مغز شما چگونه بر سفر کاهش وزن شما تأثیر می گذارد؟


بسیاری از مردم در مورد مسیر پاداش در مغز ما شنیده‌اند، مسیری که با یک پاداش تحریک می‌شود و ما را وادار به انجام دوباره آن می‌کند. این مسیر اغلب به میل به شکلات یا نوشابه نسبت داده می شود. این یک سیگنال مغزی است که رفتار را تحریک می کند. چیزی که ممکن است بسیاری از مردم ندانند این است که یک مسیر ضد پاداش نیز وجود دارد. این مسیر ما را از انجام کارها یا شاید حتی انگیزه ماندن بر اساس تجربیات گذشته باز می دارد.

هابنولا ناحیه ای در مغز است که مسئول این مسیر ضد پاداش است. این تصمیم گیرنده در سفر کاهش وزن شما است زیرا سطح دوپامین را کنترل می کند. معنای لاتین آن “قلمه کوچک” نشان دهنده قدرت آن در سیستم مغز است. این مرکز رد و سوئیچ کشتن برای ایجاد انگیزه است. این یک تأثیرگذار اصلی در تنظیم پاسخ مغز به پاداش، درد، اضطراب و استرس است. رژیم گرفتن توسط بدن و مغز شما به شدت رد می شود زیرا تنظیم کننده وزن بدن شما مغز است. بدن شما دارای یک وزن تعیین شده است که کمترین توجه را به ظاهر شما و هدف شما از یک وزن خاص دارد. هورمون های گرسنگی، گرلین و لپتین مسئول حفظ نقطه تنظیم بدن هستند و بدن شما را در مورد زمان دریافت غذا، کاهش سرعت و حفظ انرژی راهنمایی می کنند.

در واقع مغز در برابر کاهش وزن مقاومت می کند. آیا شما یا هرکسی که می شناسید تا به حال این سناریو را داشته اید که در روز هشتم فقط سالاد می خورید و قبل از اینکه متوجه شوید در نهایت دسر مورد علاقه خود را از یخچال می خورید؟ آن سوئیچ kill احتمالاً از habenula شما فعال شده است. رژیم گرفتن هورمون های استرس مرتبط با افزایش وزن را تحریک می کند و سرکوب مداوم نشانه های گرسنگی سیگنال هایی به مغز می فرستد و تنظیم وزن تحت تأثیر قرار می گیرد. مسیر ضد پاداش شما این را به عنوان پاداشی نمی‌داند، یا باعث ایجاد اضطراب و درد ناشی از تجربیات قبلی می‌شود و چیزهایی را که باعث تغییر رفتار شما می‌شوند، متوقف می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که مغز شما مقدار کم لپتین را در خون شما حس می کند، شما را تحریک می کند که برای حفظ نقطه تنظیم خود، بیشتر غذا بخورید. مغز و بدن شما مانند افراد خیرخواه شما عمل می کند، به همین دلیل است که آنها هیچ نگرانی در مورد تمایل شما به کاهش وزن ندارند.

اگرچه مغز شما یک حاکم سختگیر است، اما می توان آن را فریب داد و با یک رویکرد هوشمندانه مدیریت کرد. رویای کاهش وزن شما می تواند محقق شود اگر مغز خود را با کاهش وزن تعیین شده خود راحت کنید. شروع با تغییرات ساده تر و کوچکتر سالم تر، مانند ورزش کردن، به مغز شما سرنخ می دهد و به طور طبیعی از شما در ماموریت کاهش وزن حمایت می کند. مدیریت استرس، خواب کافی و فعالیت های بدنی توانایی چربی سوزی شما را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. در نهایت، رفتارهای سالم به جای تمرکز بر وزن مشخص باید در اولویت باشد.

سلامت روان شما بسیار مهمتر از تمایل شما به کاهش وزن است. شما باید به اندازه کافی هوشمندانه بازی کنید تا با سیستم ضد پاداش تهاجمی هابنولا مقابله کنید. انتخاب عادت‌های قابل انجام و طبیعی‌تر که به کاهش وزن کمک می‌کنند، باعث می‌شود که ماه را احساس کنید و سطح دوپامین را بالا ببرید، و از تحریک مسیر ضد پاداش مغز جلوگیری می‌کند و در عوض مسیر پاداش را تحریک می‌کند. با انجام بیش از حد یک رژیم غذایی محدود و انتظار کاهش وزن بیش از حد، خود را برای محرک مغز آماده می کنید. مغز شما نه تنها محدودیت همانطور که در بالا توضیح داده شد را حس می کند، بلکه احساس می کند که شما پاداش مورد انتظار را دریافت نمی کنید (یعنی کاهش وزن غیر واقعی)، سپس هابنولا جانبی شما تحریک می شود و احساسات شاد شما را خاموش می کند. اگر برای مدت طولانی تغییری در وزن خود مشاهده نکنید، هابنولا جانبی شما حتی فعال تر می شود. وضعیت نگران کننده واقعی زمانی رخ می دهد که هابنولا شروع به ارسال سیگنال در زمان های نامناسب می کند. شما باید با خودتان راحت باشید و برای کاهش وزن گام های بدون گناه بردارید. شما باید به جای برنامه غذایی برای جلوگیری از تحریک هابنولا، روی یک برنامه ذهنی تمرکز کنید.