رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع این به معنی خوردن و نوشیدن مقدار مناسب است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند سریع وزن خود را کم کرده یا وزن خود را افزایش دهند و برخی نیز برای حفظ سلامت جسم و روح خود می خواهند به درستی غذا بخورند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد به دنبال کاهش وزن به دلیل کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن چیست؟

مردم می توانند برای مقاصد غذایی بروند بهترین نکات تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع این تضمینی است که دکتر مهدی شادنوش برای افراد آماده کرده است و اگر فردی توصیه های مربوط به مدت زمان رژیم را پس از کاهش وزن رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، شانس بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است. به

گاهی متخصص تغذیه رژیم لاغری شکمی و جانبی توصیه می شود برای دستیابی به بهترین نتایج ، با یک فرد تمرین کنید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی خوب سرشار از مواد معدنی و معدنی مختلف ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره است.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده میل کنید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، هرگونه غذا را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن فکر کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش روزافزون زندگی ، بسیاری از افراد قادر به دریافت مشاوره و مراجعه به اداره برای رژیم غذایی مناسب نیستند ، بنابراین می توانند به وب سایت دسترسی پیدا کنند. بهترین متخصص تغذیه بخش را ببینید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

پس از بررسی اطلاعات شما ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. اگر س questionsالی دارید ، می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت با منوی ثابت
  • رژیم غذایی پایدار
  • رژیم مختلط
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رژیم چاقی وزن کم کنیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600-2400 ، برای مردان 2000-3000 است. افرادی که مایل به افزایش وزن هستند باید 500 کالری دیگر مصرف کنند. به همین دلیل ، افراد می توانند با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا رژیم های کاهش وزن ارزان و راحت را در رژیم غذایی خود قرار داده و به آنها در افزایش تناسب اندام و وزن کمک کند.

غذاهای م toثر برای کاهش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که روغن بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در کاهش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را تهدید می کند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین استفاده از آن در کاهش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج راحت تر از گندم است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است زیرا پخت آن آسان است.

دریافت چربی

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و با شیر افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا به عنوان میان وعده استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است و یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین های سالم است و در تهیه و مزه برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در کاهش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا ، کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید ، و سپس بر میزان کالری تمرکز کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از آنچه دریافت می کنید کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • میان وعده ها و وعده های غذایی ناسالم نخورید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها بیشتر سیر می شوید ، بلکه تمایل بیشتری به خوردن نیز دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، شیر کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم توصیه شده هستند.
  • هنگام پخت و پز به کالری نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که با کره و پنیر پخته شود. بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم این بدان معنا نیست که خود را از غذا محروم کرده و برنامه های رژیم غذایی دقیق را دنبال کنید. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله توجه به اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ، می توان سلامت خود را حفظ کرد.

رژیم غذایی متعادل ، متشکل از همه گروه های غذایی اصلی ، به مقدار لازم در وعده های غذایی وجود دارد و مواد مغذی ایده آل را برای بدن تأمین می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. با این حال ، پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی و غذاهای نامطلوب مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و شکر کمتر باشد ، شما را به سمت یک شیوه زندگی سالم سوق می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به حفظ وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز شما بستگی به سن ، فعالیت بدنی و وزن دارد ، از جمله غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و میل به غذا را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که روغنی است برنامه غذایی سالم این مهم است؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به دلایلی ، چربی های ترانس نباید مصرف شوند. فندق ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید