رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد یافت می شود ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، بسیار مضر و خطرناک است.

برخی از روغن ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث انقباض چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

طرف اغلب با شکم شروع به افزایش وزن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، قبل از ورزش یا تمرین یا نیاز به روشهای کاهش وزن با قرصهای شیمیایی مضر ، باید علل چاقی شکمی را بشناسیم و از چاقی جلوگیری کنیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

البته ، غذاهای رژیم غذایی کاهش وزن شما نباید از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بی بهره باشند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن ، مصرف تمام مواد مغذی و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در زیر غذاهای کاهش وزن را ارائه و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدها در خون گردش می کنند.
  • نام زیر پوست چربی زیر جلدی است.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است ، زیر عضلات شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

دلایل زیادی برای چاقی شکمی وجود دارد ، از جمله:

  • سیگار کشیدن
  • ناهار دیر
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدنی های گازدار بخورید
  • مقدارزیادی غذا
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس جدی در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از مردم به چاقی اهمیت نمی دهند و آن را خوب می بینند و با خود می گویند من به خواسته هایم اهمیت می دهم و مردم برای من ارزش قائل نیستند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است. به در غیر این صورت بسیار گران خواهد بود. فقط وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت در نظر گرفته شود ، زیرا چربی احشایی قابل مشاهده در شکم می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی وارد شود و می تواند خطری جدی برای سلامتی ایجاد کند.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به انجام و عدم انجام کارها از جمله تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی سوق می دهد.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش وزن است ، زیرا مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را در ناحیه شکم و پهلو جذب می کنند.

برای کاهش وزن ورزش کنید

انواع مختلفی از تمرینات برای کاهش وزن شکم وجود دارد که می توانید با انجام این تمرینات به صورت روزانه و رعایت رژیم برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما این روزها ، به دلیل مشغله کمتر افراد به دلیل مشغله زیاد ، ما چند تمرین ساده را آموزش می دهیم که می تواند در هر مکانی انجام شود و برای کاهش وزن در خانه به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه تمرینی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، در طی آن به متابولیسم بهتری دست خواهید یافت ، شکم با گذشت زمان کوچک می شود.

کاهش وزن با تردمیل مانند راه رفتن است و پیاده روی در تردمیل به مدت 20-30 دقیقه در روز کافی است.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شده است نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و باعث چربی سوزی می شود.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. در حال حاضر هر سه ما با یک ماده مغذی که شیر می خورد سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن تحریک می کند.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، اگرچه می توانید میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، اما در کنار سلامتی خود کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

با زنجبیل در شکم و پهلوها وزن خود را کاهش دهید

ریشه زنجبیل یک گیاه گرم است که برای نازک شدن معده استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل دارای کالری محدود است و می تواند به عنوان غذا یا نوشیدنی استفاده شود.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا متابولیسم شما افزایش یابد. زنجبیل همچنین نقش زیادی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را متورم می کند ، بنابراین از رژیم غذایی خود با نمک و غذاهای پر نمک خودداری کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم اصلی رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که مدت طولانی گرسنه بوده اید ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی رسیده است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزد و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب در طول روز حتی برای هضم غذا شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح PH معده را متعادل می کند ، که می تواند به شما کمک کند شکمی صاف داشته باشید.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. هر روز صبح با معده خالی باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم بنوشید.

میوه

مطالعات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از دیگران چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) است.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها را افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را به هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن تورم ناشی از تجمع چربی در شکم به دلیل هضم نادرست غذا کمک می کند.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدا قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی شکم مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه انرژی شما را تا ناهار ذخیره می کند و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم خود را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

سوسام

کنجد طبیعتی گرم دارد و باعث چربی سوزی در شکم و کاهش وزن می شودبه

دانه های سیاه

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

درخت میخک

میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آن کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

هازل

فندق سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که انواع غذاها برای وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد ، زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

فندق حاوی چربی های مفید و مفید است و 28 گرم دانه مانند بادام یا بادام زمینی یا فندق مصرف می کند و هر آجیل می تواند روند کاهش وزن شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای کاهش وزن افراد خونسرد مفید است زیرا متابولیسم بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد.

سو

برای کاهش وزن همیشه باید آب بنوشید ، زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین حتما روزانه 8 لیوان آب بنوشید و قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرم شود. کاهش وزن

فواید نوشیدن آب برای همه روشن است. هیچ کالری در آب وجود ندارد ، اما احساس سیری می کند. گفته می شود که نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی کالری را نیز می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ وارد بدن می شود تا در دمای بدن گرم شود ، که این نیز به انرژی نیاز دارد. نوشیدن 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. وقتی کبد از کار دفع زباله رها می شود ، کبد چربی بدن را به انرژی تبدیل می کند.

و غیره

از آنجا که کاکوله دارای خاصیت چربی سوزی است ، باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، یعنی باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش موضعی وزن حفره شکمی

این روزها تبلیغات زیادی در مورد انواع دستگاه های کاهش وزن و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیست.

کاهش وزن شکم با دستگاه کاهش وزن و ژل

اول از همه ، باید توجه داشت که کاهش وزن در شکم و باسن بدون آموزش و رژیم مناسب غیرممکن است و گاهی خطرناک است.

این امکان وجود دارد که با استفاده از دستگاه های مخصوص متصل به شکم ، مانند کاهش وزن یا کاهش وزن ، به صورت محلی وزن خود را کاهش دهید ، آب و چربی بدن را در دمای بالا بسوزانید و در نتیجه از تغذیه مناسب و ورزش زیاد اطمینان حاصل کنید. مورد نیاز است.

کرم ها و ژل های کاهش وزن شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن برای افراد دارای اضافه وزن و چاق است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی کاهش وزن عمدتا بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی دیگر از عملها چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع عملیات کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

بازوی معده

دیدگاهتان را بنویسید