تغذیه یکپارچه و سلامت روان – 5 مرحله ساده برای شروع


اکثر مردم ارتباط بین تغذیه و بیماری جسمی را درک می کنندمردم ارتباط بین تغذیه و سلامت روانی را می دانند.

رابطه تغذیه و سلامت روان:


– مغز اندامی است که نیاز بسیار زیادی به غذا دارد و 20 درصد کالری دریافتی روزانه فرد را مصرف می کند. 60 درصد چربی دارد و حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) مانند کلسترول و امگا 3 است.

غذاهایی که می خوریم ، مانند انتقال دهنده های عصبی ، پروتئین ها ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B که باعث افزایش خلق و خو در مغز می شوند ، به عناصر سازنده (مواد مغذی) نیاز دارند. متأسفانه ، بسیاری از مردم غذاهای فرآوری شده را فاقد این مواد مغذی ضروری می خورند.

– ما همچنین می دانیم که سلامت روده نقش بسیار مهمی در سلامت روان دارد ، که به آن ارتباط روده / مغز نیز می گویند. این جایی است که پروتئین های ضد التهابی می توانند از روده به مغز منتقل شوند تا به علائم بیماری روانی کمک کند.

اما ، از کجا شروع کنیم؟ وقتی احساس آبی ، بی انگیزگی ، اضطراب ، بی نظمی و بی نظمی نمی کنید ، چگونه با همه اینها کنار می آیید؟

تغذیه یکپارچه و سلامت روان – 5 مرحله ساده برای شروع


1 از همه غذاها رژیم بگیریدبه معنی منشا طبیعی ، محلی (در صورت موجود بودن) و ارگانیک (در صورت امکان). این به شما کمک می کند تا از مصرف مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید و در عین حال مطمئن شوید که مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز را برای رشد دریافت می کنید.

2 به روده خود نگاه کنید باکتری های خوب (میکروبیوتا) با مصرف غذاهای تخمیر شده حاوی باکتری های خوب و غذاهای پری بیوتیک (بسیاری از غلات ، میوه ها و سبزیجات) حاوی فیبرهایی که ما نمی خوریم!

3 استرس را مدیریت کنید با استفاده از شیوه های ذهن آگاهی روزانه اگر این برای شما چیز جدیدی است ، می توانید با یادگیری تنفس عمیق و هوشمند برای چند دقیقه در اینجا و آنجا در طول روز شروع کنید. این تجربه ساده در واقع می تواند به شما کمک کند بدن خود را از حالت عصبی سمپاتیک (در حال جنگ یا پرواز) به حالت عصبی پاراسمپاتیک (استراحت ، هضم و بازیابی) منتقل کنید.

4- مطالعات این را نشان داده است مکمل های غذایی در کاهش علائم بیماری های روانی بسیار مثر است.وبلاگ بعدی من را دنبال کنید ، که مکمل های مختلفی را توصیف می کند که می توانند به عملکرد مغز و مدیریت علائم کمک کنند. با این حال ، من توصیه می کنم با یک پزشک واجد شرایط همکاری کنید تا یک پروتکل اضافی مناسب برای رفع نیازهای فردی خود ایجاد کنید.

5 آموزش روزانه و / یا حرکت به رفع تنش و استرس ، افزایش انرژی ذهنی و بهبود خلق و خو کمک می کند. پیاده روی ، دویدن ، رقص ، یوگا ، شنا … مهم نیست که چگونه هر روز حرکت می کنید.

راه های زیادی برای بهبود سلامت روان و رهایی از بیماری های روانی وجود دارد. با ساده ترین مورد برای خود شروع کنید. ایجاد تغییرات کوچک می تواند منجر به ایجاد عادات سالم جدیدی شود که به بهبود خلق و خو ، انرژی و شناخت کمک می کند.

اما شگفت انگیزترین چیز … احساس قدرت ناشی از دانستن اینکه چه باید بکنید!

++++++++++++++++++++++

منابع:


https://www.singlecare.com/blog/news/mental-health-statistics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6170050/

https://www.globaldata.com/global-sales-of-sychiatric-drugs-could-reagrere-more-than-40bn-by-2025-due-to-coronavirus-says-globaldata/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/




دیدگاهتان را بنویسید