پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که امروزه بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. سپس به ما بپیوندید.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • ژنتیک ؛
  • مصرف الکل و دخانیات ؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​غیره بیماریهای مختلف مانند ؛
  • مصرف طولانی مدت داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متأسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. اگر می توانید در مورد پوکی استخوان اطلاعات کسب کنید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث کاهش شدید قدرت استخوان می شود. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این عارضه با فشار بسیار کمی مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن دچار شکستگی می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسانی بیشتر تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. بنابراین ، زنان یائسه باید به سلامت استخوان ها توجه بیشتری داشته باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به شدت کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر از اندازه گیری تراکم معدنی استخوان در این سن استفاده کنیم ، خواهیم دید که زنان این سن کاهش قابل توجهی در توده استخوانی در استخوان ران ، لگن و گردن خواهند داشت.

پوکی استخوان با جذب و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی به میزان کافی کلسیم دریافت نکند یا بدن به اندازه کافی کلسیم دریافت نکند ، فرد در معرض خطر پوکی استخوان قرار می گیرد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معناست که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد ، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. همه نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین ، جذب کلسیم توسط مصرف فسفر برای مدت طولانی مختل می شود. بنابراین ، افرادی که به الکل معتاد هستند بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. اما می توان از بیماری پیشگیری و کند کرد. زنان قبل از یائسگی باید تحت نظر جراح ارتوپد باشند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشیدنی های گازدار ، از جمله نوشیدنی های حاوی فسفر را کاهش دهید. گنجاندن محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه می تواند کمک مهمی در تاخیر پوکی استخوان باشد. به گفته پزشکان ، هر فرد باید 1 تا 2 لیوان شیر در روز بنوشد. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. شما باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85-90 درصد کلسیم را در استخوان های خود جذب کنید. بهترین گزینه برای این منظور مصرف شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید