رشد عضلات با افزودن سویا به مخلوط پروتئین آب پنیر


به گزارش صدای ایران، در کل فرقی نمی کند که این افراد به چه نوع فعالیت ورزشی ادامه دهند تا بعد از تمرین، عضلات بدن خود را تقویت کنند، ماهیچه هایی خوش فرم و البته تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان را تامین کنند. مصرف مداوم انواع پروتئین حیوانی و پودر پروتئین. شما به او نیاز دارید. به همین دلیل باید یک برنامه غذایی دقیق و منظم برای سوخت بدن خود داشته باشید و حتما از مکمل ها استفاده کنید.

پروتئین ها یکی از اجزای سازنده اصلی بدن هستند. از پروتئین ها برای ساختن چیزهایی مانند اندام های بدن، تاندون ها، هورمون ها، آنزیم ها، انتقال دهنده های عصبی، پوست و مولکول های مختلف استفاده می شود. از طرفی پروتئین ها در ساخت عناصر انقباضی عضلانی نقش دارند. یکی از انواع پروتئین هایی که از قضا نقش خوبی در ساخت عضلات دارد، پروتئین آب پنیر نام دارد.

اساساً پودر پروتئین آب پنیر ترکیبی از پروتئین های جدا شده از قسمت مایع شیر (در هنگام تولید پنیر) است که به آن آب پنیر می گویند. اگر از روند تولید پنیر اطلاع دارید، این پروتئین آب پنیر در قسمت مایع شیر است و چربی موجود در شیر را شامل نمی شود. در حال حاضر شرکت های تولید کننده انواع پروتئین آب پنیر این محصول را با طعم های مختلف وانیلی، کاکائویی، توت فرنگی و … با شکر و بدون شکر در بازار عرضه می کنند.

چه کسانی می توانند از پروتئین آب پنیر استفاده کنند؟

چه ورزشکاری که به دنبال کاهش چربی بدن و افزایش وزن عضلانی است و چه ورزشکاری که می خواهد وزن کم کند، حتما باید در کنار مصرف غذاهای حاوی پروتئین از مکمل های پروتئین وی استفاده کنید.

اکنون می دانیم که هدف اصلی از مصرف پروتئین تقویت و افزایش بافت عضلانی است، اما سوال مهم دیگری که مطرح می شود این است که آیا با افزودن سویا به پروتئین آب پنیر می توان انتظار رشد بهتر عضلات را داشت؟

برخلاف تصور عموم، سویا یکی از پروتئین هایی است که بدن برای رشد عضلات به آن نیاز دارد. در طول سال‌ها، احتمالاً شنیده‌اید که ترکیب کازئین و پروتئین آب پنیر تأثیر بسزایی بر رشد عضلات دارد، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که اگر به دنبال بیشترین تأثیرگذاری هستید، بهتر است پس از تمرین کازئین و پروتئین آب پنیر مصرف کنید. با سویا

رشد عضلات با افزودن سویا به مخلوط پروتئین آب پنیر

بررسی تخصصی تاثیر سویا بر رشد عضلات

به گزارش نشریه مجله تغذیه، ترکیب معجزه آسایی ذکر شده است که باعث رشد عضلات بدن ورزشکاران می شود. این ترکیب شامل پروتئین آب پنیر، کازئین و سویا است که به بدن کمک می کند تا پروتئین بیشتری را برای مدت طولانی در سطح بالاتر ذخیره کند و این پروتئین را در پایان تمرین به عضلات برساند.

حتما شنیده اید که هضم پروتئین آب پنیر سریع است و هضم کازئین زمان بر است، حال جالب است بدانید زمان هضم سویا بین این دو است، در نتیجه چنین ترکیبی پروتئین و آمینوهای ضروری را تامین می کند. ماهیچه ها برای مدت طولانی در ضمن در مقایسه با لبنیات باید گفت سویا تاثیر بیشتری در تقویت عضلات بدن دارد.

اما تاثیرات مثبت سویا در تغذیه ورزشکاران به این دو مورد محدود نمی شود. این ماده مغذی برای افزایش هورمون ها ضروری است. همچنین تحقیقات نشان داده است که سویا سطح اکسید نیتریک را نیز تقویت می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ در ایالت اوهایو آمریکا انجام شد، نشان می دهد که “مردانی که پس از ورزش از ترکیبی از پروتئین وی و سویا استفاده می کردند، در حین ورزش سطح آنتی اکسیدان بالاتری داشتند. مطالعه چهارم یافته های قبلی را تایید کرد. و نشان داد که مصرف ۴۰ گرم مصرف دانه سویا به مدت ۴ هفته قبل از تمرین با وزنه تاثیر بهتری بر رشد عضلات بدن ورزشکاران دارد.

استفاده ترکیبی از سه مکمل پروتئین وی، کازئین و سویا

یکی از بهترین ترکیب ها که مورد علاقه ورزشکاران حرفه ای نیز هست، ترکیب معجزه آسای سه گانه پروتئین آب پنیر، کازئین و سویا به ترتیب ۲، ۱ و ۱ اسکوپ است که شامل ۲۰ گرم پروتئین آب پنیر، ۱۰ گرم کازئین و ۱۰ است. گرم سویا برای ساخت ماهیچه های شما. پروتئین و آمینوهای لازم برای ساخت فیبرهای عضلانی بدن را پس از تمرین تقویت و تامین می کند.

بهترین پروتئین آب پنیر را از کجا بخریم؟

بهترین انتخاب برای هر مربی و ورزشکاری، خرید پروتئین آب پنیر استاندارد از داروخانه های معتبر سراسر کشور است. نه تنها پروتئین آب پنیر، بلکه هر مکمل ورزشی را باید از داروخانه های معتبر خریداری کرد. از آنجایی که محصولات داروخانه ای یا زیر نظر مستقیم سازمان غذا و دارو تولید می شوند و یا با نظارت این نهاد وارد کشور می شوند، خیال شما از بابت کیفیت، اصالت و از همه مهمتر پلمپ بودن آن راحت خواهد بود. مکمل ها و پودرها