چربی چگونه بدست می آید؟ (5 نکته ساده برای کاهش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که وارد می شوند چرخه کاهش وزن و کاهش وزن برای برخی افراد این سوال مطرح می شود که چگونه می توان وزن خود را افزایش داد؟
معمولاً چندین روش برای کاهش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به کاهش وزن دارد؟
برای بررسی این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا فرد نیاز به کاهش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های سالم این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالبی در مورد نحوه دریافت چربی

چگونه می دانیم که باید وزن کم کنیم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. با استفاده از قد و وزن ، می توانیم به افزایش وزن با رسیدن به یک رقم خاص فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (کیلوگرم) ، ارتفاع مربع (سانتی متر)

وقتی این رقم کمتر از 18.5 باشد ، به این معنی است که وزن فرد کمتر است. اگر این عدد بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر باید برای فرد در نظر گرفته شود ، مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی. تقریباً ، اما ممکن است انتخاب خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین س questionsالاتی که همه افراد دارای اضافه وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه می توان با سریعترین روش وزن خود را به نتیجه رساند.
اول از همه ، لازم است در نظر بگیریم که برخی عوامل باعث کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد که باعث پرکاری تیروئید می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشده باشد.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

با این حال ، یکی از دلایل کاهش وزن ممکن است تغذیه نامناسب باشد. غذاهایی هستند که معمولاً باعث کاهش وزن می شوند. بنابراین ، در زیر ، بهترین غذاهایی را که می توانند به شما دلیلی برای کاهش وزن ارائه دهند ، ارائه می دهیم تا بتوانید با روش های سالم این کار آشنا شوید.

کره فندقی و بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از سوی دیگر ، افزایش وزن مناسب است. زیرا کالری بالایی به بدن می دهند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای کاهش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر نیز برای میوه های خشک مناسب ترین است:

  • تاریخ
  • انگور و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را کاهش دهیم؟

برنج یکی از ساده ترین منابع کربوهیدرات برای کاهش وزن است. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، کمی چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند ، انتخاب خوبی است.
البته ، به یاد داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. مانند همه غلات ، گزینه های دیگر نیز باید در نظر گرفته شوند.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به کاهش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. علاوه بر این ، مقدار متفاوتی از پروتئین به بدن بسته به مواد مورد استفاده داده می شود. می تواند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شود.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

خمیر وانیل
برای تهیه خمیر وانیل ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
توت تازه یا توت یخ زده را سرو کنید
یک وعده ماست پروتئین چرب است
مقدار وانیل دلخواه شما

خمیر فندق
برای آگاهی از نحوه کاهش وزن بهتر است صافی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی دوغ
یک قاشق عسل
یک قاشق فندق خام بدون پوست
مقدار شکلات دلخواه شما

اسموتی کاراملی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
کرم کارامل به هر میزان که می خواهید

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
هنگامی که کالری زیادی وجود دارد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

اما بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر جلوگیری از پر شدن و خوردن غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • فندق و دانه ها
  • لوبیا

مطالبی در مورد نحوه دریافت چربی

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین راهکارها برای پاسخ به سوال افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. با این حال ، افراد دارای اضافه وزن ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کنند و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید