رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای اسکاندیناوی و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود شناخته می شوند. ساکنان این سرزمین ها به طور کلی رژیم غذایی اسکاندیناوی را دنبال می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است و به بسیاری از افراد کمک کرده است که در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش داده و از یک ساختار بدنی ایده آل برخوردار شوند.

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. بنابراین ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته پس از دو سال به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را پس از پایان رژیم و بعد از هفته دوم به طور کامل کنار بگذارید و در صورت تمایل بعد از سه ماه این کار را تکرار کنید. قطعاً توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود که این رژیم را به طور منظم ادامه دهید.

برای یادگیری: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روییده در خاک: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و غیره.
• آجیل خشک: گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، فندق ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از اصلی ترین شرایط برای کاهش وزن است. برای مشاهده کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (شیرین و بدون قند!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و سیر کننده

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
شیرینی: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند کالری زیادی بدون کالری تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

رژیم سوئدی شامل همه گروه های اصلی غذایی است. علاوه بر این ، از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شود و این تنها به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داده است که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. اکنون برای مشاهده رژیم کاهش وزن خود ضربه بزنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی کمتر برای محیط زیست مضر است و می تواند تا حد زیادی در حفاظت از طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (تاکید بر مصرف غذاهایی که با روشهای پایدار تولید می شوند) ، بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند عموماً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی برای این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات عالی: رژیم غذایی ساحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

قیمت بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی اساس این رژیم غذایی است و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند ارزش این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی علاوه بر هزینه زیاد ، زمان بر است. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از معرفی ، به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم پیروی می کنند و از آن پیروی می کنند. با بررسی نظرات افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، می توان دریافت که این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت صحیح است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه می کنند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان بر این باورند که کاهش وزن زیاد در کوتاه مدت می تواند بدن را شوکه کرده و حتی باعث ایجاد اضافه وزن در دراز مدت شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز یکی از جدی ترین مشکلاتی است که متخصصان آن را شناسایی کرده و پارامترهای مضر برای بدن در نظر گرفته اند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

این رژیم برای زنان باردار ، افراد مبتلا به دیابت و بیماریهای مهم توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است پیروی از رژیم غذایی با مشکل مواجه شوید. این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

با برنامه آشپزی سوئدی آشنا شوید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت طراحی شده است و تمرکز اصلی بر استفاده از غذاهای تازه است. رعایت این رژیم دشوار است ، اما افرادی که از این رژیم پیروی می کنند در عرض دو هفته 5-9 کیلوگرم وزن کم کرده اند.

یک نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف 2 لیتر آب در روز است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند عموماً خیلی سریع تشنگی را تجربه می کنند و دچار خستگی و بی حالی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که افراد در ابتدای این رژیم به دلیل کاهش سریع مایعات بدن دچار کاهش وزن شدید می شوند.

در سایر برنامه های رژیم غذایی ، کم آبی در بدن رخ نمی دهد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کم دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی به صورت گروهی و راه اندازی کمپین های کاهش وزن راهی موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط دشوار رژیم غذایی را برای افراد تسهیل کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م toثر برای کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که این برنامه رژیم غذایی می تواند با افزایش متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز باعث کاهش وزن قابل توجهی در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید بین هر دوره حداقل 90 روز فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است ، زیرا به لطف رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از تشنگی و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد ، نادیده گرفتن این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را زودتر ترک کنند. این رژیم غذایی ، علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند هم زمان بر باشد و هم گران.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید