رژیم ورزشکاران تغذیه مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه تمرینی برای حفظ رژیم استفاده می کنند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم ، در واقع با رعایت رژیم غذایی برای اطمینان از متابولیسم مناسب.

رژیم غذایی ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، تمرکز بر ورزش و فعالیت های ورزشی نیز افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران بسیار مهم است. اگر به صورت حرفه ای ورزش می کنید ، ورزش روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و برای رسیدن به این هدف شما قطعاً به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، استفاده از مکمل های ورزشی در دهه گذشته مورد تایید باشگاه ها و مشتریان ورزشی قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعل و کیفیت پایین وجود دارد و خرید مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که با کیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط سه تا چهار ماه قبل از فشار خون بالا مصرف می شوند و نیازی به مصرف مداوم ندارند و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی باید در رژیم غذایی ورزشکاران تحت نظارت پزشک گنجانده شود.

در سایت “وزن من” ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و معلمان تربیت بدنی ، با مدرن ترین برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار آشنا می شویم. با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطح آموزشی اعم از آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای ، با یا بدون مسابقات برآورده کند. عدم اطلاع از رژیم غذایی ورزشکاران در طول مسابقات یا تمرینات ، علاوه بر متحمل شدن هزینه ها ، می تواند خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد کند. بنابراین ، برای دریافت برنامه رژیم غذایی تمرین و همچنین رژیم چاقی یا کاهش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی در رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند متابولیسم بالایی دارند و مواد معدنی و مواد مغذی زیادی را در طول فعالیت بدنی و تعریق از بدن خود از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشکار بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. برای ورزشکاران ، رژیم غذایی ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و تمام مواد مغذی هرم تغذیه باشد. بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، هر ماده مصرفی باید مطابق رژیم ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم غذایی ورزشی به افراد این امکان را می دهد که رژیم های ورزشی را با رژیم های خانوادگی ترکیب کنند تا بتوانند یک رژیم ورزشی سالم و همچنین یک رژیم خانوادگی را حفظ کنند.
رژیم ورزشکاران با رژیم افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول رژیم غذایی ورزشکاران این است که برای یک فرد عادی این مقدار به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حدود 8 درصد است ، اما در برنامه تمرینی این میزان پروتئین افزایش می یابد. پروتئین در رژیم غذایی 1.5-2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در رژیم غذایی ورزشی گنجانده شود. به همین دلیل توصیه می شود که ورزشکاران دارای مشاور تغذیه مناسب باشند و رژیم غذایی ورزشکاران آنها به صورت هفتگی یا ماهانه با توجه به وضعیت جسمانی آنها به روز شود و وزن آنها به طور مرتب کنترل شود.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

با خرید آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، می توانید از بهترین رویکردهای آموزشی ورزشکاران و عادات تغذیه سالم ورزشکاران ، به همراه سالها تجربه متخصصان و پزشکان سلامت بهره مند شوید.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع ، مدت و تعداد دفعات در هفته به طور کلی مهم است.برای تأمین میزان علمی و دقیق انرژی مورد نیاز آنها در طول آموزش و مسابقات ورزشی.

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به انطباق و تمرین آنها کمک می کند و بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و ورزشکاران علاوه بر فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکار نیز استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ کاربردی به مشتریان محترمی که از رژیم استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی پیروی می کنند ، ارائه می دهد. به داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای ناهار یا شام به بدن ورزشکار کمک می کند تا پروتئین بیشتری دریافت کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تأمین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گوساله به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات ، از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، سرخ شده و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با ورزشکاران و متخصصان تغذیه استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): استفاده از میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی قند خون را بالا می برد و ضمن تامین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، انرژی را در بدن ورزشکار بازیابی می کند.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهایی که حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین هستند که باعث می شود ورزشکار به دلیل خستگی ورزش سختی انجام دهد ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: به دلیل اثرات مخرب آنها ، برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک ، به شدت ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف اصلی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و تامین ناکافی آب بدن بدن را به عنوان منبع انرژی آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه ، نباید غذاهای چرب و پر پروتئین بخورید زیرا هضم آن کند است ، زیرا این امر بر عملکرد ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. مطمئن شوید که حدود 150-300 گرم کربوهیدرات توسط ورزشکار 3-4 ساعت قبل از شروع مسابقات و ورزش مصرف می کنید.

به عنوان مثال ، در روز مسابقه ، بسته به رژیم غذایی ورزشکاران ، می توانید ماکارونی و نان ، نان کره-مربا-عسل یا غلات شیر ​​بخورید. برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته است ، مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (تقریبا 612 گرم کربوهیدرات) باشد. گلیکوژن را بازیابی کنید بنابراین ، فرنی ، تخم مرغ عسل ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره.
روشهای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات غذایی (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای پر کربوهیدرات بخورید
رژیم 6 روزه ورزشکار: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم ورزشکار دارای کربوهیدرات زیاد و ورزش های سبک است و در 3 روز گذشته ، همراه با تمرینات سنگین ، رژیم ورزشکار شامل غذاهای کم کربوهیدرات است. برنامه رژیم غذایی ورزشکاران برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی مناسب است)

راههای ارتباط با خانم. بهار هند

شماره تماس مستقیم: ..

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، 340 ، طبقه دوم ، بخش ..

دیدگاهتان را بنویسید