نکاتی برای داشتن دیوالی شاد و سالم


با نزدیک شدن به تعطیلات، انجمن طب چاقی تعطیلات خوبی را برای شما آرزو می کند! هر جامعه ای در این زمان از سال جشن ها و سنت های مختلفی را جشن می گیرد. این جشن ها حول غذا، دوستان و خانواده می چرخد. جامعه آسیای جنوبی سریع ترین رشد گروه آسیایی آمریکایی در ایالات متحده در سال های اخیر بوده است. دیوالی جشنواره چراغ های هندو است. بر اساس تقویم قمری است و معمولاً در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر رخ می دهد. این جشن نشان دهنده جشن «خیر بر شر» است و یکی از مهم ترین جشنواره هایی است که در شبه قاره هند جشن گرفته می شود. بسیاری از جوامع غیر هندو برای جشن گرفتن این تعطیلات با روحیه سکولاریسم می پیوندند. چراغ هایی در همه جا روشن شده اند تا به طور نمادین پایان تاریکی را نشان دهند. این می تواند زمان سختی با تمام وسوسه های خوشمزه اطراف باشد، بنابراین من چند نکته ساده رژیم غذایی دیوالی را ارائه کرده ام تا شما را با اهداف مدیریت وزن خود با نزدیک شدن به فصل دیوالی هماهنگ نگه دارد.

آشپزی خانگی

هیچ جشنی بدون غذاهای سنتی هر فرهنگ و دستور پخت هایی که به ما رسیده است کامل نمی شود. وقتی در خانه آشپزی می کنید، کنترل بیشتری روی کیفیت مواد دارید. علاوه بر این، همیشه می توانید مواد را با جایگزین های سالم جایگزین کنید و ایده های عالی برای دستور العمل های میان وعده های سالم دیوالی وجود دارد. اگر در حال پختن کیک هستید، به جای آن از نصف روغن و نیمی از سس سیب شیرین نشده استفاده کنید. اگر حوصله غذای خوش طعمی دارید، نخود پخته شده را به جای سرخ کردن در فر تفت دهید. تهیه ظروف خود در خانه به شما این امکان را می دهد که نحوه تهیه آنها را انتخاب کنید. از قندهای تصفیه شده پرهیز کنید و با سایر شیرین کننده ها خلاق باشید. روغن های تصفیه شده را کنار بگذارید و با روغن نارگیل یا روغن نارگیل آشپزی کنید. با آشپزی در خانه، می توانید مطابق با غذای خود انتخاب کنید.

قبل از دست ورزش کنید

اگر می‌خواهید در کار غوطه‌ور شوید و با آن زندگی کنید، اوایل روز برای ورزش کردن وقت بگذارید. این می تواند تمرینات قلبی، وزنه برداری یا هر ورزش دیگری باشد که از آن لذت می برید. شما همچنین می توانید در حالی که با خانواده خود در بیرون صحبت می کنید به پیاده روی بروید. احتمالا متوجه نخواهید شد که ترجمه نیم ساعت در تلفن به ۵۰۰۰ مرحله چقدر آسان است. راه دیگر برای تحرک ماندن در فصل تعطیلات، برنامه ریزی یک جلسه یوگای گروهی یا پیاده روی با خانواده و دوستان است. هر مرحله مهم است و به دستیابی به اهداف کلی شما کمک می کند.

هدایای عالی

تبادل هدایا همیشه بخشی از دیوالی بوده است. در این فصل به انواع هدایایی که می دهید توجه کنید. به جای دسرهای معمولی پر از شربت، بیایید خارج از جعبه فکر کنیم. شیرینی های جایگزین و سالم دیوالی را به عنوان ایده های بالقوه هدیه بررسی کنید. ما می دانیم که فکر مهم است، بنابراین می توانیم از گزینه های بهتری مانند سبد چای، محصولات مراقبت از خود یا محصولات رایحه درمانی استفاده کنیم. حتی ممکن است یک ردیاب فعالیت هدیه دهید! کمک مالی به فروشگاه مواد غذایی محلی یا سرپناه بی خانمان ها نیز ممکن است مفید باشد. امروزه بسیار مورد نیاز است، این یک راه عالی برای بازگشت به جامعه ما است.

چیزی را که نمی توانید محدود کنید جایگزین کنید

من می دانم که صدای درونی شما به شما می گوید که اشکالی ندارد که یک بار در سال زیاده روی کنید. در واقع او است. اما به یاد داشته باشید، اعتدال همیشه برای برخی از ما کارساز نیست. بعد از اولین گاز گرفتن ممکن است سخت باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا هوشیار باشید زیرا فصل تعطیلات تازه شروع شده است. این در مورد قدرت اراده نیست، بلکه در مورد قدرت مهارت است – داشتن توانایی کاهش سرعت و فکر کردن در مورد انتخاب ها و اعمال خود. از قبل در مورد استراتژی هایی که باید استفاده کنید تا مطمئن شوید که در پرخوری زیاده روی نمی کنید فکر کنید. اگر فردی نسبت به کربوهیدرات هستید، آب میوه، شیر ادویه‌دار، سودا ماسالا یا چای را جایگزین آب میوه و نوشابه کنید. اگر به دنبال ایده‌های دسر سالم دیوالی هستید، به‌جای خوردن فاج‌های مبتنی بر آرد، مقداری بادام با پوشش شکلاتی با کیفیت و رول‌های میوه خشک با دانه‌های اضافه شده و نارگیل شیرین نشده بخورید. راگی دوسا (کرپ ارزن) درست کنید و سس بادام زمینی خشک را جایگزین سیب زمینی کنید.

تعادل را بزن

اگر در شرکت هستید و قصد تفریح ​​دارید، در بقیه روز وعده های غذایی ساده تری بخورید. سعی کنید پروتئین را زودتر در روز مصرف کنید، زیرا پروتئین می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. در حالی که حوصله دارید، تنقلات بی فکر را کاهش دهید یا نمونه هایی از جعبه هدیه را امتحان کنید. اگر غذا خوردن با زمان محدود را تمرین می کنید، این یک ابزار عالی برای کمک به شما در طول فصل تعطیلات است. از لحاظ تاریخی، روزه و ضیافت بخشی از بسیاری از اعیاد بوده است. در نهایت، خواب کافی می تواند به شما کمک کند که در طول فصل تعطیلات احساس آرامش و بازیابی کنید. شما نمی توانید از یک فنجان خالی چیزی بریزید، پس حتما کمی برای خود وقت بگذارید. هر چه بیشتر بخوابید، روز بعد انتخاب هایتان بهتر خواهد بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر