رژیم چاقی به مدت یک هفته | لیست غذاهای چاق


رژیم های چاقی یک هفته ای عادات غذایی خاصی هستند که برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند و این معمولا بر اساس افزایش میزان کالری مصرفی است.

چگونه در یک هفته وزن کم کنیم؟

رژیم چاقی در یک هفته |  چگونه در یک هفته وزن کم کنیم؟

اگرچه بسیاری از مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، اما بسیاری از افراد به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه های رژیم غذایی م methodsثر و روش های چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و افرادی که از کاهش وزن زیاد رنج می برند از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله رژیم چاقی ، غذاها و راههای موثر کاهش وزن در یک هفته را مرور می کنیم.

برای مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در یک هفته می تواند برای بدن بسیار دشوار باشد و می تواند فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این فرایند باید زیر نظر پزشک انجام شود تا از عوارض جانبی بر اندام های مختلف بدن جلوگیری شود. برای کاهش وزن در کوتاه مدت ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان کالری در رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن ویژگی های فردی افراد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش 20 درصدی کالری منجر به کاهش وزن می شود ، اما اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در روز برای کاهش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای کاهش وزن به 2400 کالری نیاز دارید.

می توانید از معجون های پرکالری به عنوان منبع انرژی بیشتر استفاده کنید. برنامه های رژیم غذایی باید وزن ، کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده را در نظر بگیرند. برای تهیه برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا در طول روز (معمولاً 6 وعده غذایی) نکته مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه کرد. این کار فشار بر دیواره معده را کاهش می دهد. رژیم چاقی باید شامل 4 وعده غذایی استاندارد و دو میان وعده در هفته باشد. غذاهای اصلی باید کالری بالایی داشته باشند و از این نظر خوردن میوه ، آجیل و مغز گردو انتخاب بهتری است. ر

علاوه بر رژیم غذایی ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از ورزش از شیک های پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای کاهش وزن یا کاهش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر استرس و بی خوابی ، وزن بدن به شدت کاهش می یابد. بنابراین ، هشت ساعت خواب با کیفیت و اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به طور قابل توجهی به کاهش وزن شما کمک کند.

بیشتر بیاموزید: حالت سوئدی

برنامه رژیم چاقی به مدت یک هفته

لیست غذاهای چاق
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• بوقلمون ، مرغ و گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود فرنگی ، لوبیا سیاه ، عدس ، حبوبات و حمص
• تخم مرغ
کره و آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و بادام زمینی
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پر کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

معجون چاق کننده سریع

معجون چاق کننده سریع

برای برنامه هفتگی چاقی ، مصرف معجونهای چاق کننده سریع مانند اسموتی های پروتئینی می تواند راهی موثر برای کاهش وزن در کوتاه مدت باشد. تهیه معجونهای چاق کننده در خانه انتخاب بهتری نسبت به نمونه های تجاری است. نسخه های تجاری این محصولات به طور کلی حاوی قند بیشتری هستند و حاوی مواد مغذی نیستند. با تهیه معجونهای چاق کننده خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد ، طعم و ارزش غذایی مورد استفاده خواهید داشت. برخی از معجون های تغذیه ای عبارتند از:

• اسموتی های مختلف: اسموتی شامل ترکیبی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین های ساده و معطر آب پنیر و ماست است. می توانید از این ترکیبات پرکالری و خوشمزه به سلیقه خود استفاده کنید.در صورت نیاز به اطلاعات در مورد رژیم غذایی ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: یخ یکی از مغذی ترین و سالم ترین میوه ها برای کاهش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. ترکیب شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند مخلوطی بسیار قوی ، خوش طعم و مناسب برای کاهش وزن باشد.

ترکیب شیر با نارگیل و عسل: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. ترکیب این میوه با شیر و عسل می تواند یک ترکیب بسیار مفید و خوشمزه برای کاهش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده کلیک کنید.

رژیم چاقی به مدت یک هفته

می توانید از 470 میلی لیتر (دو لیوان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز) برای هر یک از معجون های پیشنهادی استفاده کنید. همه ترکیبات فوق به همراه مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی از 400 تا 600 کالری متغیر است.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای کاهش وزن

روز اول
صبحانه: منجمد کردن سبزیجات ؛ 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده اول: 1 شکلات بادام و عسل
شام: 2 تن سالاد ماهی با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: تومورهای خردل و هویج ، یک برنج نیمه قهوه ای به شکل گربه

روز دوم:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز
میان وعده اول: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 قرص نان تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و نصف فنجان روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک 1 فنجان هویج سرخ شده

رز سوم:
صبحانه: 2 وعده آجیل دانه دار با آب انگور ، 1 لیوان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 عدد کراکر ، هفت دانه
ناهار: 1 وعده کدو سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قطعه نان تست بدون نمک
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، کلم بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم غذایی را در خانه کاهش دهید

برنامه رژیم غذایی رایگان برای کاهش وزن

روز چهارم:
صبحانه: 2 وعده آجیل دانه دار با آب انگور ، 1 لیوان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان حمام ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 نان تست با کره بدون نمک امتحان شده است
بعد از ظهر: 4 عدد کراکر گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 وعده مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده سیر لوبیا سبز

روز 5:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 نان تست نان با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد مرغ سبز ، 1 عدد هفت سرخ شده

روز ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 2 پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: 2 وعده لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 ترقه گراهام
شام: چیپس تورتیلا با 2 وعده سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 1 موز متوسط
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا اسفناج خامه ای ، 2 وعده سیر لوبیا سبز ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

چاقی پا به مدت یک هفته

چاقی پا به مدت یک هفته

کاهش وزن با کمک رژیم غذایی امکان پذیر است. در این بخش ، غذاهایی را بررسی می کنیم که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در اینجا برخی از غذاهای مفید برای پاها آمده است:
پروتئین ها: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان های سبوس دار
• میوه ها و اکسیدان های پرانرژی مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای ، شامل سبزیجات معمولی مانند سیب زمینی و قارچ ، کدو و خیار
آجیل مغذی – آجیل و دانه های شبیه گردو
دانه کتان و دانه چیا
• لوبیا
روغن آووکادو و روغن زیتون

در رژیم چاقی بهتر است به مدت یک هفته از مصرف الکل ، فست فودها و غذاهای سرخ شده و همچنین قندهای مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارشی شما آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند کاهش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای رژیم چاقی هفتگی ، برخی از داروهای گیاهی می توانند کمک زیادی به کاهش وزن کنند ، به ویژه در کوتاه مدت. در اینجا برخی از انواع معمول چاقی آورده شده است:
• بابونه: بابونه گیاهی اشتها آور است. استفاده روزانه از این ماده اشتهای شما را افزایش می دهد و به طور طبیعی باعث افزایش وزن می شود.

روز شکرگزاری: ریشه های روز شکرگزاری برای درمان افرادی که از اضافه وزن ناخواسته و از دست دادن اشتها رنج می برند ، استفاده شده است. این گل به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری یک گیاه بسیار تلخ است و معمولاً یک گیاه تلخ است که به شما کمک می کند بهتر غذا بخورید.

زنجبیل: زنجبیل در طب سنتی برای درمان بیماری های روده استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای ناراحتی معده ، حالت تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده های غذایی خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه مقاله

نوجوانان ، افرادی که از کاهش وزن زیاد رنج می برند و بازیگرانی که باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش دهند ، طرفداران رژیم چاقی هفتگی هستند. یک برنامه چاقی هفتگی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه فرد تنظیم شود.

عدم رعایت اصولی این برنامه به مدت یک هفته می تواند آسیب جدی به سیستم گوارش ، به ویژه دیواره معده وارد کند. یک برنامه هفتگی غیر اصولی چاقی می تواند به بدن فشار وارد کند و عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید