راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین مشکلات زندگی تبدیل شده است ، اما می دانیم که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاقی برای این افراد یک رویای بزرگ است. فکر نکنید که افزایش وزن آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و پشتکار دارد ، چاقی نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری استراتژی های کاهش وزن سریع برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما مطالعه کنید.

چگونه کاهش وزن رخ می دهد؟

ما به ازای هر کیلوگرم از وزن خود به 30 کالری در روز نیاز داریم. بنابراین ، اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری مصرف کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی قطعاً تبدیل به چاق به اگر کمتر از 30 کالری به ازای هر کیلوگرم مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود ، بافت های خود را می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. همانطور که می تواند باعث بیماری های مختلف شود. علاوه بر این ، افراد لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابند. فردی که از نظر قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن معمولی است ، اضافه وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن ناشی از تغذیه نامناسب است و تعداد بسیار کمی از آن به دلیل مشکلات زیر ایجاد می شود.

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، اضطراب ، افسردگی
  • در هضم و بلع غذا مشکل دارد
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود بیماریهای هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

در باره. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را مورد تحقیق قرار دهید و این مشکلات را ابتدا برای افرادی که وزن کم می کنند برطرف کنید و سپس با استراتژی های سریع کاهش وزن برای چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

کاهش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، خوردن غذاهای پر کالری و مقوی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. برای چاقی سریع نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از میان غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، لازم است این نکته را در نظر بگیریم که خوردن غذاهای پر چرب و دارای قند زیاد به جای افزایش وزن بدن به دلیل عضله سازی ، سلامت انسان را به خطر می اندازد و چربی و قند خون را افزایش می دهد. و به تناسب اندام کمک می کند. بهترین غذا برای کاهش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، افزایش فعالیت مغز و سیری کمک می کند ، در حالی که چربی های ناسالم می توانند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شوند. برای کاهش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و سالامی از جمله چربی های سالم هستند که به کاهش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری بالایی دارد بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند.

برخی از غذاها کالری ، چربی و کربوهیدرات بالایی دارند ، بنابراین می توانید در مدت زمان کمتری وزن مورد نظر خود را افزایش دهید.

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران خوردنی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده های غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و نوشیدنی های مختلف مخلوط کنید.

گوشت پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع لاغر شوند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز بیشتر از مرغ و ماهی حاوی چربی است و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چرب تر از سایرین است.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای کاهش سریع وزن باشد. لوبیا ، پینتو ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در ظروف بسیار مفید است و استفاده از آن بسیار توصیه می شود. این یکی از سبزیجات خوش طعم بهاره است که در اشکال مختلف مانند پوره سیب زمینی ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کوتاه تری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

اصلان

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

آجیل نفرس

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از غذا هستند ، و بادام ، گردو ، بادام زمینی ، بادام زمینی و غیره. یک فنجان بادام حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم فندق می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید