مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی را برای مبارزه با مقاومت به انسولین و ریزش مو کشف کنید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و مقاومت به انسولین در ریزش مو را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی را برای مبارزه با مقاومت به انسولین و ریزش مو کشف کنید
  • ریزش مو و بارهای قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • مقاومت نامشخص انسولین باعث دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • INSULIN ، SHBG و DHT TIP برای کاهش میزان قند خون روزانه خود
  • از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

جدول توضیح مقاومت انسولینانسولین یک هورمون حیاتی است که بدن شما برای تنظیم قند خون از آن استفاده می کند. سطح قند خون شما می تواند بر سیستم های مختلف بدن شما تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی در بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو.

مطالعه ای که توسط مجله اروپایی خطر قلب و عروق انجام شد ، ارتباط بین مقاومت به انسولین و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی الگو در زنان را نشان داد.

ریزش مو و بارهای قند خون

مطالعات همچنان ثابت می کند که غذاهای فرآوری شده دارای قند خون بالایی هستند و به ریزش مو کمک می کنند. خوردن غذاهای دارای قند خون بالا باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شود. مطالعات دیگر نشان می دهد که طاسی مردان با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی می گویند مقاومت به انسولین را می توان با طاسی بصری تشخیص داد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود

احتمالاً شما در مورد آلوپسی آندروژنتیک شنیده اید ، وضعیتی که بسیاری از افراد (مردان و زنان) را درگیر می کند. برخی زودتر از دیگران آن را تجربه می کنند.

به طور سنتی تصور می شد طاسی مردانه از نظر ژنتیکی مرتبط است. از رگ های خونی عبور کرد اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک یافت شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این و آن) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان با شروع زودهنگام طاسی مردان پیش بینی کرد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون انسانی است. وقتی مردی از طاسی مردانه رنج می برد ، DHT خود را به فولیکول های مو می چسباند. وقتی این اتفاق در مدت زمان طولانی رخ می دهد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، حتی تا حدی که فعالیت آنها متوقف می شود. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندروم متابولیک بخش بزرگی از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا ما شروع به تکیه بر غذاهای فرآوری شده و رژیم های غذایی کمتر سالم می کنیم.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مرتبط با سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • HDL پایین (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تنظیم رژیم غذایی

اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذاهایی که می خورید بر سه عامل موثر در ریزش مو مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین را افزایش می دهند. این واکنش ها سپس مقدار DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین شما را افزایش می دهند نیز می توانند باعث سندرم متابولیک شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب غیر اشباع ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. علاوه بر این ، با خوردن اسیدهای لینولئیک و لینولئیک می توانید سطح HDL خود را افزایش دهید. جالب است که این روغن ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

سطوح پایین HDL می تواند منجر به افزایش 5-آلفا ردوکتاز شود که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چرب ، به نام لینولئیک اسید ، در شیر ، گوشت گاو و چربی یافت می شود. (من شیر نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد.) از آنجا که بدن ما نمی تواند این اسیدهای چرب را جذب کند ، ما باید آنها را با رژیم غذایی خود جذب کنیم.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، کره و غیره. بسیاری از افراد از افزایش وزن ، حمله قلبی و غیره رنج می برند. باعث ترس می شود. اما واقعیت این است که کیفیت بالایی دارد ، چربی های سالم یک انتخاب عالی برای شما هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها به سوزاندن چربی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و موارد دیگر کمک می کنند. بسیار مفید برای. من در چند سال گذشته تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه بگویم ، وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به یاد داشته باشید که من رژیم نمی گیرم و کالری نمی شمارم. در واقع ، من کالری بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنم!

بدن انسان برای سالم ماندن به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع شده ، (بله !!) اسیدهای چرب امگا 3 اشباع نشده و چربی های امگا 6 غیر اشباع. همه این چربی های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت مهم است. به خصوص زمانی که محصولات حیوانی می خورم و فقط حیوانات تغذیه شده با علف را می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

وقتی صحبت از سلامتی می شود ، اصطلاح “مقاومت به انسولین” اغلب مورد بحث قرار می گیرد. این یک بیماری است که در آن سلول های بدن دیگر به انسولین در صورت نیاز پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ قند خون در سطح طبیعی استفاده می کند. هنگامی که شما قند یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، بدن آنها را به گلوکز تبدیل می کند. در پاسخ ، بدن شما انسولین ترشح می کند ، که برای وارد کردن گلوکز به هر سلول بدن لازم است.

مقاومت نامشخص انسولین باعث دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما نمی توانند گلوکز مورد نیاز خود را برای انرژی دریافت کنند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در سطح بسیار بالایی در خون شما باقی می ماند. بدن شما به طور طبیعی در پاسخ به افزایش قند خون انسولین بیشتری ترشح می کند و یک چرخه شروع می شود. این دوره تشخیص داده نشده باعث دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما در حفظ تغییرات قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند با بالا و پایین مستمر کنار بیاید ، که می تواند چرخه رشد را قطع کند. بنابراین ، مقاومت به انسولین به احتمال زیاد باعث ریزش مو می شود. مو یکی از اولین مناطقی است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های اولیه به نوع غذایی که باعث این فراز و نشیب ها می شد دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، رژیم اینوئیت عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. بدیهی است که آنها تحت چنین تغییراتی قرار نخواهند گرفت.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی از هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، هورمون های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، ممکن است در پاسخ تغییر کنند.

تا دیر نشده امتحان بده!

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. به همین دلیل ، مردان مبتلا به طاسی در سنین پایین باید در طول معاینات پزشکی از نظر دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین مورد آزمایش قرار گیرند.

انسولین ، SHBG و DHT

سطوح پایین گلوبولین متصل کننده هورمون جنسی (SHBG) در مردان و زنان مبتلا به ریزش مو مشاهده شده است. همچنین ارتباطی بین انسولین و SHBG وجود دارد که وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا است ، سطح DHT پایین است زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن در صورت نیاز می شود. این واکنش ها با انتشار DHT کمتری برای اتصال به فولیکول های مو باعث ریزش مو می شوند.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای محاسبه میزان کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا حاوی آنزیم نیستند. این عامل اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو است.

غذاها (و نوشیدنی ها) را با GI کم بخورید تا بدن شما سالم ، ذهن شما ثابت و انرژی شما بالا باشد. غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، پودر استخوان و غیره.

از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

در نهایت ، چون همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد ، خوردن را با توجه به نوع بدن خود فراموش نکنید.

سعی کنید هر روز میزان بار GI را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای تعیین میزان GI در رژیم غذایی خاص ، به www.glycemicindex.com مراجعه کنید

اگر می خواهید 55 علت ریزش مو را بخوانید ، لطفا این پیوند را بررسی کنید

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی واحد ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید