حقیقت تاریک در مورد دانه های نوزاد – عزیزم



چند ماه پیش در اینستاگرام Oh Baby ، ابتدا پرسیدم در مورد چه موضوعی می خواهم بنویسم: حقیقت تاریک در مورد کیسه های پوره شده یا حقیقت تاریک در مورد غلات کودک. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به حبوبات بچه وجود داشت ، بنابراین قول دادم در مورد آن در صورت تمایل به اشتراک بگذارم. نکته این است که من ترجیح می دهم روی غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم به نوزادان خود تغذیه کنیم تمرکز کنم. و من نمی خواهم از هیچ کدام از انتخاب هایی که انجام می دهند احساس بدی داشته باشم. همه ما سعی می کنیم تمام تلاش خود را فقط برای کوچکترهایمان انجام دهیم! من سرانجام تصمیم گرفتم این را منتشر کنم زیرا غلات کودک یکی از رایج ترین غذاهایی است که با محصولات جامد شروع می شود ، اما متأسفانه آنها بهترین وعده اول برای تغذیه نوزادان ما نیستند.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که یک حرکت عظیم به سمت غذاهای فرآوری شده به دور از غذاهای واقعی رخ داد. به مادران توصیه می شد آن را در یک بطری شیر مادر برای نوزادان شش هفته ای مخلوط کنند. هنگامی که نوزاد در حدود 3 یا 4 ماهگی بود ، پابلوم به قوام غلیظ تر مخلوط شد تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین وعده غذایی ایده آل برای نوزاد شما به فروش می رسد.

غلات غنی شده با آهن هنوز یک توصیه اصلی برای شروع با مواد جامد هستند ، حتی اگر هنوز درک روشنی از سوی اکثر پزشکان اطفال و حتی اهمیت همه غذاها برای ظرافت وجود دارد. متأسفانه ، غلات فرآوری شده سالم ترین انتخاب برای همه نیستند ، حتی به عنوان اولین غذایی که به درستی به نوزاد در حال رشد تغذیه می کند.

محروم از مواد مغذی

غلات کودک فاقد مواد مغذی و فیبر هستند و دارای قند خون بالایی هستند که باعث افزایش شدید قند خون می شود و به ناچار منجر به اضطراب و گرسنگی می شود. بسیاری از والدین غالباً محصولات خود را به صورت زودهنگام شروع می کنند به این امید که “نوزادان خود را برای مدت بیشتری سیر نگه دارند” ، اما غذاهای دارای قند خون بالا مانند غلات کودک حاوی چربی یا پروتئین لازم برای تغذیه طولانی مدت نوزاد نیستند. غلات کودک نیز طعم بسیار ملایمی دارد که پایه ای برای یک وعده غذایی ماجراجویانه ایجاد نمی کند.

اگرچه با مواد جامد مانند برنج ، چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی شروع می شود ، کودک از همه مهمترین مواد مغذی که واقعاً به آن نیاز دارد محروم است. غلات کودک با غذاهای مصنوعی غنی شده است ، اما بدون شک تمرکز ما باید بر این باشد که نوزادان ما به جای غذاهایی مانند غلات غنی شده با غذاهای مصنوعی ، غذاهای غنی از مواد مغذی بخورند. بیایید غذاهای فرآوری شده را کنار بگذاریم تا به نوزادانمان کمک کنیم تا سالم بمانند و تا آخر عمر با همه غذاها در تماس باشند.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان بخشی از آن را جذب می کنند. برنج سرشار از آرسنیک است زیرا در مزارع سیل زده کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی تولید می کند. به عنوان یک عامل سرطان زا ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ قانونی در مورد غلظت آرسنیک در غذاها ، از جمله غلات برنج بچه وجود ندارد.

سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در نوزادان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، در حالی که دانه های برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده است که اثرات آرسنیک در دانه های برنج از حداکثر میزان آلاینده های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده فراتر رفته و اثرات آرسنیک را در نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج بیشتر در نوزادان نگران کننده است.

غلات برای نوزادان چطور؟

برخی افراد ادعا می کنند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم مناسب غلات تولید نمی کند. اما در واقع ، به دلایلی کاملاً متفاوت ، من به شما توصیه می کنم که در مورد دانه ها دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات حاوی موادی به نام اسید فیتیک هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

وقتی به فرهنگ های باستانی برای عقل نگاه می کنیم ، نوزادان به عنوان اولین وعده غذایی در بسیاری از کشورهای جهان از برنج یا غلات دیگر تغذیه می کنند. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نکرده اند که باعث افزایش قابل توجه سطح آرسنیک در برنج می شود. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که تمام غلات مورد استفاده این فرهنگ ها با دقت و با روش های سنتی تهیه می شوند.

اگر غلات را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خانواده خود در نظر گرفته اید ، پیشنهاد می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زدن ، یا کوددهی / خیساندن به درستی آماده کنید تا جذب و هضم مواد مغذی افزایش یابد. من ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک با خیال راحت 3 وعده در روز با غذای کافی در هر وعده مصرف کند. نوزادان ترجیح می دهند هنگام انتخاب غلات “پر” کنند ، اما مانند غلات کودک ، همه غلات حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد در دوزهای بالا در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمتری در شکم کوچک برای غذاهای دیگر که دارای مواد مغذی بیشتری هستند باقی بماند. در نهایت ، دانه ها بسیار ملایم هستند و من اغلب می بینم که اگر کودک در سنین پایین بیشتر با این غذاها آشنا باشد ، تنوع دادن بعداً دشوارتر است. مهم این است که زودتر در معرض طعم های مختلف قرار بگیرید!

اگر خودتان غذاهای کم کربوهیدرات می خورید و غلات را به طور منظم در رژیم غذایی خانواده خود قرار نمی دهید ، به خاطر داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به کربوهیدرات های سالم و کامل مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی ، قرار گرفتن نوزاد در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید