مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم سریع کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که برای چربی سوزی در این رژیم باید چربی مصرف کنید!

سوالات مربوط به رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم های کتو ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​برای کاهش وزن سریع بسیار ارزشمند است. در رژیم کتو ، سوزاندن چربی اضافی و تجمع یافته بدن انجام می شود تا فرد احساس گرسنگی نکند.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، زمان زیادی طول نمی کشد تا به هدف خود برسید و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، شما باید مقدار زیادی کربوهیدرات های هضم آسان مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، منبع انرژی بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. با این حال ، در این رژیم غذایی ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. رژیم غذایی در رژیم کتو بر اساس کاهش مصرف کربوهیدرات ها (شکر ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، که منجر به کاهش انرژی (قند خون ، که بدن می تواند به سرعت مصرف کند) می شود. این معمولاً بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای دریافت انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

Siet 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم بیشتر و بهتر از رژیم های کم چرب عمل می کند. یکی از دلایل این است که حتی اگر در کتوژنیک احساس گرسنگی نمی کنید ، به لطف رژیم های کم چرب می توانید وزن بیشتری را کاهش دهید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مبارزه با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن بیماری های سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه راههای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد ، اما بهترین نتایج به طور کلی از 5 مرحله زیر حاصل می شود:

  • مرحله اول: غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره. توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله ؛
  • مرحله دوم: این باعث می شود بدن شما یک منبع سوخت جایگزین پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله رول: در همین حال ، در صورت عدم وجود گلوکز ، بدن شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که مقدار کتون در خون به یک نقطه مشخص می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت ، که ناشی از سطوح بالای کتون است ، منجر به کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که بیشتر از گندم و برنج در رژیم غذایی شما تشکیل شده است. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. در صورت امکان ، توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، مطمئن شوید که مایعات زیادی مصرف می کنید. به یاد داشته باشید که آب همیشه بهترین انتخاب است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. علائم اولیه رژیم غذایی مانند مصرف نمک ، سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابتی هستند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود ببخشند ، ایده آل است. با این حال ، رژیم غذایی مناسب ورزشکاران حرفه ای نیست که می خواهند عضله بسازند یا وزن کم کنند. این رژیم غذایی ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی موثر خواهد بود که آن را به مدت طولانی رعایت کنید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت سرخ شده با پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام قبلی ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در روغن

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در روغن با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

ناهار: کوفته گلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده

ناهار: مانند وعده غذایی روز قبل

ناهار: گوشت گوسفندی چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: بال مرغ سرخ شده یا سرخ شده با سبزیجات

توصیه می شود در رژیم کاهش وزن خود از سبزیجات مختلف استفاده کنید و همچنین با تهیه غذاهای مختلف با تزئینات جالب رژیم را برای خود ساده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید