چرا تیروئید شما فندق برای سلنیوم می گیرد · سارا پترنل


آیا تا به حال فرصتی پیدا کرده اید که مهره برزیل را امتحان کنید؟

می دانم ، یک سوال عجیب. 😂

این یک مهره بسیار بزرگ و متفاوت است که اغلب در یک کاسه آجیل مخلوط باقی می ماند زیرا متفاوت و شاید عجیب به نظر برسد.

در حقیقت ، آجیل برزیلی در مقایسه با بسیاری از نارگیل ها طعم و بافت خامه ای خوبی دارد.

می توان گفت که آجیل برزیلی منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که برزیل را بهانه ای عالی برای قرار دادن بهترین دوست جدید شما و بادام زمینی بر روی زمین و امتحان کردن آنها می کند.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر غذایی است … تقریباً یک اشتباه است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر اهمیت دارد ، با این ماده معدنی آجیل بیشتر آشنا خواهید شد.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما هنوز هم بسیار مهم است.

سلنیوم بیشترین آنتی اکسیدان است. این بدان معنی است که از آسیب رادیکال های آزاد در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های مهم برای سم زدایی به نام گلوتاتیون اکسیداز کمک می کند. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که البته به طور غیر مستقیم ، به عنوان یک نیروی سم زدا عمل می کند.

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در تبدیل ویتامین C و افزایش شهرت آنتی اکسیدانی آن کمک می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا برخلاف سایر پستانداران ، انسان نمی تواند ویتامین C خود را تولید کند.

علاوه بر افزایش سم زدایی با عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال سلنیوم برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ البته کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

با این حال ، تأثیر بیشتر سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید بازو را بیشتر می کند.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا میریم سراغ چیزهای آبدار.

اگر یکی از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را بخوانید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید ، از قبل می دانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمونهای تیروئید T4 و شکل فعال T3 تولید نمی کند.

این می تواند باعث سرماخوردگی ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

تبدیل هورمون های تیروئید به اشکال فعال جایی است که سلنیوم وارد می شود.

گروهی از آنزیم ها به نام یدوتیرونین دیودیناز وجود دارد که برای عملکرد به عنوان گلوتاتیون پراکسیداز به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که برای عملکرد سالم غده تیروئید بسیار مهم هستند ، با یکدیگر همکاری می کنند تا عملکرد طبیعی غده تیروئید را تضمین کنند.

به این نکته اضافه کنید که تیروئید بیشتر از سایر بافتهای بدن انسان سلنیوم دارد و من شما را در قطار سلنیوم سوار کردم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، پال ید و سلنیوم باید در تعادل نگه داشته شوند. به میزان کافی بر عملکرد تیروئید تأثیر نمی گذارد. بیش از حد می تواند کشنده باشد.

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کاهش کیفیت خاک می تواند از قرار گرفتن در معرض سلنیوم طبیعی در غذاهای ما بکاهد. در حال حاضر چیز زیادی برای ترس وجود ندارد ، اما برای اطلاع از نسل های آینده هنوز زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم به دلیل عوامل دیگری مانند اختلال در هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV مثبت ، بیماری کرون و اخیراً جراحی بای پس معده ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • دریافت چربی
  • بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد
  • مشکل در تمرکز

اگر این برای شما آشنا به نظر می رسد ، بسیاری از آنها را به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما در صورت بارداری تا 60 میلی گرم و در صورت شیردهی 70 میکروگرم.

در طرف دیگر طیف ، مصرف بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

برخلاف محصولات جانبی ، اگر سلنیوم خود را از منابع غذایی دریافت می کنید ، احتمالاً در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات یا زخم های پوستی
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک

رایج ترین منبع غذایی سلنیوم ، دوست خوب قدیمی ما ، آجیل برزیل است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، منبع زیبا (و بسیار خوشمزه) سلنیوم است ، اما فندق برزیلی ممکن است حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد که توصیه نمی شود بیشتر بخورید. دو در روز

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (مخصوصا جنایی و شیتاکه)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

لازم به ذکر است که اگرچه سلنیوم تحت تأثیر ماندگاری غذا قرار نمی گیرد ، اما پختن گوشت و فرآوری دانه ها (مانند برنج قهوه ای که حاوی سلنیوم است) می تواند منجر به از بین رفتن مقداری از این ماده معدنی شود.

چه زمان و چگونه سلنیوم را به هاشیموتو اضافه کنیم

با توجه به اینکه شما باید از این خط کمبود و سمیت سلنیوم عبور کنید ، دانستن اینکه آیا باید آن را اضافه کنید دشوار است. در حالت ایده آل ، شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در مواردی که نشانه هایی مبنی بر ضرورت وجود دارد یا اگر سطح غذای خود را آزمایش کرده اید و نشان می دهد که کم هستید ، اضافه کنید. سپس با دوز کم شروع کنید و به آرامی ادامه دهید و در صورت نیاز افزایش دهید. چشمان خود را برای علائم مسمومیت ببندید و همیشه هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم مکمل در چندین شکل مختلف وجود دارد. تفاوت اصلی در میزان تسلط کامل آنها است.

ساده ترین و ارزان ترین فرم برای یافتن ، سلنیوم سیترات است. با این حال ، آن را به خوبی به عنوان اشکال دیگر (گاهی گران تر) ، مانند L-selenomethionine و سلنوسیستئین جذب می شود.

یک دوز خوب و ایمن برای افزودن 200 میکروگرم در روز است که همراه با وعده غذایی مصرف می شود ، به این دلیل است که چگونه به طور طبیعی سلنیوم خود را دریافت می کنید و اجازه می دهید تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم مکمل گاهی با ویتامین E مشترک است ، زیرا هر دو اثر آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً ، نگرانی ها و مطالعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف ویتامین E و سلنیوم با هم و جداگانه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. بنابراین ، اگر خطر ابتلا به سرطان پروستات را دارید ، مصرف آن را توصیه نمی کنم.

اگرچه هیچ گونه نگرانی در مورد تداخل دارویی با سلنیوم وجود ندارد ، اما توصیه نمی شود از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد خون استفاده کنید زیرا می توانند لخته شدن خون را کند کنند.

خوشبختانه ، سلنیوم هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر است زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

تصویری بزرگ برای غده تیروئید خود در نظر بگیرید

نگاه کنید ، سلنیوم یک غذای باورنکردنی برای حمایت از یک زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما یک ماده معدنی معجزه آسا نیست. این بخش مهمی از معما است.

با توجه به نقش هورمون تیروئید T4 در تبدیل به T3 فعال ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است نیاز به افزودن داشته باشد.

اما سلنیوم به تنهایی راه حل نیست. شما به مزایای سایر غذاهای حمایت کننده از تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. یافتن داروی مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون نیز می تواند مهم باشد.

و اگر مزایای داشتن سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، نگران نباشید که هر از گاهی یک مهره برزیلی بگیرید.

اگر آمادگی انجام این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت غده تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه تغذیه و به روز شده من با هاشیموتو ابزارها و منابع مورد نیاز برای شروع کار را گردآوری می کند. سفر شفا

یک گزینه عالی دیگر برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری نیاز دارند ، اگر با مشکلات بهداشتی پیچیده تری در ارتباط با هاشیموتو یا بیماری دیگری دست و پنجه نرم می کنید ، برنامه شاد و سالم بزرگسالان من را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید