چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟ – دکتر. رویا خادمیان


چرا نشستن به کاهش وزن کمک نمی کند - چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

اگر هدف قرار دادن ماهیچه های شکم و ورزش برای آن ماهیچه ها باعث از بین رفتن چربی شکم شود ، کارشناسان می گویند برای از بین بردن چربی شکم باید رژیم معمولی را دنبال کنید تا چربی شکم سوزانده شود. فقط عضلات شکم

برخی باورهای غلط در مورد از دست دادن چربی شکم:

مصرف نوشابه های گازدار:

نوشیدن هرگونه نوشیدنی گازدار که باعث نفخ می شود راهی برای افزایش چربی شکم است. سایز دور کمر افرادی که دو یا چند لیوان نوشابه گازدار در روز می نوشند 6 برابر بیشتر از افرادی است که از این نوشیدنی ها اجتناب می کنند.

غذاهای فرآوری شده مصرف کنید:

غذاهای فرآوری شده مانند قند و چربی های اشباع باید دور ریخته شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از دست بدهید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که باعث احتباس مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی ترانس در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد و بسیاری از افراد بیشتر از این مقدار چربی ترانس می خورند.

الکل بنوشید:

مصرف الکل به دلیل دارا بودن قند زیاد ، دور کمر و چربی شکم را نیز افزایش می دهد.

از تمرینات قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی برای هر تمرین مداوم 15 تا 60 دقیقه طول می کشد که قلب شما را مجبور به کار می کند و گروه های اصلی عضلانی شما مانند ران ، ران و باسن را درگیر می کند (اگرچه تمام تمرینات مانند شنا و اسکی همه ماهیچه ها را پوشش می دهد. تمرینات قلبی عروقی عمومی شامل پیاده روی است. ، دویدن و دوچرخه سواری. برای انجام این ورزش ها نیازی به عضویت در یک باشگاه ورزشی ندارید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی وسایل ورزشی انتخاب گسترده تری را به شما می دهد. اینها شامل پله ها ، اسکی های ثابت ، تردمیل ، قایقرانی و … می شود.

نادیده گرفتن تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو مهمتر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هر چه بدن شما عضلانی تر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید مانند کاردیو در اولویت قرار گیرند.

چربی ها را به طور کامل کنار بگذارید:

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده از جمله فندق ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است و نباید تمام چربی ها به طور کامل حذف شود.

استرس مزمن را تجربه کنید:

این حالت روحی عاملی است که باعث افزایش تجمع چربی و چربی شکم می شود و دلیل آن نیز تشکیل غذای بیشتر تحت استرس به دلیل ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال است.

عزم و اراده از جانب مصرف کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست بدهید ، باید گروه های کربوهیدرات پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم عضلات افزایش یابد. تقریباً 45-65 of از کالری دریافتی باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

پروتئین کافی دریافت نکنید:

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و هورمون گرلین را که با احساس سیری همراه است فعال نگه می دارد.

محروم از خواب:

کمبود خواب و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که ساعات کمتری از خواب با افزایش سایز کمر ارتباط دارد. بی خوابی میل به مصرف غذاهای پرکالری و فرآوری شده را افزایش داده و متابولیسم را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

برای چای سبز اگر مشکل از بین بردن چربی دور کمر و شکم دارید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید