ویژگی های دانه چیا ؛ اگر می خواهید چاق بمانید ، این چای را برای چاقی نخورید!


نحوه مصرف دانه های چیا

آیا با خواص دانه های چیا آشنا هستید؟ دانه چیا به سلامت قلب کمک می کند و علاوه بر مزایای دیگر ، به کاهش وزن نیز کمک می کند. بنابراین دریغ نکنید که آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. دانه های چیا فواید بیشماری دارند. آنها منابع عالی فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم ، منیزیم ، روی و فسفات هستند. در این مقاله اطلاعات پزشکی ، برخی از فواید دانه چیا را به شما معرفی می کنیم. این فواید باعث می شود که دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

ویژگی های دانه های چیا

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز و حبوبات است.
  • همچنین ، این دانه ها پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.
  • این دانه ها دو برابر بیشتر از جو دو سر فیبر دارند.
  • این دانه ها سه برابر آهن و اسفناج آهن دارند.
  • حاوی سه برابر آنتی اکسیدان بیشتر از میخک است.
  • دانه های چیا پنج برابر بیشتر از شیر کلسیم دارند.

1- ویژگی های دانه چیا برای کاهش وزن:

دانه های چیا متابولیسم و ​​چربی سوزی را تسریع می کند. دانه های چیا وقتی با آب و لیمو ترکیب شوند ، بدن را تمیز کرده و با یبوست مبارزه می کنند. مطالعات علمی خواص دانه های چیا را برای کاهش وزن اثبات کرده است. یک روش بسیار ساده و م toثر برای استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن:

عناصر:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه چیا (5 گرم)
  • یک فنجان آب گرم (200 گرم)
  • 1 لیمو (100 پوند)

آماده سازی:

  • ابتدا آب را به دو لیوان تقسیم کرده و دانه های چیا را در یکی از آنها فرو کنید.
  • دانه ها را حداقل 40 دقیقه خیس کنید (این مخلوط باید به طور قابل توجهی ضخیم تر باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بردارید و آن را در یک فنجان آب دیگر بریزید.
  • دو مایع را مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

برای استفاده از خواص شربت برای کاهش وزن ، سعی کنید این دستور غذا را با معده خالی بنوشید.

بیشتر بدانید: بهترین راه ها برای جلوگیری از چاقی

ویژگی های دانه های شربت با عسل

این دانه ها منبع اسیدهای چرب امگا 3 طبیعی هستند که به عملکرد صحیح سیستم گردش خون کمک می کنند.

  • این دانه ها همچنین به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند.
  • علاوه بر این ، خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهد.
  • این دانه ها همچنین خطر عوارض جانبی روی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- تأمین سطح بالایی از انرژی:

با خوردن دانه های چیا می توانید دوز کربوهیدرات پیچیده مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. این غذاها به مدت طولانی به بدن شما انرژی می دهند.

اگر کمبود انرژی دارید و به طور کلی خیلی زود خسته می شوید ، ممکن است ایده خوبی باشد که دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این ، اگر در طول روز ورزش می کنید یا در حالت عادی بسیار فعال هستید ، دانه های چیا به افزایش استقامت شما کمک می کند.

3- ویژگی های دانه چیا و درد مفاصل:

دانه های چیا حاوی آنتی اکسیدان های عالی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تسکین درد آرتروز کمک می کند.

همچنین به دلیل دارا بودن روی و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. به همین دلیل ، دانه های چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کنند. همچنین خطر ابتلا به آرتروز ، آرتروز ، دررفتگی استخوان یا مفصل را کاهش می دهد.

4- حجم عضلات:

دانه های چیا غذایی هستند که برای افزایش حجم ماهیچه ها توصیه می شوند زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 هستند.

در عین حال ، آنها دارای اثر بازسازی و درمانی هستند که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- هیدراتاسیون بدن:

این دانه ها 10 تا 12 برابر وزن خود آب جذب می کنند. بنابراین ، خوردن آنها به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند و بدن را به مدت طولانی تر مرطوب می کند.

6- ویژگی های دانه چیا با عسل برای تقویت روحیه شما:

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری برای تولید سروتونین است که معمولاً به عنوان هورمون شادی شناخته می شود.

در نتیجه ، خوردن دانه های چیا می تواند به تنظیم خواب ، بهبود روحیه و رفع افسردگی و اضطراب کمک کند. برای بهبود کیفیت خواب ، قبل از خواب شربت و عسل دانه چیا بنوشید.

7- مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد:

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها در دانه های چیا از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

ویژگی های دانه شربت برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

یکی از مهمترین کاربردهای دانه چیا بهبود سلامت پوست است. فواید این دانه های مغذی برای پوست:

8- از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند:

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا ، این دانه ها بازسازی پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، بنابراین شما باید آنها را برای کاهش سرعت پیری سلول ها و پاکسازی بدن مصرف کنید.

9- ویژگی های دانه چیا برای از بین بردن التهاب پوست:

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از نوعی التهاب در پوست است. دانه های چیا دارای خواص خنک کنندگی هستند که به از بین بردن التهاب ، سلامت و آرامش کمک می کند.

10- سد پوستی را تقویت می کند:

داشتن یک سد پوستی قوی برای محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی و به حداقل رساندن خطر آکنه و آسیب UV بسیار مهم است. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت این سد و محافظت در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

11- افزایش درخشندگی پوست:

یکی از مهمترین خواص دانه های چیا برای پوست خواص درخشندگی آن است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم هستند و استفاده منظم از آنها می تواند درخشندگی و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از درخشندگی کامل پوست اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: آیا ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کنند؟

12- مرطوب کننده پوست:

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند مقدار زیادی آب ذخیره کنند و بنابراین می توانند یک غذای بسیار مرطوب کننده به رژیم غذایی شما اضافه کنند. مرطوب کننده کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا می توانند بسیار مفید باشند.

ویژگی های دانه شربت برای مو

ویژگی های دانه چیا برای مو

اگر می خواهید موهای براق و پرپشتی داشته باشید ، فراموش نکنید که این دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر تازه در خوردن دانه های چیا آشنا هستید ، سعی کنید غذای کوچک را شروع کرده و به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید. فواید دانه چیا برای سلامتی را در نظر بگیرید.

13- تقویت مو:

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند که هر دو باعث تقویت ریشه مو و کاهش خطر شکستگی و ریزش مو می شوند.

14- ویژگی های دانه چیا برای رشد مو:

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به بهبود سلامت پوست سر از داخل ، جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

15- افزایش کشش:

هنگامی که دانه های چیا به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می شوند ، بافت ژل مانند آنها نرم کننده کامل است. این مهره ها می توانند به افزایش کشسانی مو کمک کرده و موهای درشت و خشک را ابریشمی و صاف کنند.

16- درخشندگی به موها اضافه کنید:

دانه های چیا سرشار از روی هستند. این ماده مغذی نقش مهمی در افزایش توانایی مو برای محافظت از خود در برابر آسیب های محیطی (به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش) دارد. با بهبود بافت و درخشندگی زیاد ، می تواند منجر به تولید سلول های جدید و سالم مو شود!

17- از خواص و نازک شدن دانه های چیا برای مو جلوگیری می کند:

مس دیگری که در دانه های چیا یافت می شود مس است. این ماده به دلیل افزایش گردش خون در پوست سر و جلوگیری از ریزش مو شناخته شده است.

بیشتر بدانید: پیشگیری و درمان ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ارثی

نحوه مصرف دانه های چیا

می توانید در هر زمان از روز دانه های چیا را با معده خالی بخورید و به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

دانه های چیا را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • ماست
  • اصلان
  • شیرینی
  • سالاد
  • غلات
  • محصولات پخته شده

لازم به ذکر است که شما نباید مقادیر زیادی از این دانه ها را مصرف کنید. کافی است حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز بخورید. این مصرف روزانه می تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین عدم تعادل قند خون کمک کند. برای کاهش وزن ، توصیه می کنیم از خواص دانه های چیا غافل نشوید و حداقل سه بار در هفته از آنها استفاده کنید.

اگر سرما خورده اید و نمی توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، سعی کنید آنها را با عسل مصرف کنید. دانه های چیا دارای دو لایه عسل هستند و حافظه را تقویت می کنند.

عملیات: اخبار پزشکی ، داخلی ، مراحل سالم ، خط سلامت ، زیبا

دیدگاهتان را بنویسید