فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین فایده ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. برای دریافت مقدار کافی ویتامین دی. همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها مهم است و بسیاری از مطالعات اخیر نیز آن را با بهبود مقاومت در برابر برخی بیماری ها مرتبط دانسته اند.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار شوید
  • احساس خستگی و خستگی مداوم
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • اختلالات التیام بریدگی ها و سایر زخم ها
  • از دست دادن استخوان
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
سطح پایین ویتامین D را چگونه درمان می کنید؟

هدف تنظیم سطوح ویتامین D برای تسکین علائم فوق و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر شرایط نامطلوب سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU از رژیم غذایی و مکمل مصرف کنند.

کدام غذاها سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های روغنی مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا معامله گران ماهی محلی در ایرلند خریداری کنید)
  • برخی از غذاهای غنی از ویتامین D مانند محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین مطمئن شوید که یک دفتر خاطرات غذایی دارید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (فقط پیتزا برای من!)
  • زرده تخم مرغ (یام!)
  • به این واقعیت اضافه کنید که نمی توانید با این افراد بد اشتباه کنید – آنها نیز بسیار خوشمزه هستند!



دیدگاهتان را بنویسید