علوم ورزشی 6 نمونه از منابع گیاهی تستوسترون افزایش می یابد


آیا تا به حال در مورد غذاهای فوق العاده یا غذاهای عالی شنیده اید؟ هیچ چیز برای یک وزنه بردار بهتر از غذاهایی نیست که به تولید تستوسترون کمک می کند! اگر فکر می کنید گوشت تنها انتخاب پیش روی شماست ، به آن فکر کنید! زیرا در این مقاله منابع گیاهی افزایش تستوسترون را ارائه می دهیم.

می دانید که تستوسترون برای استفاده بیشتر از ورزش بسیار حیاتی است. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، بدست آوردن یک عضله بدون چربی راحت تر خواهد بود. اگرچه بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید می کند ، اما یافتن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون برای مردان و زنان مفید خواهد بود.

خوشبختانه ، برای طرفداران باشگاه ، هیچ شروع بهتر از پیاده روی کوتاه تا سوپر مارکت در مورد عضله سازی وجود ندارد. دلیل این امر نتایج تحقیقات است. مطالعات نشان می دهد که برخی از غذاها حاوی تقویت کننده های طبیعی تستوسترون هستند و برای ماهیچه های شما بسیار مفید خواهند بود.در اینجا لیستی از منابع گیاهی تقویت کننده تستوسترون آمده است!

1. تخم مرغ منبع گیاهی افزایش تستوسترون است

مدتها پیش ، قبل از بحث همه جانبه بین کراس فیت و بدنسازی و وزنه برداری در فضای مجازی ، یکی دیگر از موضوعات در جامعه تناسب اندام زبان بود: آیا زرده تخم مرغ می خورید یا نه؟

بحث در مورد “خوردن سفیده تخم مرغ ، پرتاب زرده” به دلیل چربی های اشباع شده ، کلسترول یا به طور کلی چربی بود. طرفداران رژیم زرده تخم مرغ به نتایج مطالعاتی اشاره می کنند که می گوید همه تخم مرغ ها باعث عضله بیشتر و قدرت بیشتر عضلات می شوند – حتی طبق یک مطالعه ، این مقدار سه برابر بیشتر است.

یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان در عضله سازی ، دکتر. اما اگر هدف شما کمک به تولید تستوسترون به طور طبیعی است ، زرده تخم مرغ به وضوح برای شما مفید است.

2. دانه کدو تنبل

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. روی یک ماده معدنی است که در هزاران واکنش مختلف آنزیمی در بدن نقش دارد ، از جمله واکنش های مربوط به تولید تستوسترون. جای تعجب نیست که مطالعات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد مردانی که روی کافی مصرف نمی کنند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

این منابع تستسترون گیاهی را با افزودن تخمه کدو به جو دوسر ، ماست و سالاد یا حتی مخلوط کردن آنها در شیک های پروتئینی خود در رژیم غذایی خود قرار دهید.

3. نارگیل

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل منبع افزایش تستوسترون است. نارگیل نه تنها به رژیم غذایی شما تعطیلات گرمسیری می دهد ، بلکه به حفظ سطح تستوسترون نیز کمک می کند. زیرا این مغز بزرگ منبع چربی اشباع شده است که در تولید تستوسترون نقش دارد.

مطالعه ای که در مجله Clinical Endocrinology and Metabolism منتشر شده است. بر اساس این مطالعه ، محققان دریافتند مردان سالم که از رژیم غذایی پرچرب (13 درصد چربی اشباع) تا رژیم کم چرب (5 درصد چربی اشباع) پیروی می کردند ، کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون مشاهده کردند.

افرادی که به اندام خود اهمیت می دهند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی های اشباع دریافت کنند تا سطح تستوسترون را در بالاترین سطح نگه دارند بدون اینکه نگران نگرانی بیش از حد در مورد خطر بیماری عروق کرونر قلب باشند.

4. سبوس گندم

چه کسی فکر می کرد سبوس گندم یک منبع گیاهی است که باعث افزایش تستوسترون می شود؟ اما سبوس ، که سرشار از فیبر گندم است ، منبع عالی معدنی منیزیم است. بر اساس مطالعه دانشمندان ترک ، افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می کنند ، تستوسترون بیشتری دارند.

نتایج این مطالعه شایان ذکر است که مصرف منیزیم ، همراه با ورزش شدید ، تأثیر بیشتری بر سطح تستوسترون دارد. در حال حاضر کار با وزنه یکی از روش های متداول برای افزایش تستوسترون است ، اما این افزایش هورمون با شدت و حجم آن ارتباط دارد و هیچ ربطی به در دسترس بودن مواد مغذی ندارد.

منیزیم یک ویتامین مهم برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است که تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن سبوس گندم با جو دوسر ، خمیر پنکیک و شیک پروتئینی ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا ، ماده اصلی موجود در لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در گروه شیر است و وجود این پروتئین باعث شده تا پنیر ریکوتا به یک وعده غذایی سالم برای دوستداران ماهیچه تبدیل شود. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند افرادی که در هنگام کاهش وزن پروتئین مصرف می کنند ، سطح هورمون استرس کورتیزول پایین تری دارند.

این یک نوع پروتئین شیر ، به ویژه در اسیدهای آمینه زنجیره ای است و به کاهش واکنش به هورمون کورتیزول در حین ورزش شدید کمک می کند. با توجه به اینکه کورتیزول تولید هورمونهای جنسی را مهار می کند ، این خاصیت پروتئین بسیار مهم است زیرا آن را به محرک تستوسترون تبدیل می کند که می تواند تجمع چربی را افزایش دهد.

البته ، تا زمانی که طرفدار قرص های غذایی ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا مقرون به صرفه ترین راه برای تهیه آن است. در غیر این صورت ، بهترین راه برای دریافت پروتئین ، شیک های پروتئینی است که یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون گوشت است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بره

این گلبرگهای گل منبع اصلی ویتامین C هستند. علاوه بر توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر نیز منبع این ویتامین هستند. (آیا می دانید فلفل نیز میوه است؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. مصرف بیشتر این آنتی اکسیدان قوی در پاسخ به ورزش های شدید با کاهش کورتیزول افزایش تستوسترون مرتبط است. اگر وقت اضافی برای جرقه زدن غذا ندارید ، بدن شما درگیر فرآیندهای بی شماری است که جشن گرفتن آن زمان زیادی می برد.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول می تواند تستوسترون را تجزیه کرده و بنابراین مزایای آنابولیک آن را کاهش دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید