با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را در بدن خود بگنجانید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را مصرف کنید. امروز ما در مورد کلسیم ، یکی از مهمترین مواد معدنی با شما صحبت می کنیم. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیر مخربی بر بدن شما بگذارد. در زیر علائم بیشتری از کمبود کلسیم را به شما معرفی می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن شما مقدار کمی کلسیم مصرف می کند. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. سپس بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین ، شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • مطابقت دادن
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ریتم نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و انسداد حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • مشکل قلبی؛
  • پوسیده ؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی احساسی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش کلسیم و کاهش جذب کلسیم در چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم وجود دارد. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معناست که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. با این حال ، کلسیم به اندازه نیاز بدن جذب نمی شود. وقتی کلسیم جذب نشود به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر ، مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی هستند. همه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. اما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که وقتی جذب کلسیم بدن شما پایین باشد ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. شما همچنین باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

دوستان نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ شما در کدامیک زندگی می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید