رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم غذایی میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام رژیم میوه روی می آورند. رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام زیبا و فریبنده ای دارد و قبل از هر چیز این تصور را ایجاد می کند که یک رژیم غذایی سالم ، سالم و م effectiveثر است! با این حال ، همه این نام های فریبنده نباید در نظر گرفته شوند.

همه چیز در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم میوه خواری برای کاهش وزن

علاوه بر مزایای این رژیم برای کاهش وزن ، معایبی نیز وجود دارد. این رژیم غذایی ، که زیر گروه رژیم های گیاه خواری است ، حاوی میوه بیشتری نسبت به سایر مواد مغذی است.

این محدودیت ها باعث شده تا نظرات و نظرات متفاوتی در مورد رژیم غذایی که برای کاهش وزن میوه می خورد ، ایجاد شود. برخی از افراد بر خطرات بسیاری از کمبودهای مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم غذایی غنی از میوه برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این برنامه رژیم غذایی برای دوره های زمانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود مدت زمان مورد نظر برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم کاهش وزن کلیک کنید

برای کاهش وزن حتما رژیم میوه بخورید

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که 50 تا 75 درصد از کالری مصرفی روزانه را تشکیل می دهند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته کسانی هستند که میوه می خورند که 90 درصد کالری خود را از میوه ها ، فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و از کاهش وزن در شکم و پهلو جلوگیری می شود.

برای کاهش وزن ، در رژیم میوه خواری میوه بخورید

هیچ محدودیتی برای مصرف میوه و سبزیجات برای کاهش وزن در رژیم میوه خواری وجود ندارد و اگر گرسنه هستید ، می توانید هر زمان که می خواهید میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف به طور کلی به سه نوع اصلی تقسیم می شود. وعده های غذایی. و چند میان وعده

این رژیم بیش از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیمی استفاده می شود که بدن را برای دفع سموم از بدن پاکسازی می کند و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

خوردن در این رژیم ممنوع است

هفت نوع میوه معمولاً در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن توصیه می شود: مرکبات ، میوه های ترش مانند زغال اخته و آلو ، میوه های ترش کمتر مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر و میوه های شیرین مانند موز و خرما. میوه های روغنی مانند انگور و خربزه ، آووکادو ، نارگیل و زیتون ، سبزیجاتی مانند فلفل ، خیار و کدو تنبل ، آجیل هایی مانند فندق ، بادام ، بادام زمینی و گردو ، تخمه آفتابگردان ، کدو و کدو.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند غلات جوانه زده) و غذاهای فرآوری شده به در صورت نیاز به برنامه رژیم غذایی ضربه بزنید.

برنامه های میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این بر اساس نیاز به کاهش وزن به چند نوع دیگر تقسیم بندی شد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه ، برخی 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه غذایی 3 روزه میوه

در صورت نیاز به رژیم کوتاه مدت و پاکسازی بیشتر ، می توانید از رژیم میوه خواری برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه بخورید.

خوردن این نوع رژیم میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
روز اول صبح: آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما کاهش وزن و بهبود سیستم گوارشی است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و ریحان را در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و موز نخورید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون چربی)
در روز سوم ، هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. می توانید حداکثر تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که احساس گرسنگی کردید ، اجازه دارید میوه بخورید. مطمئن شوید که 8 تا 12 لیوان آب می نوشید. استفاده از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون هیچ گونه افزودنی مجاز است.

اسموتی ها از نظر طعم بسیار متفاوت هستند و شما همیشه می توانید با افزودن میوه های مختلف طعم جدیدی ایجاد کنید و به رژیم غذایی خود تنوع بدهید ، علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید. به

برنامه 15 روزه وعده غذایی میوه

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این برنامه رژیم غذایی به مدت 15 روز استفاده کنید و از مزایای آن لذت ببرید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی. بدن را تمیز کرده و پوست را تمیز می کند. کاهش وزن متناسب نیز کافی است.

رژیم غذایی خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید ، این رژیم بر اساس عادات غذایی سالم مانند مصرف آب و بسیاری از میوه ها بنا شده است.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، میزان وزنی که از دست می دهید بیش از 15 روز خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عواقبی برای شما داشته باشد. اذیت کردن.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در روزهای اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و احساس طراوت می دهد.

بین 3 تا 7 روز بهترین شکل است و به دلایلی که ذکر کردیم ، طولانی شدن این رژیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند.میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند می توانند به مرطوب سازی بدن کمک کنند.

میوه ها سرشار از قند هستند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند.همانطور که خواندید رژیم غذایی فواید زیادی دارد اما نباید از معایب آن چشم پوشی کرد. این مقاله مضرات این رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهد.

معایب رژیم میوه خواری

معایب رژیم میوه خواری

اگرچه این رژیم حاوی بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای است ، اما به دلیل این واقعیت که بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن به دلیل محدودیت مصرف محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد ، خطر تغذیه بالایی دارد.

مطالعات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی می تواند تاثیر رژیم غذایی که میوه می خورد را برای کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 دارد و با ممنوعیت شیر ​​و ماهی ، استخوان های بدن را ضعیف می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما جذب منابع گیاهی آهن دشوار است و جذب آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار راحت تر است.

یکی دیگر از موارد مهم که فقط با خوردن میوه به بدن داده نمی شود پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد و پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه با بدن سازگار نیست. نیاز به پروتئین

علاوه بر این ، استفاده از این رژیم ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، قند زیاد در بسیاری از میوه ها و مصرف زیاد آن می تواند منجر به چاقی شود.

بنابراین ، این رژیم به طور کلی برای بیماران دیابتی مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

پیامدهای رژیم میوه خواری

پیامدهای رژیم میوه خواری

خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هر نوع رژیم غذایی و مدل تغذیه ای مخصوص یک نوع خاص غذا ، قطعاً مضر است.

هیچ یک از مواد مغذی حاوی تمام منابع لازم برای بدن نیستند و عدم وجود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به انواع مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی هیچ تاثیری نخواهد داشت. اگر بر این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی لازم برای بدن برای انجام عملکردهای حیاتی باشد.

البته اگر تصمیم دارید به جای تنقلات فقط میوه بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را ندارد ، اما مزایای این رژیم غذایی و عادات غذایی مثبت نیز شرایط شما را پوشش می دهد.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار دوست داشتنی و شاید فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه خواری فقط به منابع میوه محدود می شود و سایر منابع مصرف بسیار کم است. البته ناگفته نماند که این رژیم مزایای فوق را نیز دارد. ما همچنین انواع این رژیم غذایی را لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید