عوامل موثر بر رشد گردن


عوامل مختلفی بر قد افراد تأثیر می گذارد که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه ، عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد از قد افراد را تحت تأثیر قرار می دهند ، اگرچه عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش بطور کلی درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. رشد گردن از یک سالگی شروع می شود و تا پایان بلوغ ادامه می یابد ، بنابراین بعید است که گردن بعد از بلوغ رشد کند.

افزایش قد

عوامل موثر بر رشد گردن

با این حال ، کارهایی وجود دارد که می توان برای اطمینان از احتمال رشد بیشتر در دوران نوجوانی و کمک به افزایش قد در این دوره انجام داد ، بنابراین می توانید با استفاده از نکات زیر تغییراتی را در Creator in Growth Growth ایجاد کنید:

تاثیر رژیم متعادل بر رشد قد

این یکی از مهمترین و م effectiveثرترین عوامل در افزایش قد است ، زیرا داشتن رژیم غذایی مناسب و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول سالهای رشد بسیار مهم است. رژیم غذایی مناسب برای این منظور باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین ها
  • محصولات لبنی
  • ویتامین دی.

استفاده صحیح از مکمل ها

چندین مکمل خاص وجود دارد که باعث افزایش قد در کودکان و جلوگیری از تحلیل استخوان در بزرگسالان می شود. به عنوان مثال ، در افرادی که شرایط خاصی دارند که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را تجویز کند. به همین دلیل ، از مکمل هایی که قول افزایش قد را می دهند باید اجتناب شود ، زیرا هیچ مکملی که بتواند به طور مستقیم قد را در سن پس از رشد افزایش دهد وجود ندارد ، و مکمل ها معمولاً در طول رشد توصیه می شوند.

در افزایش خواب کافی و مناسب موثر است

کمبود خواب و خواب ناکافی در یک دوره زمانی طولانی عموماً بر رشد قد تأثیر نمی گذارد ، اما اگر نوجوانان کمتر از نیاز بدن بخوابند ، می تواند مشکلاتی در میزان رشد ایجاد کند. این به این دلیل است که بدن در طول خواب HGH یا هورمون رشد آزاد می کند و اگر خواب کافی نباشد ، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد. میزان خواب مناسب برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • برای نوزادان زیر 3 ماه ، خواب کافی 14-17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3-11 ماهه باید 12-17 ساعت در روز بخوابند.
  • زمان خواب کودکان 1 تا 2 سال 11-14 ساعت است.
  • کودکان 3 تا 5 ساله باید 10-13 ساعت در روز بخوابند.
  • کودکان بین 6 تا 13 سال نیاز به خواب کافی برای 9-11 ساعت دارند.
  • برای جوانان 14-17 ساله ، 8-10 ساعت خواب کافی است.
  • بزرگسالان بین 18 تا 64 سال نیاز به 7-9 ساعت خواب در روز دارند.
  • همچنین به بزرگسالان توصیه می شود 7-8 ساعت بخوابند.

در دسترس بودن فعالیت و تحرک

ورزش منظم روزانه فواید زیادی دارد ، ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند ، به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می کند و تولید هورمون رشد یا HGH را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند ، اما ورزش در بزرگسالی فواید زیادی دارد و می تواند به حفظ سلامت بدن و کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند.

حالت مناسب را حفظ کنید

یک وضعیت ضعیف می تواند شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان دهد و با گذشت زمان ، افتادگی یا چمباتمه زدن می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل توجه به ایستادن ، نشستن و خوابیدن بسیار مهم است و در این موارد باید وضعیت صحیح بدن حفظ شود. انجام برخی از تمریناتی که برای بهبود وضعیت بدن طراحی شده اند تا بتوانند وضعیت خوبی را حفظ کنند ، می تواند مثر باشد و می توانید این تمرینات را با کمک پزشک انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

تمرینات یوگا برای کل بدن می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و به تعادل موقعیت بدن کمک کند ، که باعث می شود افراد طولانی تر به نظر برسند. برای بهره مندی از تمرینات یوگا مبتدی ، می توانید این تمرینات را در خانه یا گروهی شروع کنید. تمرین منظم یوگا می تواند به شما در خلاص شدن از شر بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، مشکلات وزن ، آرتروز و درد مفاصل کمک کند و می تواند به شما در آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند.

افزایش قد

آیا افزایش قد در دوران نوجوانی امکان پذیر است؟

پس از مراحل رشد در سنین نوجوانی و نوجوانی ، صفحات رشد استخوان بسته می شوند و پس از این مرحله ، حتی تغذیه مناسب و ورزش نمی تواند بر رشد در بزرگسالی تأثیر بگذارد ، اما به بدن کمک می کند تا با وضعیت بدن بهبود یابد. صاف شدن ستون فقرات باعث می شود کمی قد بلندتر به نظر برسید ، اما در عین حال به رشد استخوان ها کمک نمی کند. در اینجا چند راه برای بهبود وضعیت بدن وجود دارد:

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • موقعیت نشستن را تغییر دهید
  • تمرینات و تمرینات منظم انجام دهید
  • از چمباتمه زدن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

تأخیر رشد در هر ارگانیسم فردی به صورت ژنتیکی مهندسی می شود و با چگونگی و میزان ژن ها تعیین می شود. کدهای ژنتیکی فرایندهای رشد فردی ما را کنترل می کنند و هنگامی که رشد فیزیکی استخوان ها و سایر اندام ها در دوران نوجوانی تکمیل می شود ، افزایش تولید استروژن در این دوره باعث بسته شدن صفحات رشد استخوان می شود و سپس با بستن این صفحات به رشد پاسخ نمی دهد. محرک ها در نتیجه بعید است که گردن با بسته شدن صفحات رشد استخوان و توقف رشد رشد کند.

دیدگاهتان را بنویسید