رژیم کتو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟


اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، احتمالاً نام رژیم کتو را شنیده اید. این یک رژیم کاهش وزن محبوب است. برای افرادی که چاق هستند، مهم است که قبل از امتحان کردن رژیم های غذایی مختلف، ابتدا علم چاقی را درک کنند.

اگر فکر می کنید رژیم کتو چگونه کار می کند و آیا برای کاهش وزن موثر است یا خیر، این وبلاگ به شما کمک خواهد کرد.

چاقی یک بیماری پیچیده است که به عنوان تجمع بیش از حد چربی که برای سلامتی فرد خطرناک است تعریف می شود. جنبه‌های مختلف از جمله عوامل محیطی، روان‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی و ژنتیکی به چاقی کمک می‌کنند و بنابراین، افراد مختلف به طور متفاوتی وزن اضافه می‌کنند.

بسیاری از پزشکان و انجمن های پزشکی کاهش وزن را به عنوان گام اولیه و حیاتی در مدیریت وزن توصیه می کنند. حتی کاهش اندک وزن در کاهش عوارض چاقی و پیشگیری از چاقی بسیار موثر است.

اولین قدم برای کاهش وزن، انتخاب یک رژیم غذایی است که متناسب با نیازهای فردی شما باشد. رژیم کتو یک رژیم غذایی محبوب و محبوب برای کنترل وزن و درمان چاقی است.

رژیم کتو چیست؟

رژیم کتو یا رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که قرن ها به عنوان یک درمان کاهش وزن استفاده می شود. با افزایش مصرف چربی، بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز می شود که در درجه اول چربی را برای انرژی می سوزاند.

بدن چربی ها را به مولکول هایی به نام کتون تبدیل می کند که انرژی مغز را تامین می کند. پس از ایجاد یک روال، مغز و بدن به سوزاندن چربی ها به جای کربوهیدرات ها برای انرژی عادت می کنند.

رژیم کتو همچنین تغییرات متابولیکی را در بدن ایجاد می کند که به کاهش سطح انسولین و سطح تری گلیسیرید در خون کمک می کند و در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. رژیم کتوژنیک یک رویکرد رژیمی برای کنترل چاقی است که نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه عملکرد قلب را نیز بهبود می بخشد.

چه چیزهایی را باید در رژیم کتو اضافه کرد و از آن اجتناب کرد؟

از آنجایی که رژیم کتو کربوهیدرات بسیار کمی دارد، بسیاری از چیزها باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. رژیم کتو اساساً غذاهایی را که باعث افزایش وزن می شوند با غذاهای پرچرب جایگزین می کند. تمام مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند با غذاهای پرچرب جایگزین می شوند. رژیم کتو شامل موارد زیر است:

  • برنج
  • سیب زمینی
  • غلات
  • لبن
  • آب نبات
  • محصولات گندم
  • میوه
  • سبزیجات پر کربوهیدرات
  • لوبیا

آن شامل:

  • ماهی
  • تخم مرغ
  • گیلاس
  • پنیر
  • خامه غلیظ
  • آجیل
  • روغن ها
  • دانه
  • سبزیجات دارای محتوای کربوهیدرات کمی هستند
  • گوشت

در نتیجه، رژیم کتو شامل غذاهایی است که چربی بالا، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم دارند. اکثر اقلام غذایی که بخشی از رژیم غذایی اولیه افراد هستند را حذف می کند. با جایگزینی کربوهیدرات ها با چربی ها، بدن شما یاد می گیرد که عملکرد متفاوتی داشته باشد که منجر به کاهش وزن می شود.

رژیم کتو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

مطالعات کوتاه مدت نشان داد زمانی که مصرف کربوهیدرات معادل ۱۰ درصد کالری مصرفی بود، افراد متوجه کاهش در BMI، وزن بدن و درصد چربی بدن و سطوح پایین‌تر هورمون گرسنگی شدند که منجر به کاهش آن شد. گرسنگی & quot; به مغز ما سیگنال می دهد

بعد از غذا کربوهیدرات ها به گلوکز تبدیل شده و انسولین تولید می شود. غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند ممکن است باعث شوند سطح قند خون برای مدت طولانی بالا بماند و بنابراین برای افراد دیابتی توصیه نمی شود. با این حال، رژیم کتو که کربوهیدرات کمی دارد، ترشح انسولین و مقاومت به انسولین را در بدن کاهش می‌دهد، از انرژی ذخیره شده در بدن استفاده می‌کند و متابولیسم را بهبود می‌بخشد که منجر به کاهش وزن می‌شود.

مطالعات طولانی مدت کتو نشان می دهد افرادی که کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز می خوردند و به تدریج آن را به ۴۰ گرم افزایش می دادند، کاهش وزن قابل توجهی داشتند. علاوه بر این، کاهش هورمون گرسنگی و افزایش مصرف انرژی نیز وجود دارد.

در نتیجه، مطالعات رژیم کتو طولانی مدت و کوتاه مدت کاهش وزن قابل توجهی را نشان داده است. مصرف پروتئین را افزایش می‌دهد، منجر به گلوکونئوژنز می‌شود (بدن پروتئین و چربی را به کربوهیدرات برای انرژی تبدیل می‌کند) و با ایجاد احساس سیری، هورمون‌های گرسنگی را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می دهد که رژیم کم کربوهیدرات، مانند رژیم کتو، مفید است
افرادی که نمی توانند کالری دریافتی خود را محدود کنند

آیا یک فرد چاق پس از دانستن همه این فواید، باید رژیم کتو را امتحان کند؟

آیا رژیم کتو برای همه مفید است؟

بدن ما متفاوت است، و رژیم غذایی که برای شخص دیگری موثر است ممکن است برای شما مفید نباشد. بسیار مهم است که بدانید بدن شما چگونه کار می کند و اهداف کاهش وزن شما چیست.

اگرچه رژیم کتو فواید زیادی دارد، برخی از عوارض جانبی بالقوه ممکن است در روزهای اولیه ظاهر شوند. آنها ممکن است شامل خستگی، گرسنگی، خلق و خوی ضعیف، یبوست، تحریک پذیری و سردرد باشند. برای مقابله با این عوارض جانبی، علاوه بر مواد غذایی پرچرب، باید روی مصرف غذاهای غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی نیز تمرکز کرد.

مهمتر از همه، اگر با چاقی سر و کار دارید، قبل از پیروی از رژیم کتو با یک متخصص مشورت کنید. یک متخصص از نزدیک با شما همکاری خواهد کرد تا ابتدا علت چاقی را بفهمد و سپس به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا رژیم کتو برای شما بهترین است یا خیر.

در نتیجه، مطالعات بیشتری برای دانستن اثرات خاص کتو بر افراد مختلف مورد نیاز است. رژیم کتو فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما برخی از عوارض جانبی منفی طولانی مدت نیز دارد.

علاوه بر این، رژیم غذایی به تنهایی درمان کامل چاقی نیست. رژیم غذایی فقط یک عنصر است و عوامل دیگری مانند خواب، ورزش، تغییرات رفتاری و تغییرات در محیط ما نیز نقش حیاتی دارند. اگر می خواهید رژیم کتو را دنبال کنید و سفر کاهش وزن خود را شروع کنید، بهتر است به یک مرکز درمان چاقی مراجعه کنید و برای راهنمایی با یک متخصص مشورت کنید.

پیوند برگه HCP Locator

لینک های مرجع:

  • Paoli A و همکاران، فراتر از کاهش وزن: مروری بر کاربردهای درمانی رژیم های کم کربوهیدرات (کتوژنیک). یورو جی کلین نوتر. آگوست ۲۰۱۳; ۶۷ (۸): ۷۸۹-۹۶.
  • Dowis K و همکاران، مزایای سلامتی بالقوه رژیم کتوژنیک: مروری روایی. مواد مغذی ۱۳ مه ۲۰۲۱; ۱۳ (۵): ۱۶۵۴.
  • O & # 39; نیل بی و همکاران، رژیم کتوژنیک: مزایا و معایب. تصلب شرائین. ژانویه ۲۰۲۰; ۲۹۲: ۱۱۹-۱۲۶.
  • پائولی آ. رژیم کتوژنیک برای چاقی: دوست یا دشمن؟ Int J Environment Res Health عمومی. ۲۰۱۴; ۱۱ (۲): ۲۰۹۲-۲۱۰۷. ارسال شده در ۱۹ فوریه ۲۰۱۴.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر