رژیم خام گیاهخواری چیست؟ | 15 روز رژیم گیاهخواری خام


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم های خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیستند ، اما در سال های اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده اند. با ترکیب قوانین این رژیم غذایی و رژیم خام ، این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و حفاظت از سیاره ما انتخاب می کنند ، برخی دیگر سعی می کنند از مزایای این رژیم استفاده کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از هرگونه غذای با منشاء حیوانی در این رژیم ممنوع است.

همچنین استفاده از گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالای 48 درجه در این رژیم ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات کامل و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر پختن مانند مخلوط کردن میوه ها با آب میوه ، خیساندن و خشک کردن استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم به طور کلی این رژیم را برای استفاده از رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

برای یادگیری: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، سوء تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی های نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب نه تنها به تناسب اندام ، بلکه در جذب مواد مغذی نیز کمک می کند.

غذاهای گیاهی خام

غذاهای مجاز در رژیم خام گیاهخواری:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• لوبیای نارس

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم کاهش وزن شیر)
• روغن نباتی خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا ساقه افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را از دست دهید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم می تواند شامل موارد زیر باشد.
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی شکلاتی انرژی زا
• دانه های چیا و اسموتی توت شکلاتی
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

رژیم های خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد.

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با سوپ روغن نباتی خام
• پستو ریحان و ماکارونی بادمجان

غذای خام گیاهخواری

وعده های غذایی برای این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد.
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات معطر و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری از نظر کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر روی گروهی از گیاهخواران خام گزارش داد که آنها در عرض 3.5 سال 10 تا 12 کیلوگرم وزن کم کردند.

در زیر:

در طول هفت روز این رژیم کاهش وزن 8 کیلوگرم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذاهای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای یک دوره زمانی خاص است. رژیم های گیاهی خام به طور کلی به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، افراد تا حد امکان از غذاهای حیوانی و غذاهای پخته خودداری می کنند. بین هر چرخه این رژیم معمولاً یک دوره استراحت وجود دارد.

جلوگیری از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتایج را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. از آنجا که سوءتغذیه و کمبود ویتامین یک خطر رایج برای گیاه خواران است ، رژیم های خام گیاهخواری به طور کلی باید تحت نظارت یک متخصص باشد. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید ، اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را تمدید کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای ورود به غذاهای خام و رعایت این رژیم به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی وجود دارد:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: پیروی از رژیم غذایی خام برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با گام های کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی به رژیم جدید عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا غذاهای فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها کالری زیادی به بدن شما می افزایند زیرا ارزش غذایی زیادی ندارند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم این است که 50٪ گیاهخواری خام و 50٪ غذاهای سالم پخته شده مصرف کنید. استراتژی دوم یک گزینه سالم تر برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در زیر:

این رژیم 40 روزه – 80 food غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی شما به یک گیاهخوار خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقی مانده این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش بسیار مهم است ، زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: به این ترتیب ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر ، منوی وعده غذایی 10 روزه یک رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ شیرین: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ شیرینی: چیز کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شیرین: قهوه ای خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ شیرین: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ شیرین: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ شیرین: قهوه ای خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ شیرین: پودینگ خام چیا

8. روز – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ ناهار: لازانیا خام ؛ شیرین: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ ناهار: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ شیرین: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ شیرینی: چیز کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و باعث کاهش 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در کوتاه مدت تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در 21 روز می توانید سموم بدن خود را دفع کنید ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. می توانید این دوره گیاهخواری خام را با 100 or یا غذاهای پخته همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی و غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید