رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا خوردن برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از مواد شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و سلامت کلی بدن خود را افزایش دهید.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید کربوهیدرات های مخلوط استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور ، می توانید از جایگزین های متعددی که این روزها در بازارها ارائه می شود ، مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. به منظور اطمینان از سلامت کلی بدن ، باید سعی کنید غذاهایی که به آنها حساسیت دارید و پس از تشخیص از رژیم غذایی خود حذف کرده اید و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های کم یا کم کربوهیدرات!

حساسیت به میوه: غذاهایی برای علائم ، تشخیص و پیشگیری


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. خوردن سبکتر و خوردن غذاهای سالم و طبیعی را در نظر بگیرید. سعی کنید زیاد غذا نخورید ، زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر کمی بعد از غروب آفتاب و بعد از غذا به خواب بروید ، شب ها با مشکل روبرو می شوید و شب ها به خواب می روید.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بدنبال غذاهای سرشار از شیرینی و چربی باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

اما اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این مورد ، شما باید به شدت از غذاهای حاوی پروتئین و قند و چربی خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما در وعده شام ​​این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از سوزش سر دل از شدت گرسنگی جلوگیری شود. شما می توانید هر آنچه را که می خورید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه می دهید تا آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و آب کافی در بدن خود داشته باشید ، شب ها برای نوشیدن از خواب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب نخورید ، زیرا برای ادرار کردن مجبورید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم بیشتری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف از این مقاله این است که روش هایی را به شما آموزش دهد که به شما کمک کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

تحمل قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید