سبزیجات زرد و اثرات باورنکردنی آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد تأثیر فوق العاده ای بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم ، علاوه بر سبزیجات سبز ، بهتر است از سایر گیاهان رنگی غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. هفت گروه سبزیجات زرد که باید در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا سلامت شما را افزایش دهد:

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن در جلوگیری از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده کمک می کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند عوامل سرطان زا را از آلوده شدن سلول ها متوقف کنند و مواد شیمیایی گیاهی به سلول ها کمک می کند تا تغییرات شبه سرطان را متوقف و معکوس کنند. هنگام پخت ذرت ، فقط آن را بخورید و از طعم ذرت لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو تنبل زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند و به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولاً آن را به عنوان سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای لخته شدن خون بدن مهم است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و ترمیم زخم نقش دارد.

آنها را ترشی کنید تا یک غذای خوشمزه با فلفل دلمه ای زرد آماده شود. این فلفل که با روغن زیتون همراه با سیر ، لیمو و پونه کوهی مخلوط می شود ، افزودنی خوبی برای هر نوع میان وعده یا ساندویچ و پیش غذا است.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است ، بلکه برای بدن نیز بسیار مفید است. نکته اصلی این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر فشرده نکنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که کالری بالایی دارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن مهم است. لازم است از ساختار غشای سلولی محافظت شود. نه تنها این ، بلکه با کمک استخوان ها می توانید انرژی بگیرید و معدنی کنید.

با به حداقل رساندن چربی ها و روغن هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن دریافت کنید.
برای این کار می توانید سیب زمینی ها را بجوشانید ، خرد کنید و کمی ادویه به آن اضافه کنید تا داخل سیب زمینی های خرد شده ترد و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی است

این سبزیجات ریشه زرد شیرین تر از خویشاوندان ریشه قرمز خود هستند ، اما بسیار مغذی هستند. چغندر برای سلامت قلب مفید است و به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A اصلی ترین ماده مغذی است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر اسید سیتریک به طور کامل برشته شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار دلپذیر می کند.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 norm از نیاز روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا بینایی را بهبود می بخشد.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و از سرماخوردگی جلوگیری می کند – حدود 11 میلی گرم. خمیر کدو تنبل برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد در سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی تعدادی مواد شیمیایی گیاهی است که با سرطان مبارزه می کنند ، از جمله ایزوفلاون. همچنین فیتواسترول هایی وجود دارند که از جذب کلسترول جلوگیری کرده و سطح کلسترول خون را کاهش می دهند. این با کاهش خطر سرطان در حبوبات همراه است.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

علاوه بر طعم خوشمزه ، مزایای سلامتی زیادی وجود دارد که سبزیجات زرد روشن دارای ارزش غذایی و مزایای قابل توجهی هستند.

اولین مرکز پرستاری سلامت با پرسنل مجرب و متخصص خود که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تجربه ارائه خدمات مراقبت در منزل و خدمات پرستاری می باشد ، آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان گرانقدر خود می باشد.

پرسنل مجرب مرکز ، در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال ، خدمات را با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و خدمات پزشکی ارائه کردند و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اول قرار دادند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافیست با متخصصین این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید