چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 اقدام موثر)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت به نوشیدن قهوه در اوقات فراغت خود دارید ، ممکن است تأثیر روحیه خود را احساس کرده باشید. ارتباط بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن به شرح زیر است:

  • افزایش ضربان قلب
  • منحرف کننده
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • تعریق
  • تنگی نفس

وقتی کافئین می نوشید ، شادی در درجه اول تمام وجود شما را در بر می گیرد. متأسفانه این احساس به سرعت از بین می رود و تحریک پذیری باقی می ماند. اما چگونه می توان بر اثرات قهوه و خشم ناشی از آن غلبه کرد؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م effectiveثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را افزایش دهد ، بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه ای که می نوشید یک لیوان آب بنوشید. بعداً به خاطر این توصیه از من تشکر خواهید کرد!

2. تمرین کنید

وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به شما کمک می کند تا کافئین را بسوزانید و آزاد کنید و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. سعی کنید دراز بکشید ، سریع راه بروید یا بدوید. همه اینها به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. همیشه می توان تکنیک های تنفس را در حالی که منتظر پایان چیزی هستیم تمرین کرد! معمولاً اگر این وضعیت را به مدت طولانی مدیریت کنید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک مزیت اضافی است! بابونه یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C زیبا هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون شما تأثیر می گذارد و مانند کمبود ویتامین C بدن شما را فریب می دهد. خوردن پرتقال یا گریپ فروت ممکن است بهترین انتخاب برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون باشد. با این کار شما بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، یعنی این بار بدن تصور می کند که میزان کافئین در خون کاهش می یابد!

5 مورد از بدترین تلفات جوجه ها و نکات بسیار مهم

آیا بهتر نیست قهوه را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای حذف آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید به مرور زمان کار کند.

اما برای به حداقل رساندن عوارض جانبی ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف زیاد کافئین را متوقف کنید!
  • به یاد داشته باشید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار شامل چیزهایی مانند قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه ها و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید از مزایای طعم و سلامتی بدون احساس درد لذت ببرید.
  • ما قهوه بدون کافئین را به روش سوئیسی توصیه می کنیم. این روش تا 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه را حذف کرده و مواد شیمیایی را حذف می کند.
  • از داروها و مکمل های حاوی کافئین آگاه باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین ممکن است حاوی 40-60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصولات را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • تأثیر کافئین در 45 دقیقه اول استفاده قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت دوام داشته باشد.
  • حداکثر 10 ساعت طول می کشد تا کافئین را از سیستم بدن خود حذف کنید.

بنابراین ، توصیه ما:

  • بهتر است 6-8 ساعت قبل از خواب کافئین را قطع کنید.
  • در طول روز ، مرتباً آب بنوشید و منتظر بمانید تا قهوه از بدن شما خارج شود.
  • برای رفع استرس و اضطراب گام های متوسط ​​بردارید.
  • به مدت 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن کنید تا استراحت کنید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید ، زیرا مقدار کافئین را در خون شما کاهش می دهد.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه در صبح (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید