بهترین روش های کاهش وزن به صورت علمی و مثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی دائمی همراه خواهد بود.علاوه بر این ، برخی از افراد حتی اگر کم وزن هستند می خواهند عضله بیشتری بدست آورند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا خیر. یک استراتژی ساده و سالم برای کاهش وزن سالم برای بدن.

افزایش وزن سالم

ورزش های مناسب برای چاقی

ما هنوز معنی واقعی اضافه وزن را نمی دانیم. اضافه وزن به این معنی است که شاخص توده بدنی (BMI) شما زیر 18.5 است. این برآورد به معنی وزن کم بدن برای حفظ سلامت مطلوب است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله در نظر گرفتن فقط قد و وزن و عدم در نظر گرفتن توده عضلانی. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف وزن کم آره. دلایل زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: یکی از جدی ترین بیماری های روانی شامل بی اشتهایی عصبی است.
  • بیماریهای تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افرادی که از این بیماری رنج می برند از این بیماری اطلاعی ندارند.
  • دیابتدیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطان هاتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و باعث کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای کاهش وزن سالم

چاقی و مواد مفید آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های کاهش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون دریافت کالری بیشتر نمی توانید وزن کم کنید.

2- مقدار زیادی غذای پروتئینی بخورید. پروتئین تنها ماده غذایی مهم برای کاهش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، وقتی پروتئین در رژیم غذایی وجود ندارد ، بدن افرادی که در رژیم چاقی فقط کالری زیادی مصرف می کنند ، در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی فراوان مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در رژیم غذایی شما مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای کاهش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

غذاهای سرشار از انرژی بخورید و از سس ها ، چاشنی ها و ادویه جات استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای کاهش وزن مفید است. اما برخی از این غذاها مشکل پر شدن سریع فرهنگ و جلوگیری از خوردن بیشتر را دارند ، برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن بیشتر افزایش یابد.

تغذیه و چاقی

در اینجا برخی از غذاهای پر انرژی که می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند ، آورده شده است:

  • فندق: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و ….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست بدون چربی ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: چربی های زیتون و حیوانی
  • دانه ها: جو و برنج قهوه ای و غلات مانند غلات و حبوبات
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و…
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت فرهنگ را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای کاهش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را به خاطر بسپارید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. برای این کار ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از ابزارهای سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام برخی از ورزش های هوازی نیز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند ، فقط مطمئن شوید که تمام کالری دریافتی را سوزانده اید.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ورزش برای تمرینات سنگین همراه با رژیم غذایی پر کالری دو عامل مهم در افزایش وزن است. در اینجا چند نکته برای افزایش سریع وزن وجود دارد:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید قبل از خواب غذا و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از کاسه های بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. افرادی که برای خوردن در کاسه های بزرگ می ریزند و سعی می کنند وعده های غذایی خود را تمام کنند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت خواهند کرد.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در حین چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید