خوردن احمقانه؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید؟ واقعا آیا به خوردن فکر می کنید این غذای دیوانه است

خوردن غیر عاقلانه باعث می شود که نتوانید از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود سازگار شوید تا بدانید وقتی غذا و بدن شما از زندگی شما جدا می شود ، سیر هستید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید همه بعد از ظهر هنگام تماشای تلویزیون یا غذا خوردن غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه در هر بار غذا خوردن به یک درصد فکر نمی کنیم ، اما مشکل تغذیه ناسالم می تواند منجر به چندین پیامد نامطلوب شود. از خوردن قسمت ها تا پرخوری ، سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما علل رایجی را که می توانید احمقانه بخورید را بررسی می کنیم تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل برای احمقانه خوردن

درک بهتر آنچه باعث می شود شما عاقلانه غذا بخورید می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

غذا خوشمزه است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ خوب ، این متاسفانه می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و خوشمزه است و بنابراین برای لذت بردن آماده شده است! اما آنچه ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا مکانیزمی برای مبارزه برای مقابله با سایر قسمت های ناخوشایند زندگی خود نگاه کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی بدنبال غذا است تا احساسات قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، تصور کنید که بعد از کار بسیار استرس دارید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس ناراحت کننده را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین کیک شکلاتی مورد علاقه خود را تهیه می کنید ، زیرا می دانید که کیک همیشه خوشمزه است و به شما کمک می کند استرسی را که تجربه می کنید فراموش کنید.

این منجر به خوردن غیر عاقلانه می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، همه چیز را بچشید و دقیقاً همانطور که هست مزه کنید! در عوض ، به دنبال کیک برای راحتی ، دویدن باشید. همچنین می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساس در حال رشد ، از غم تا عصبانیت یا سرخوردگی ایجاد شود.

2. جهت گیری های زیست محیطی

آیا مکان خاصی برای رفتن وجود دارد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن شنیده ام سینمای سینما است. آیا وقتی به سینما می روید بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شیرینی مورد علاقه شماست؟

در حال حاضر صرف لذت بردن از غذا چیزی برای شرمساری نیست! غذا باید هم مغذی و هم خوشمزه باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما وقتی می خواهیم غذا بخوریم ، گرچه گرسنه نیستیم ، اما احمق هستیم. اگر در نتیجه محیط کاملاً راضی باشیم و به سادگی غذا بخوریم ، نمی توانیم به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان خوردن را مشخص کند. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه فکر می کنیم ، بسیار سیر ، متورم و شاید کمی پشیمان شویم.

نمونه دیگری از محیط را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، غذاهایی که برای چرا به نمایش گذاشته می شوند ، مانند کاسه یا بشقاب ، معمول است. این ممکن است باعث شود برخی غذاها را بخواهید که به طور معمول نمی گویید بیشتر برای شما رضایت بخش هستند. همچنین می تواند سرگرم کننده باشد زیرا هر بار که از کنار آن چیزی می گیرید یا تمام شب جلوی آن می نشینید.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع تغذیه ناسالم است. همه چیز از تجربه غذا خوردن شما منحرف می شود ، از تماشای اینستاگرام بدون لغزش تا اینستاگرام یا کار هنگام غذا خوردن.

هنگامی که از خوردن غذا اجتناب می کنید ، رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

کمی فکر کنید – آیا تا به حال به کاناپه تکیه داده اید تا Netflix را با یک کاسه بزرگ تماشا کنید؟ قبل از اینکه بدانید ، اگر به آنچه در میز غذا می خورید توجه کنید ، بیشتر از آنچه فکر می کنید می خورید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن چند چیپس هنگام تماشا است. اما اگر این بخشی از برنامه روزانه شما است ، پس می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن غیر عاقلانه در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید آن را امتحان کنید ، عالی است!” ، “من نمی دانم که شما چیزی نمی خواهید ، اما لطفاً مدتی با من باشید!”.

برای همه آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا خوردن نیستیم یا از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال غذا می خوریم ، احمقانه غذا می خوریم.

باز هم ، ما فقط برای خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی دارد و چه بویی دارد ، اما بخاطر اینکه کسی به ما می گوید غذا می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه خوردن برای راحتی است ، اما بیش از هر چیز دیگر بر اساس عادت اداره می شود.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز روی یک خلبان اتوماتیک کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بزرگترین بخش عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند باعث می شود که در هنگام غذا خوردن بدون قصد یا فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، وقتی بزرگ می شوید ، پس از اتمام تکالیف به آشپزخانه می روید و چیزی بازی نمی کنید. دلت تنگ شده بود! شما عادت دارید که در انباری قدم بزنید و آنچه را که در آنجا است ببرید.

خوب ، حالا ، هر زمان که خسته شدید ، مغز شما می تواند بلافاصله به غذا بخورد. یک عادت شکل گرفت.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم چون گرسنه هستیم و می خواهیم عاقلانه زندگی کنیم ، اما متأسفانه ما برای برآوردن نیاز متفاوتی که واقعاً نمی توانیم برآورده کنیم ، غذا می خوریم.

6. برنامه های غذایی منجر به خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با غذا به من مراجعه می کنند باید باشد چسبیدن به

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، چون فکر می کردند مجبورند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما بار دیگر علائم گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ دادن به آن ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم لازم است غذا بخورد. هنگامی که ما احساسات غذا را کنترل نمی کنیم ، دوباره غذا را احمقانه می خوریم.

چگونه غذای دیوانه وار را کنار بگذاریم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن احمقانه می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه باشیم. به دنبال وعده های غذایی مکرر برای راحتی هستید؟ فشار همسالان را تحمل کنید؟ آیا برنامه غذایی را دنبال می کنید؟ یا از محیط اطراف خود خسته شده اید یا تحت تأثیر قرار گرفته اید؟

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث می شود شما اغلب غذا بخورید ، می توانید به طور فعال برای رهایی از این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، امروز ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا با انتخاب غذای خود متعادل تر زندگی کنید و گام هایی را که می توانید برای حفظ یک عادت غذایی متعادل در طول زندگی بردارید ، انجام دهید.

تجربه خوردن هوشمند

همچنین می توانید عاقلانه غذا خوردن را بیاموزید. ما این را به همه اعضا و مشتریان خود آموزش می دهیم تا به اهداف فردی خود برسند. دور شدن از خوردن بی فکر و ورود به دنیایی از خوردن متفکرانه به شما امکان می دهد اهداف زندگی و سلامتی خود را مدیریت کنید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید که گام مناسب برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! سپس می توانید نقاط درد ، اهداف و خواسته های خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید که چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید