ماه ملی میوه و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما با کمک به شما در یافتن راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم ، جشن می گیریم.



افشاگری – این مقاله در ابتدا در وب سایت متخصص تغذیه محلی در سال 2020 منتشر شد ، اما به روز شده و بازنشر شده است.

دلیل تعطیلات

من می دانم که هر هفته یک “روز ملی (جاهای خالی را پر کنید)” متفاوت است. همه چیز از روز ملی اسفناج تا روز شربت افرا تا پنکیک ملی بلوبری. تعداد زیادی وجود دارد.


با این حال، برای بنیاد سلامت بهتر تولید کنید (PBH) ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه و سبزیجات تعیین کرد ، و این قطعاً چیزی است که من از آن حمایت می کنم!

خرید میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه توت فرنگی بزرگ

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. اگرچه 80 درصد از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی جلوگیری می شود ، اما بیماری قلبی بسیار مهم است زیرا هنوز علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از چشم ما گرفته تا سیستم ایمنی ما را پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به میزان توصیه شده روزانه میوه یا سبزیجات نمی رسند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

در ایالات متحده ، فقط یک نفر از هر 10 بزرگسال روزانه مقدار توصیه شده میوه و سبزیجات می خورد

جوانانی که هندوانه می خورند تا به میزان مصرف میوه برسند

مصرف میوه و سبزیجات توسط جوانان به همان اندازه کم است فقط 2٪ مصرف روزانه سبزیجات دانش آموزان دبیرستانی را برآورده می کند و فقط 9 درصد آنها روزانه میوه می خورند.

توصیه های میوه و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، به بزرگسالان توصیه می شود هر روز موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5-2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

این قوانین رژیم مدیترانه ای مطمئن شوید که غذاهای گیاهی بیشتری در رژیم غذایی خود گنجانده اید و توصیه می شود میوه و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی بگنجانید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

در اینجا چند نکته ساده برای دریافت بیشتر میوه و سبزیجات در هر روز آورده شده است:

  • اسفناج یا گیاهان دارویی را به اسموتی صبح اضافه کنید
  • سبزیجات را روی سبزیجاتی مانند کاهو ، خیار و ساندویچ بوقلمون قرار دهید
  • مخلوط کردن میوه ها (تازه یا یخ زده) در ماست یک پارافه آسان است
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه انتخاب کنید و روشهای جدیدی برای پخت آن پیدا کنید
  • هفته ای یکبار سبزیجات را برای شام آماده کنید دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یکبار همه سبزیجات را سرخ کنید تا آخرین دقیقه به وعده های غذایی شما اضافه شود
  • هنگام آماده سازی غذا برای شام ، یک سینی سبزیجات آماده کنید
  • مخلوط a میکس پیاده روی خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • دوست دارم میوه ها را در شیرینی ها بگنجانم هلو سرخ شده با سالاد میوه با ماست یا نعناع

وثیقه گیاهی بگیرید

PBH برای کمک به افراد در ترکیب بیشتر میوه ها و سبزیجات در شیوه زندگی خود ، یک جنبش سرگرم کننده به نام Have A Plant Challenge ترتیب داده است. امسال ما تشویق می شویم که از تخیل خود استفاده کرده و برای چشیدن میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده شویم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال 2021 به عنوان سال جهانی میوه ها و سبزیجات ، در جشن امسال فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتواهای الهام گرفته از جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر ارائه می شود.

مشکل گیاهی وجود دارد

توصیه می کنم ببرید وثیقه گیاهی بگیرید و خودتان را به چالش بکشید تا هر روز و هر ماه مقداری میوه و سبزی به برنامه عادی کار خود اضافه کنید.

این دریافت سایت گیاه سرشار از منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات عالی در مورد میوه ها و سبزیجات است.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات رژیم مدیترانه ای مورد علاقه ما

دیدگاهتان را بنویسید