غذاهایی که دندان ها را تمیز می کند – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که دندان ها را تمیز می کنند

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

برخی از غذاهایی که به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک می کند. غذاهایی وجود دارد که می تواند به دندان های شما آسیب برساند و برای دندان های شما مفید باشد ، اما آیا می دانستید که غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام غذا خوردن دندان های شما را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به پاکسازی و پاکسازی دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. فیبر موجود در سیب به عنوان مسواک عمل می کند و نقش مهمی در تمیز کردن پلاک از دندان ها و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسیدیته موجود در سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب را پوست کنده بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر است و با شستن بشقاب هنگام غذا خوردن دندان های تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند.هویج حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم و اسفناج دارای فیبر بالا و کالری کمی هستند ، که آنها را به سبزی عالی برای دندان ها تبدیل می کند! مانند سیب و هویج ، فیبر موجود در سبزیجات برگ دار هنگام پاک شدن به پاکسازی بقایای غذا و پلاک کمک می کند. اما آیا می دانید کلم حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از بیماری های لثه کمک می کند. به جای کاهو ، کمی کلم خرد شده یا اسفناج به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید ، یا از کلم با هویج برای مسواک زدن قوی دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

پنیر نقش مستقیمی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما از خوردن سایر غذاها در هنگام مصرف جلوگیری می کند. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را محکم می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی جلوگیری می کند. از آسیب رساندن اسید پنیر به مینای دندان جلوگیری می کند برای اینکه کلسیم و کازئین بیشتری به نوزاد بدهید ، سعی کنید هر روز چند تکه پنیر به ناهار خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید