خطر سکته گرمایی در تابستان را جدی بگیرید / علائم سکته گرمایی


راهکارهایی برای از گرمازدگی

-لباس‌های نخی، گشاد و رنگ روشن پوشیده شود.

-به‌منظور جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید از وسایل مثل چتر، عینک، نقاب، ضد آفتاب به‌خصوص ضد آفتاب‌های دارای حداقل spf15 استفاده شود.

-از مصرف الکل، کافئین و نوشیدنی های گازدار خودداری شود زیرا این موارد سیستم تنظیم بدن را دچار مشکل می کنند.

-آب زیاد بنوشید و توجه کنید که مانع از گرمازدگی نمی شود. حتی آب گرم و مناسب با محیط هم مانع از گرمازگی می‌شود زیرا حجم در گردش را می‌کند و از سطح پوست مقدار زیادی دما از سطح خارج می‌شود.

-سعی کنید خنک بمانید و در محیط های سربسته و سایه قرار بگیرید.

-تا حد امکان در خانه بمانید و سعی کنید زمانی از خانه خارج شوید که آفتاب وجود نداشته باشد.

-در فصول گرم کمتر کارهای سنگین انجام دهید.