دکتر متخصص تغذیه استرس و چاقی انوشه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم کاهش وزن
افراد شتابزده و شلوغ حرفه ای هستند که در چندین شغل با هم کار می کنند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. این افراد دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند یا حتی به آن فکر نمی کنند. آنها در استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کنند. اما ما احساس می کنیم که بیشتر و بیشتر مورد حمله قرار گرفته و دستگیر می شویم. بسیاری از مردم بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند ، و این شتاب در زندگی منجر به استرس بیشتری در ارتباط با خوردن ناسالم و کم تحرکی شده است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، ذخایر انرژی بدن با برنامه ریزی مختلط کاهش می یابد و شما احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد سعی می کند انرژی کمکی را از غذا دریافت کند. عادات نامناسب و نامنظم خواب با اضافه وزن و چاقی مرتبط است. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها ، خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و موقعیت های استرس زا آگاه باشیم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راه های تشخیص عدم تعادل در زندگی این است که شخصیت و شیوه زندگی خود را لیست کرده و تحلیل کنید. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، زندگی را می توان به چهار بعد تقسیم کرد: 1- اقوام ، خویشاوندی و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل اخلاقی و جنبه های اخلاقی و معنوی زندگی 4- مسائل شخصی. مراقبت لازم بود
بنابراین چقدر زمان صرف هریک از این جنبه ها می شود؟ آیا به یک چیز خیلی توجه کرده اید؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ چه چیزی به فرد در مدیریت استرس کمک می کند و به آن نشاط و لذت می بخشد؟ کدام سایز را بیشتر دوست دارید و کمتر به آن توجه می کنید؟ تمرکز بر این موارد می تواند به شما در تغییر رفتار ، بهبود شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و بهبود برنامه کاهش وزن کمک کند.
به زمان خود توجه کنید
تفکر به شما کمک می کند تا هدفمندتر و متعادل تمرین کنید. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه در حال رخ دادن است باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد نسبت به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه بر روی افراد در معرض یک یا چند بیماری قلبی نشان داد که مدیتیشن ذهن آگاهی ، برنامه کاهش وزن و تمرینات مدیریت استرس ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی. تعداد زیادی از آنها.
سعی کنید بیشتر مراقب باشید و توجه کنید
هوشیاری و ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
بر میزان فکر کردن به گذشته و نحوه زندگی در گذشته تمرکز کنید. همانقدر که در مورد رژیم های ناموفق گذشته یا دوره های پرخوری که قبلاً خورده اید یا آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ الان توجه کردی؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (به دلیل نتایج ناموفق قبلی) یا اگر وزنم را کم کنم ، وزن دوباره برمی گردد و من چاق می شوم (ترس از زندگی و تصور آینده). چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم؟ برای کاهش وزن چه کار می توانم انجام دهم؟ (حاضر).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد شتابزده و شلوغ تمایل دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی خواهند ، مانند اینکه نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا عصرگاهی را با هم بگذرانند.
یک مطالعه نشان داد که مردان در معرض ابتلا به فشار خون بالا زمانی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبوده و تحت فشار بودند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که به رفتار سالم شما کمک می کند (افراد منفی مانع از کاهش وزن می شوند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شما را هدر می دهند دوری کنید.
آرام باشید و خود را سیر کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند تا انتخاب های غذایی بهتری در طول روز داشته باشید و بیشتر ورزش کنید (به عنوان مثال ، به جای سوار شدن به تاکسی پیاده روی کنید). انجام فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند مناسک مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ ، می تواند به فرد کمک کند تا آرامش پیدا کرده و از درهم ریختگی زندگی روزمره خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای پر کردن انرژی و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب مهمتر از مدت زمان خواب است.
چند ساعت قبل از خواب از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب شما را مختل می کند ، مانند قهوه ، چای ، شکلات و مواد کافئین دار خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید قبل از این ساعت ها خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. محیطی آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا برنامه کاهش وزن و ورزش خود را ادامه دهید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید