مراقبت از چاقی در دانشجویان کالج در ایالات متحده


در حالی که چاقی یک مشکل جهانی است، دانشجویان کالج در ایالات متحده در میان جمعیت‌هایی هستند که بیشترین آسیب را دیده‌اند (۱،۲). تعداد قابل توجهی از دانشجویان کالج در طول سال های کالج وزن اضافه می کنند. تقریباً از هر ۳ دانشجوی آمریکایی ۱ نفر چاقی دارند (۱). بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، ۴۴ درصد از دانشجویان کالج در ایالات متحده وزن خود را بیش از حد طبیعی توصیف کردند، یعنی در رده چاق یا دارای اضافه وزن. با وجود این، پیشرفت محدودی در رسیدگی به مشکل چاقی در میان دانشجویان وجود دارد.

چاقی تأثیر منفی قابل توجهی بر دانش آموزان از جمله بهزیستی کلی و عملکرد تحصیلی آنها دارد (۶). چاقی یک عامل خطر برای انواع بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا است (۷). چاقی می تواند بر نمرات دانش آموزان تأثیر منفی بگذارد. به طور خاص، باعث نقص حافظه فعال در بین بسیاری از دانش آموزان چاق می شود. چاقی تأثیر مخربی بر سلامت روان دارد و باعث کاهش عزت نفس آنها می شود (۶).

چه چیزی به چاقی در دانشگاه کمک می کند؟

دو مورد از مهم ترین دلایل چاقی در بین دانشجویان، انتخاب نامناسب غذا و وعده های غذایی زیاد است. هنگامی که دانش آموز خانه خود را ترک می کند، مسئولیت خرید مواد غذایی، انتخاب وعده های غذایی، روش های آشپزی و غیره را بر عهده می گیرد. بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار در زندگی خود این کار را انجام می دهند. این امر همراه با بودجه محدود، انتخاب آنها را دشوارتر می کند. از این رو، تمایل به انجام ساده ترین کار این است که اولین کالای موجود را برای خوردن با کمترین هزینه به دست آورید.

دانشجویان کالج زندگی پر استرسی را با برنامه‌های شلوغ و ضرب‌الاجل‌های متعدد انجام می‌دهند. خوردن ناسالم یا میان وعده های مرتبط با استرس و مطالعه در اواخر شب بیشتر بر عادات ضعیف آنها می افزاید (۴).

مصرف الکل در دانشجویان بسیار زیاد است و به طور معمول به عنوان یک عامل خطر برای چاقی دیده نمی شود. یک مطالعه اخیر نشان داد که بیش از ۸۰ درصد از دانشجویان کالج الکل مصرف می کنند و بیش از نیمی از آنها مشروبات الکلی را گزارش می کنند (۳،۴).

از آنجایی که دانشجویان درگیر برنامه‌های کاری شلوغ و زندگی اجتماعی خود می‌شوند، زمان کمتری برای انجام فعالیت‌های بدنی پیدا می‌کنند. آنها زمان زیادی را صرف نشستن در کلاس ها، انجام تکالیف در رایانه یا استفاده از رسانه های اجتماعی می کنند که منجر به “حرکت محدود” در طول روز می شود (۴).

دانشجویان برای ایجاد عادات سالم و جلوگیری از افزایش وزن چه کاری می توانند انجام دهند؟

پیشگیری و درمان چاقی به تغییر رفتار فرد و همچنین ایجاد و حفظ عادات سالم خلاصه می شود (۱،۴ ۱۴). زمان آن فرا رسیده است که وعده‌های غذایی در خوابگاه را که بسیاری از آنها گزینه‌های غذایی محدودی ارائه می‌دهند و “ناسالم” هستند، دوباره بررسی کنیم. علاوه بر این، هیچ جیره بندی غذا وجود ندارد و دانش آموزان مجاز به “پر کردن مجدد نامحدود” هستند. این می تواند منجر به افزایش مصرف غذا و در نتیجه افزایش وزن شود. باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود که وعده‌های غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که به‌طور مستقل انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند. اگر با این مسئولیت راحت باشند، ممکن است برنامه غذایی دانشگاه را کنار بگذارند. در نهایت، این ممکن است یک روش سالم تر و مقرون به صرفه تر برای یک دانش آموز باشد. نشان داده شده است که ایجاد بودجه، خرید مواد غذایی، خرید مواد غذایی سالم‌تر و پختن وعده‌های غذایی به ایجاد عادات مثبت کمک می‌کند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. یک قانون کلی برای یک بشقاب غذای سالم شامل (۴،۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴):

  • سبزیجات و میوه ها ½ بشقاب
  • غلات کامل ¼ بشقاب
  • ۱/۴ باقیمانده بشقاب را پروتئین می کند
  • مصرف چربی و روغن در حد اعتدال
  • نوشیدن حداقل ۶۴ اونس. از آب. کاهش مصرف الکل و حذف قندها.

اهداف و برنامه های واقع بینانه ایجاد کنید. برنامه‌ریزی از قبل برای اینکه در آن شب یا آن هفته در رستوران چقدر غذا بخورد، بسته به باقیمانده‌ها چه خواربارهایی در آن هفته از فروشگاه بخرد و غیره به شما این امکان را می‌دهد که مراقب غذا خوردن خود باشید. تنقلات کم هزینه فاسد نشدنی مانند آجیل، پنیر، تخم مرغ آب پز، بلغور جو دوسر و فنجان های میوه تهیه کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک که معمولا ارزان تر هستند را در نظر بگیرید. گزینه های فروشگاه های مواد غذایی مقرون به صرفه تر مانند ALDI، Walmart، Trader Joe و غیره را بررسی کنید.

ثابت شده است که یادگیری راهبری در استرس با تمرین ذهن آگاهی و مدیتیشن مفید است. داشتن یک ساختار برای روز کلیدی است (۴). اجتناب از شبانه روزی و ایجاد عادات خواب سالم مهم است. از به تعویق انداختن کار خودداری کنید تا از استرس در هنگام نزدیک شدن به موعد مقرر جلوگیری کنید. چندین آموزش مراقبه/ذهن‌آگاهی در YouTube، پادکست‌ها و برنامه‌هایی مانند headspace (طرح‌های اولیه) رایگان است. تخفیف های دانشجویی نیز در بسیاری از این خدمات موجود است.

فعالیت بدنی بسیار مهم است. یکی از راه‌های ساده که دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهند، پیاده‌روی به کلاس و رفتن از پله‌ها به جای آسانسور است. اکثر دانشگاه ها دسترسی رایگان یا مقرون به صرفه به امکانات تفریحی و سالن های ورزشی ارائه می دهند. پیدا کردن یک دوست تناسب اندام و درگیر شدن با هم در فعالیت هایی مانند یوگا، رقص، و شنا می تواند زمان لذت بخشی برای سوزاندن کالری باشد. درگیر شدن در یک باشگاه ورزشی یا یک لیگ می تواند مفید باشد

شرکت در برخی از فعالیت های بدنی شدید به طور معمول. سرمایه گذاری در خرید یک گام شمار ارزان می تواند به ردیابی تعداد گام های روزانه کمک کند (۴،۱۵،۱۶).

کالج ها در مورد مراقبت از چاقی برای دانشجویان خود چه کاری می توانند انجام دهند؟

یکی از راهکارهایی که توسط دانشکده ها به کار گرفته شده است، ارائه آموزش پیشگیری از چاقی است. برخی از کالج ها نیز “برنامه های پیشگیری از افزایش وزن” را برای دانشجویان ایجاد کرده اند. این برنامه‌ها دسترسی به آموزش در مورد تغذیه، کلاس‌های فعالیت بدنی گروهی و مربیگری روان‌شناختی را برای ایجاد عادات پایدار سالم ارائه می‌دهند. دانشگاه ها می توانند در طول پذیرش، سلامت مالی و سلامتی را در دستور کار جهت گیری قرار دهند. پس از آن، می توان سالانه در بازدید از سلامتی آنها با یک پرستار یا پزشک دانشگاه بحث کرد (۵).

داشتن انواع غذاهای سالم در کافه تریا و تغییر منظم منوها یکی دیگر از راه های ارائه غذای مقوی به دانش آموز است. روش دیگری که کالج‌ها می‌توانند وعده‌های غذایی در خوابگاه را بداهه کنند، تجزیه و تحلیل توزیع جمعیتی در هر دوره پذیرش و منوی غذا برای تغییر جمعیت‌شناسی است. برای مثال، کالجی که دانش‌آموزان اسپانیایی تبار بالا دارد، باید مجموعه‌ای از وعده‌های غذایی سالم را در نظر بگیرد. کافه تریاهای کالج همچنین می توانند روی غذاها برچسب سبز/زرد و قرمز برچسب بزنند تا مشخص کنند کدام غذا سالم است و مصرف چه غذاهایی باید محدود شود. کالج‌ها می‌توانند به خواربارفروشی‌های محلی وابسته شوند که کوپن‌ها و نرخ‌های پایین‌تری برای مواد غذایی به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. کالج ها همچنین می توانند با بازارهای کشاورزان محلی شریک شوند و به طور بالقوه یک بازار هفتگی کشاورزان را در محوطه دانشگاه برگزار کنند که خواربارهای سالم مقرون به صرفه را به دانشجویان خود ارائه می دهد (۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴).

نکته آخر، ضروری است که دانشجویان کالج بدانند که در بیشتر مواقع چاقی یک بیماری اکتسابی است و ژنتیک در موارد معدودی نقش دارد (۸). چاقی را می توان با استراتژی های مناسب کنترل/درمان کرد. آموزش در مورد ایجاد عادات سالم باید از زمانی شروع شود که هنوز در خانه و مدرسه هستند. فرزندان ما آینده جامعه ما هستند. تربیت بزرگسالان سالم به همان اندازه مهم است، اگر نه بیشتر، تربیت دانش‌آموزان حرفه‌ای. بنابراین، بر هر مؤسسه، مدرسه، ذینفعان بهداشت عمومی، والدین و در نهایت دانش‌آموزان است که بر توسعه تغذیه سالم و ورزش برای مهار چاقی در این جمعیت بسیار مهم تمرکز کنند.