ریشه بیماری روانی


ریشه های سلامت روان می تواند ناشی از شرایط مختلف یا عدم تعادل در بدن باشد. این عدم تعادل می تواند به طرق مختلف خود را نشان دهد ، از جمله:

  • آکنه یا اگزما
  • آرتروز
  • سلامت دستگاه گوارش (IBS / IBD / دیورتیکولیت)
  • التهاب
  • شرایط خود ایمنی
  • قند خون نامتعادل
  • عدم تعادل هورمونی
  • کاندیدیازیس


PLUS – اگر با مشکل سلامتی مزمن یا مداوم روبرو هستید ، احساس احساسی خوب و متعادل دشوار استبه

بنابراین … شاید برای شما س wondال پیش آمده باشد … – این چگونه می تواند باشد؟

  1. افراد زیادی هستند رژیم های محدود کننده، به دلیل سوء هاضمه قطع تمام گروه های غذایی می تواند تأمین همه مواد مغذی ضروری را برای مغز و بدن شما دشوار کند. سطوح پایین روی ، آهن ، ویتامین B ، منیزیم ، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 با بدتر شدن خلق و خو و کاهش انرژی همراه است.
  2. زیاد خوردن کربوهیدراتهای ناسالم و فرآوری شده نان سفید و شیرینی های تولید شده انبوه می توانند باعث افزایش و کاهش سریع قند خون شوند. این می تواند منجر به انرژی کم و تحریک پذیری شود.
  3. مطالعات در حال بررسی اثرات رژیم غذایی هستند میکروبیوتای روده (موجودات زنده در سیستم روده) و اثرات آنها بر سلامت عمومی و سلامت روان.
  4. مغز بسیار حساس است استرس اکسیداتیو (آسیب سلولی) و التهاب مزمن و هر دو با چندین اختلال روانی از جمله افسردگی ، اختلالات اضطرابی ، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی مرتبط هستند.
  5. سابقه خانوادگی به طور بالقوه ممکن است خطر ایجاد شرایط روحی و جسمی را افزایش دهد ، اما ما اکنون می دانیم که اصول تغذیه می تواند برای پیش بینی حساسیت به بیماری و برای توسعه یک رویکرد فردی برای سلامتی مورد استفاده قرار گیرد.
  6. استرس / ضربهبسیاری از مردم زندگی فوق العاده ای استرس زا را تجربه می کنند و / یا دچار آسیب هایی شده اند. هر دو می توانند به التهاب سیستمیک ، دیس بیوز و سوء تغذیه کمک کنند.

آیا می توانید به هر یک از موارد بالا پیوند دهید؟

در این صورت ، برخی از تغییرات مثبتی که می توانید برای شروع بهبود عادات غذایی و شیوه زندگی خود برای حمایت از سلامت روان خود انجام دهید ، وجود دارد:

  1. در طول روز به طور منظم غذا بخورید و مطمئن شوید که از پروتئین و چربی های خوب در هر وعده غذایی استفاده می کنید تا قند خون شما متعادل شود.
  2. شکر تصفیه شده کمتری انتخاب کنید و غلات بیشتری بخورید.
  3. “رنگین کمان” بخورید! انواع میوه ها و سبزیجات به طور روزانه به بهبود وضعیت تغذیه ای شما کمک می کند و به طور بالقوه التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.
  4. مقدار زیادی آب تصفیه شده با کیفیت بنوشید.
  5. هر روز چیزی بخورید (با باکتریهای خوب برای میکروبیوم) بخورید تا به کاهش التهاب کمک کند. ** اگر به غذاهای تخمیر شده عادت ندارید – به آرامی بروید … 🙂
  6. به طور منظم تمرین کن
  7. وارد تمرین مدیتیشن و / یا ذهن آگاهی شوید. درمانهای دیگری نیز وجود دارد:
  • EMDR – حساسیت زدایی و برنامه ریزی مجدد حرکت چشم
  • درمان رفتاری شناختی
  • درمان بین فردی
  • روانکاوی
  • روان درمانی روان پویایی
  • روان درمانی حمایتی

علاوه بر خلق و خو و رفاه عمومی ، نقش رژیم غذایی و تغذیه در سلامت روان بسیار پیچیده است. با این حال ، تحقیقات ترکیبی از این دو به سرعت در حال رشد است. شواهد نشان می دهد که غذاها می توانند به توسعه ، پیشگیری و مدیریت بیماری های روانی از جمله افسردگی و اختلالات اضطرابی کمک کنند.

می خواهید بیشتر بدانید که Unified Nutrition چگونه می تواند به شما کمک کند – برای سفارش اینجا را کلیک کنید

20 دقیقه مشاوره رایگان

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4909610/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7084175/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5641835/

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2019.00451/full

https://sph.umich.edu/pursuit/2019posts/mood-blood-sugar-kujawski.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7352291/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5641835/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30415609/

https://www.apa.org/monitor/2011/12/exercise



دیدگاهتان را بنویسید