نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر رویا خادمیان


1421786032390 - نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب و حفظ شیوه زندگی سالم سود می برند ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود وزن و رشد سالمی پیدا کنند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند در رسیدن به این هدف مفید باشد.

چاقی و اضافه وزن در کودکان اغلب در مدرسه ابتدایی شروع می شود. این بسیار نگران کننده است ، زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن در دوران نوجوانی به این کار ادامه می دهند. والدین تأثیر زیادی بر رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته حتی لوازم خانگی ساده نیز بی تاثیر نیستند. برای یادگیری نحوه کنترل چاقی و وزن در کودکان ، این مقاله را از دست ندهید.

تغییراتی در عادات غذایی کل خانواده ایجاد کنید

تغذیه سالم و انتخاب فعالیتهای بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید سایر اعضای خانواده را در این تغییر دخیل کنید. در این شرایط ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی دارند ، می توانند به راحتی به وزن سالم مورد نظر برسند.

در این زمینه میان وعده های سالم تهیه کنید ؛ تنقلات بخش مهمی از عادات غذایی نوزاد است و نباید از آن غافل شد. ترجیحاً میان وعده ها کالری کمی دارند. به عنوان مثال ، می توانید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

از نوشیدنی های ناسالم ، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های شیرین دوری کنید. سعی کنید کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم چرب ترغیب کنید.

با کودک خود ورزش کنید و فعال باشید

پیاده روی کنید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، با کودک خود ورزش کنید. کودکان مدرسه ای حداقل 60 دقیقه در روز به فعالیت احتیاج دارند. کمتر از دو ساعت در روز برای تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای برای دانش آموزان مدرسه و کمتر از یک ساعت برای کودکان پیش دبستانی و نوزادان وقت بگذارید.

البته رعایت چند نکته در رژیم غذایی دانش آموزان (در صورت رفتن به مدرسه) ضروری است:

از معلمان یا مدیر فرزند خود در مورد شیوه زندگی سالم ارائه شده در مدرسه سوال کنید.

تنقلات پرچرب (مانند سیب زمینی سرخ شده) را در رژیم غذایی کودک خود قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان اصلی ترین نوشیدنی در مدرسه تشویق کنید.

انتخاب های سالمتر را در وعده های غذایی به فرزند خود بیاموزید.

یاد آوردن:

والدین نقش مهمی در ایجاد عادات غذایی سالم در فرزندان خود دارند. برای تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای برای کودکان وقت بگذارید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، همه می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، مشروط بر اینکه سبک زندگی سالم تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید