در زمستان با هاشیموتو رشد می کند


اگر مرا می شناسید ، می دانید که من در زمستان حداقل سه لایه دارم. وقتی اطرافیانم خوب هستند من خیلی سرد می شوم. در این زمان از سال برای من ورزش در فضای باز سخت است و من به بسیاری از لوازم جانبی خاص (حتی اگر سرد نباشد) نیاز دارم ، مانند چکمه های اسکی گرم ، دستکش شنا و لباس های زیر راحت راحت.

اما من خودم را به خوبی می شناسم و پس از بیش از 20 سال زندگی با هاشیموتو ، همچنین می دانم که چگونه با تغییرات آب و هوای زمستان مقابله کنم.

اگرچه برخی از افراد از هوای سرد که تغییر فصل را نشان می دهد ، خوششان می آید ، اما اگر از کم کاری تیروئید ناشی از هاشیموتو رنج می برید ، ممکن است از زمستان و هوای سرد بترسید.

متأسفانه زمستان باعث می شود تا ستارگان کاملاً سازگار شوند تا بسیاری از علائم رایج هاشیموتو را تشدید کنند ، و شما ممکن است یکی از افرادی باشید که برای مصرف داروهای تیروئید وقت می گذارید.

اما تغییرات دیگری نیز وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید.

مشکل در خود زمستان نیست. با این حال ، اگر بسیاری از مشکلات سلامتی هاشیموتو را در نظر بگیرید که می تواند تشدید شود ، زمستان یک دوره مبارزه آشکار برای کسانی است که مشکلات سلامتی تیروئید دارند.

هاشیموتو و تنظیم حرارت

هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می کند. این می تواند به غده تیروئید آسیب برساند و از عملکرد آن جلوگیری کند.

دلیل این مشکل این است که این غده برای برخی از عملکردهای اساسی بدن بسیار مهم است.

یکی از بهترین عملکردهای تیروئید تنظیم دمای بدن است.

ممکن است به نظر چیز مهمی نرسد ، اما به خاطر داشته باشید که با وجود تغییرات خارجی ، دمای داخلی بدن فوق العاده سازگار است.

ما تمایل داریم دمای طبیعی بدن را 98.6 درجه در نظر بگیریم. با این حال ، دقیق تر می توان گفت که بدن همه در دمای کمی متفاوت کار می کند.

و در حقیقت ، یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین مدرن کمی تا 97.5 درجه سرد شده است.

اگرچه تفاوت شگفت انگیزی کمی در دمای بدن وجود دارد. و به لطف غده تیروئید بسیار بزرگ است.

چگونه غده تیروئید دما و انرژی را تنظیم می کند

وقتی به دمای بدن خود نگاه می کنید ، در واقع به دمای پایه بدن خود (BBT) فکر می کنید ، یعنی دمایی که بدن شما در آن در حال استراحت است. این می تواند افزایش یابد ، اما هرگز نباید خیلی کم باشد.

نگه داشتن بدن در سطح نرمال BBT ممکن است به نظر برسد که چیزی را تغییر ندهید ، اما در واقع این یک سمفونی از تنظیمات کوچک کوچک است.

این تنظیمات با تنظیم متابولیسم یا با استفاده از انرژی در بدن انجام می شود.

هورمون های تولید شده و آزاد شده توسط تیروئید از مولکولی به نام ATP (آدنوزین تری فسفات) استفاده می کنند ، سوختی که در سلول ها یافت می شود.

غذا منبع بلوک های سازنده ATP است. شما می توانید مقدار زیادی ATP دریافت کنید ، اما اگر هورمونهای تیروئید دقیقاً باعث استفاده از ATP برای تولید گرما نشوند ، می توانیم به خصوص در ناحیه دست و پا دچار سرماخوردگی شویم.

در واقع سردی دست و پا یکی از اولین علائم کم کاری تیروئید است. این می تواند در تمام طول سال اتفاق بیفتد ، اما در ماه های سردتر مطمئناً می تواند مشکل بزرگتری باشد.

ارتباط تیروئید و قلب و عروق

نشانه ای وجود دارد که هورمونهای تیروئید می توانند میزان گسترش عروق خونی را تنظیم کنند ، در سایر نقاط گرما از بین می رود.

این در واقع معادل روش ثانویه بدتر شدن تنظیم حرارتی در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید است.

زمستان هاشیموتو علائم شما را تشدید می کند

افسردگی و استرس

یکی دیگر از علائم رایج هاشیموتو افسردگی است که می تواند به طرق مختلف و به دلایل زیادی در زمستان تشدید شود. ممکن است در تعطیلات چیزهای زیادی انتظار داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که زمان راحتی برای همه است.

تعطیلات می تواند زمان استرس زیادی باشد که ناشی از مشکلات مالی ، مشکلات خانوادگی ، انتظارات ، مسافرت و موارد دیگر است.

استرس ، که وضعیت را بدتر می کند ، باعث التهاب در بدن می شود. و التهاب می تواند باعث ایجاد التهاب در علائم هاشیموتو شود.

هنگامی که غدد فوق کلیوی در اثر استرس تحریک می شوند ، بدن انرژی بیشتری را برای مبارزه با این استرس هدایت می کند. عملکردهای بدن مانند عملکرد تیروئید را می توان در این مدت بر روی مشعل قرار داد.

در واقع ، اختلال عملکرد آدرنال می تواند باعث التهاب سیستمیک شود و بیماری تیروئید را تشدید کند.

استرس همچنین منجر به سوء تغذیه می شود و مواد مغذی ذخیره شده ما را از بین می برد.

افسردگی زمانی تشدید می شود که فرصت مصرف دوز ویتامین Sunshine را نداشته باشید. بیرون بودن به تنهایی استرس را از بین می برد ، اما همچنین منبع عالی ویتامین D در آفتاب است.

افسردگی یکی از علائم شناخته شده کمبود ویتامین D است و این کمبود در بیماران هاشیموتو بسیار شایع است.

فشردن داخل در هوای سرد و برفی همچنین می تواند به این معنی باشد که شما فرصت های مشابهی برای ورزش ندارید که می توانید در ماه های گرم از آن استفاده کنید. عدم ورزش می تواند یکی دیگر از عوامل افسردگی باشد.

ورزش همچنین به متابولیسم یک غده تیروئید کند کمک می کند ، که در حال حاضر در حال کند شدن است.

پوستهای خشک و هورمونهای تیروئید

به نظر می رسد بدون شنیدن این که بسیاری از مردم از خشکی و خارش پوست شکایت دارند ، نمی توانید زمستان را پشت سر بگذارید.

جای تعجب نیست که با رطوبت کمتر بسیار رایج است. با این حال ، اگر کم کاری تیروئید دارید ، ممکن است شایع تر باشد.

در واقع ، یک مطالعه نشان داد که 100 درصد از بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید به نوعی خشکی پوست دارند.

هورمون تیروئید تری یدوتیرونین (T3) باعث رشد سلول ها در امتداد بیرونی ترین لایه پوست ، به نام کراتینوسیت ها می شود.

سطوح پایین T3 ، مانند کم کاری تیروئید ، ممکن است به این معنی باشد که سلولهای جدید پوست اغلب جایگزین سلولهای قدیمی نمی شوند. بنابراین ، پوست خشک و خشن.

افزودن شرایط خشک در خارج از منزل ، خشکی پوست را بدتر می کند.

خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا با هاشیموتو

در مورد اینکه آیا هاشیموتو شما را در معرض خطر بیشتری برای ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می دهد ، ابهامی وجود دارد.

برخی از علائم ویروس ممکن است شبیه علائم عمومی هاشیموتو باشد ، مانند خستگی و لرزش ، تشخیص هنگام ابتلا به این ویروس را دشوار می کند.

یکی از این ایده ها این است که وقتی سیستم ایمنی بدن شما در حال حاضر در حالت هیجان بالایی از بیماری خود ایمنی قرار دارد ، آمادگی بیشتری برای مبارزه با ویروس هایی که در معرض آن هستید دارد.

ایده دیگر این است که یک سیستم ایمنی که همیشه “کار می کند” نیز قادر به مبارزه با این مشکل نیست و شما را بیشتر حساس می کند.

در تجربه خود من و در تجربه مشتریان ، من متوجه شده ام که دومی درست است.

بله ، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما برای نبرد آماده باشد ، اما این بدان معنا نیست که مانند هاشیموتو یا دیگران که با بیماری های خود ایمنی مبارزه نمی کنند ، مجهز شده است.

اول ، هاشیموتو می تواند بسیاری از مواد مغذی مهم برای سیستم ایمنی بدن مانند روی ، ویتامین D (همانطور که قبلاً اشاره کردم) و منیزیم را از بین ببرد.

همچنین ، اگر هاشیموتو دارید ، می توانید بفهمید که چگونه این می تواند بر میزان خوب خوابیدن شما تأثیر بگذارد. با خوابیدن ، بدن ما قدرت خود را باز می یابد و از استرس رهایی می یابد و مهمات بیشتری در برابر ویروس ها به ما می دهد.

حل مشکلات هاشیموتو در زمستان

به این ترتیب ، بهتر می فهمید که ماه های سرد زمستان چگونه می توانند بر سلامت تیروئید شما تأثیر بگذارند. باهاش ​​چیکار میکنی؟

تنظیم داروهای تیروئید

در صورت تشدید علائم هاشیموتو در زمستان ، همیشه می توانید با متخصص غدد خود یا سایر پزشکان مراقبت های اولیه در مورد تنظیم داروهای تیروئید خود صحبت کنید.

هنگام مصرف چنین داروهایی در زمستان علائمی مانند سرد شدن دست و پا بهتر است.

بدیهی است ، اگر فقط برای آب و هوا لباس می پوشید ، انتظار مصونیت از سرما را نخواهید داشت. اما انگشتان پا و انگشتان پا موضوعی دیگر است ، حتی در خانه نان تست و وقت آن است که کمی حمام کنید.

پاسخ های تغذیه و شیوه زندگی

زنده ماندن و شکوفایی در زمستان به معنی تغییرات بزرگ نیست. حتی در مورد هاشیموتو ، تغییرات زیادی در تغذیه و شیوه زندگی وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت زمستانی شما داشته باشد.

ویتامین دی.

شما می خواهید در مورد فواید ویتامین D فکر کنید زیرا در زمستان نمی توانید آنقدر بیرون بروید و خورشید نیز زیاد روشن نمی شود و ممکن است با هاشیموتو بیشتر در معرض سوء تغذیه باشید.

بله ، می توان گفت که روزانه از مکمل D استفاده می کنید ، اما قدرت ویتامین ها را در رژیم غذایی خود به خاطر بسپارید.

در اینجا برخی از غذاهای غنی از ویتامین D آمده است:

  • قارچ مخصوصا غذا
  • ماهی (ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن)
  • روغن کبد ماهی (مایع یا کپسول)
  • تخم مرغ

ترفند ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. اگر اضافه کنید ، به این معنی است که باید با روغن مصرف شود. (نیازی به نگرانی در مورد خوردن نیست ، زیرا متوجه خواهید شد که همه غذاهای فوق حاوی چربی اضافی هستند ، به جز قارچ ها ، که می توانید آنها را با چربی یا روغن بپزید.)

با این حال ، ویتامین های محلول در چربی در صورت نیاز به خوبی در بدن ما ذخیره می شوند ، بنابراین نیازی به مصرف مکمل ها به صورت متناوب یا به مرور زمان نیست. به طور کلی ، ذخایر ویتامین D ما در ماه اکتبر (پس از خیس شدن در آفتاب بهاری) بیشترین و در مارس (پس از اقامت در تمام زمستان) کمترین میزان است.

اگر آمادگی پخت غذاهای آسان و سالم را دارید که از سلامت شما با هاشیموتو حمایت می کند و در ماههای پاییز و زمستان از طعم و مزه شما لذت می برد ، ممکن است بخواهید به برنامه غذای پاییزی هاشیموتو یا برنامه غذای زمستانی 2 هفته ای هاشیموتو نگاهی بیندازید.

هر کدام دارای دستور العمل های خاص خود و راهنمای برنامه غذایی با مقدار زیادی غذای گرم کننده ، زمین گیر و کم مصرف است که به شما کمک می کند تا فصل ها را پشت سر بگذارید ، بدن خود را سالم نگه دارید و روحیه خود را بالا ببرید!

آب دوست شماست

هیدراته ماندن می تواند برای بسیاری از مشکلات در ماه های سرد معجزه کند. نوشیدن مقدار زیادی آب به خشکی پوست کمک می کند ، مواد مغذی وارد سلول ها می شود ، به هضم غذا کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد.

به خاطر سپردن یا ایجاد انگیزه برای نوشیدن آب در زمان سرد دشوار است.

وقتی داغ هستیم ، هیچ کس نیازی به نوشیدن آب ندارد. با این حال ، یک لیوان سرد آب ممکن است وقتی سرد است جذابیت کمتری پیدا کند.

چای داغ گیاهی نیز مرطوب کننده است. یا می توانید کمی لیمو ، لیمو ، پرتقال یا گریپ فروت برای افزایش طعم دلخواه خود اضافه کنید.

خواب و استرس

خواب و استرس (یا در واقع کاهش استرس) دست به دست هم می دهند و زمستان چند ضربه به علائم هاشیموتو وارد می کند.

این می تواند به این معنی باشد که شما باید جلسه Netflix-bing خود را کوتاه کنید تا 8 ساعت بخوابید (یا هدف شما از خواب چیست). اما وقتی به سیستم ایمنی بدن خود زمان بیشتری بدهید ، ارزشش را خواهد داشت.

استرس کار دشواری است زیرا همیشه نمی توانید عوامل استرس زا را در زندگی خود حذف یا کاهش دهید. اما می توانید بر نحوه مدیریت این استرس کنترل داشته باشید.

فقط شما می دانید که چه چیزی برای کنترل استرس شما مفید است ، اما برای برخی از افراد به معنای مدیتیشن ، یوگا ، ورزش یا پیاده روی ، درمان ، مجلات ، سرگرمی ها (مانند هنر ، پازل ، آشپزی) یا حتی رنگ آمیزی کتاب است.

هر کجا که می خواهید استرس را از بین ببرید ، این می تواند به شما در خواب راحت کمک کند. و خواب سالم به کاهش استرس کمک می کند. وقتی کار می کند سیستم خوبی است. (نه زیاد وقتی نه.)

در زمستان با هاشیموتو رشد می کند

در زمستان با خانواده و دوستان خود ، مسافرت ، جشن تعطیلات ، بازی در برف یا نوشیدن یک فنجان چای بخارپز بسیار انتظار دارید.

نباید اجازه داد علائم هاشیموتو در آن لحظات زیبا از زندگی تداخل ایجاد کند. با این حال ، ممکن است برخی تغییرات برای لذت بردن از آن مورد نیاز باشد.

نور خورشید ، ورزش ، کاهش استرس ، هیدراته ماندن ، خواب کافی ، صحبت در مورد ویتامین D و شاید تغییر دارو با پزشک همه می تواند فصل هاشیموتو را کمی سرگرم کننده تر کند.

اما یک لوسیون خوب به کسی آسیب نمی رساند.

آیا به دنبال پشتیبانی تیروئید اضافی هستید؟

اگر می خواهید از سلامت تیروئید و رفاه کلی خود حمایت بیشتری کنید ، برنامه هاشیموتو تغذیه شده و تمدید شده 30 روزه را بررسی کنید.

این یک برنامه سبک زندگی آنلاین منحصر به فرد است که راه حل های مادی و واقع بینانه ای را برای حفظ هاشیموتو و سلامت کلی شما برای مدت طولانی ارائه می دهد.

اگر می خواهید به طور جداگانه از غده تیروئید خود مراقبت کنید ، به دنبال یک برنامه و وکیل تیروئید باشید که بتواند ابزارها و منابعی را در اختیار شما بگذارد تا دوباره احساس بهتری داشته باشید.

برای افرادی که مشکلات احتمالی سلامت تیروئید دارند ، من برنامه پیشرفته 4 ماهه بزرگسالان را توصیه می کنم.

برای بهبود سلامت تیروئید و داشتن بهترین زندگی می توانید کارهای زیادی انجام دهید. امیدوارم صرف نظر از تشخیص و برنامه درمانی خود ، تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را به عنوان بخشی از برنامه خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید