاده شود ، برخی از آنها شامل فلفل قرمز ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، رزماری ، زنجبیل و غیره است.

غذاهای پر فیبر بخورید

محققان و پزشکان غذاهای سرشار از فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​چنین عملکردهای بدنی بسیار توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. داشتن فیبر پایدار در رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از فیبر غلات مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل هستند. میوه ها و سبزیجاتی مانند لوبیا و پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای غنی از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید ، زیرا این می تواند یک عامل محرک باشد و منجر به عوارض جانبی حاد شود.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی در 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی در 7 ژوئیه 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین بار در 6 ژوئیه 2020 گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید