شما می خواهید سالم تر باشید. آیا به کاهش وزن کمک می کند؟


زمان خواندن: 6 دقایق

هفته گذشته در مورد نحوه حرکت ما از “ایده آل نازک” به “ایده آل وزن سالم” نوشتم. و تفاوت این دو ایده آل با یکدیگر ، و نه چندان زیاد. یکی از تفاوت های آنها این است که هر دو ایده آل اغلب شامل رژیم کاهش وزن هستند. بگذارید قبل از اینکه بگویم “صبر کنید ، این درست نیست” توضیح دهم.

شما برای کاهش وزن هنگام شمارش ، تماشا و محدود کردن کالری ها ، ماکروها (معمولاً چربی ها یا کربوهیدرات ها) یا نقاط ، به منظور کاهش بدن یا تغییر شدید ساختار بدن خود (یعنی کاهش چربی) ، رژیم غذایی را برای کاهش وزن انجام می دهید. این حتی اگر دلیل اصلی شما “سلامتی” باشد ، صادق است. همچنین درست است که یک کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن که شما را ملزم به شمارش ، پیگیری و محدود کردن کالری ها ، ماکروها یا امتیازها می کند ادعا می کند که “رژیم نیست” یا “سلامتی” نیست. (مال من را ببینید سیاتل تایمز مقاله در مورد نوم.)

اگر شبیه اردک است ، مانند اردک راه می رود و مانند اردک غرش می کند ، اردک است. کواک!

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ چون مهم است رژیم غذایی فرار بی ضرر نیستبه از قضا ، با توجه به اینکه بسیاری از افراد رژیم غذایی نمی گیرند فقط برای این که با مایو بهتر به نظر برسند – آنها رژیم می گیرند زیرا می خواهند سالمتر باشند. یا ممکن است سالم باشند ، اما چون بدن بزرگتری دارند – پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها ، رسانه ها – می گویند اگر سالم باشند وزنشان افزایش می یابد. اگر آنها کاری در این زمینه انجام ندهند

عدم کمک ، آسیب

مطالعات زیادی این موضوع را نشان می دهد:

  1. رژیم ها جواب نمی دهند (این بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به طور عمدی وزن خود را کاهش می دهند بیشتر یا بیشتر – گاهی اوقات بیش از 5 هفته بهبود می یابند – در طول پنج سال).
  2. رژیم غذایی در واقع مضر است (از افزایش نارضایتی بدن گرفته تا اختلالات خوردن و در برخی موارد باعث اختلالات خوردن می شود).

این نیز قابل توجه است هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد افرادی که چربی از دست می دهند در مقایسه با افرادی که به طور طبیعی (از نظر ژنتیکی) لاغر هستند ، در معرض خطرات کمتری برای سلامتی قرار دارند.به (من از “چربی” نه به عنوان یک واژه تحقیرآمیز ، بلکه به عنوان یک عبارت توصیفی ، مانند کوتاه یا بلند استفاده می کنم.)

من با یک دانه عظیم نمک می گویم ، زیرا قرار گرفتن در بدن نازک تر با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن “مرتبط” است و حضور در بدن بزرگتر با خطر بسیاری از بیماری های مزمن “همراه” است. این ثابت نمی کند که لاغرتر یا چاق تر خطر کمتری یا بیشتر دارد.

اشکالات زیادی در مطالعه “وزن و سلامت” وجود دارد ، از جمله نادیده گرفتن آثار مثبت فعالیت بدنی و اثرات منفی کاهش وزن. کافی است که بگوییم هیچ مدرکی وجود ندارد که این باور عمومی ما را تایید کند که کاهش وزن باعث سالم ماندن یک فرد سالم می شود.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که تا به حال دیده ام برای ارتباط موضوعات مختلف در مورد مضرات رژیم غذایی است 2013 “اثرات طولانی مدت رژیم غذایی: آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟” مقاله. یکی از نویسندگان ، A. Janet Tomiyama ، دانشجوی دکتری UCLA است که آثار مضر استرس ، رژیم غذایی و چربی سوزی را مطالعه می کند. من طرفدار تحقیقات او هستم. نویسنده دیگر تریسی مان ، دانشجوی دکتری در دانشگاه مینه سوتا است. دکتر مان همچنین نویسنده کتاب «اسرار من از آزمایشگاه غذا» است که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم ، زیرا در حالی که اطلاعات زیادی در مورد رژیم های غذایی وجود ندارد ، برخی از کتاب ها هنوز دارای فرهنگ رژیم دیرینه هستند. می تواند برای برخی افراد ایجاد شود.

در هر صورت ، نویسندگان نتایج سلامت رژیم غذایی تصادفی طولانی مدت را بررسی کردند تا ببینند آیا کاهش وزن باعث بهبود سلامت می شود. به طور خاص ، بررسی شد که آیا رژیم های کاهش وزن کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا را بهبود می بخشد یا خیر. آنها همچنین دریافتند که میزان کاهش وزن تفاوت ایجاد می کند.

به طور کلی ، این نتایج بهداشتی حداقل پیشرفت ها بود – اما این بهبودها بیشتر در بین شرکت کنندگان در رژیم غذایی و همچنین در بین شرکت کنندگان در گروه کنترل اتفاق می افتاد. بنابراین ، کاهش وزن مهم نیست.

نویسندگان چندین اثر مثبت بیشتر پیدا کردند – کاهش فشار خون ، استفاده از داروهای دیابت و موارد جدید کمتر دیابت یا سکته مغزی. با این حال، آنها همچنین عواملی را شناسایی کردند که ارتباط بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را اشتباه می گیرد: افزایش ورزش ، تغذیه سالم و روابط با سیستم سلامت. به عنوان مثال ، اگر وزن خود را کاهش می دهید ، بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و / یا در نهایت به طور منظم سلامت پیشگیرانه خود را حفظ می کنید و سلامت شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب به اعتبار نیاز دارد – اما شاید این نتیجه دقیقی نباشد.

از رژیم غذایی گرفته تا رژیم غذایی

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را ایجاد کرد. به عنوان رژیمی که در طول یک سال از شروع رژیم لاغر می شود. این تعریف هنوز هم امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است. آیا این برای شما موفقیت به نظر می رسد؟ فرض کنید شما مانند بسیاری از افراد در ماه ژانویه رژیم غذایی را شروع می کنید ، اما تا ژانویه سال آینده وزن خود را کاهش می دهید. آیا احساس موفقیت می کنید یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، شکست رژیم ها است. و استاندارد “موفقیت” یک ساله برای برنامه های رژیم غذایی تجاری عالی است زیرا آنها به مشتریان مکرر تکیه می کنند. البته ، آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیماً) که کسی که شکست می خورد شما هستید ، رژیم غذایی آنها کار می کند ، اما شما باید بیشتر تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید.

جالب است که در کارآزمایی های تصادفی کنترل شده در مقاله تحقیقاتی Tomiyama و Mann ، میانگین کاهش وزن برای افراد گروه درمان (یعنی گروه رژیم) بیشتر از افراد گروه کنترل (یعنی گروه رژیم) بود. و در پایان دو سال از ابتدای رژیم ها، متخصصان تغذیه به طور متوسط ​​فقط 2 پوند وزن گرفتند. کاهش وزن بسیار اندک و بهبود سلامتی (در صورت وجود).

اگر رژیم ها باعث کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای سلامتی نمی شوند ، توجیه تشویق مردم به مدارا دشوار است. ” آنها همچنین اشاره می کنند که کاهش وزن برای بهبود سلامتی غیر ضروری به نظر می رسدحتی به تحقیقاتی اشاره می کند که از مداخلات مبتنی بر الگوی رفتار بهداشتی (HAES) استفاده می کند که بدون توجه به رفتارهای بهداشتی ، پذیرش اندازه و رژیم غذایی – صرف نظر از کاهش وزن ، مزایای سلامتی را نشان می دهد.

امواج شوک طولانی مدت رژیم غذایی

اما اگر مزایای کاهش وزن عمدی اندک باشد ، معایب آن چیست؟ من قبلاً در مورد افزایش نارضایتی در بدن ، اختلالات نامنظم غذا خوردن و خوردن (در افراد مستعد ژنتیکی) صحبت کرده ام. همه رژیم ها باعث اختلال در خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن با رژیم های غذایی شروع می شود. در اینجا چند موضوع وجود دارد که من به طور مداوم در مشتریان خود نشان داده ام:

عدم اعتماد به نفس جسمانی. من فکر می کنم که کاهش وزن باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در بدن ما قبل از رژیم غذایی می شود ، زیرا در غیر این صورت چرا سعی کنید آنها را مدیریت یا تغییر دهید ، اما این کاهش اعتماد به نفس ، به ویژه اگر نمی توانیم به طور مداوم “حفظ” کنیم ، با ادامه رژیم بیشتر می شود. به کاهش وزن این منجر به جدایی از بدن ما می شود ، از جمله ناتوانی یا عدم تمایل به تکیه بر علائم طبیعی گرسنگی و سیری.

وسواس غذایی. یک رژیم غذایی واحد نیاز به وسوسه خاصی برای خوردن در مورد اینکه چه چیزی بخورد و چه چیزی نباید بخورد ، دارد اما با رژیم های بعدی این امر تشدید می شود. این وسواس می تواند آنقدر عادی شود که دیگر نتوانیم در مورد غذا به روش طبیعی و ساده فکر کنیم. همه شرایط مربوط به غذا – تعطیلات ، تعطیلات ، ناهار با دوستان – پر از نگرانی است.

قوانین آشپزی داخلیبه این به دلیل تمایل کمی به غذا است. بسیاری از مشتریانی هستند که رژیم غذایی خود را به صورت فکری کنار گذاشته اند و حتی شروع به پیشبرد تغذیه بصری کرده اند ، اما نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که مدام در ذهن آنها می گذرد ، خاموش کنند. یا ناراحت می شوند زیرا نمی توانند به غذایی نگاه کنند که کالری ، کلان و تعداد نقطه در سر آنها وجود ندارد.

تمبر وزن داخلی. سالها و سالها طول می کشد که باور کنید بدن شما اشتباه است و باید تغییر کند. اگرچه مشتریان من از یک رابطه آزادتر ، مغذی تر و پیچیده تر با غذا برخوردار می شوند ، احساسات بد بدن همچنان پابرجاست ، گاهی اوقات در پس زمینه محو می شود و سپس در زمانی که انتظار آن را ندارند پیشرفت می کند. به همین دلیل ، خروج از غلتک رژیم غذایی باید با برخی از کارهای بدنسازی ترکیب شود.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است ، او متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران است. شامل ابرقدرت های آن است افسانه های تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید