بارداری گیاهی: پرسش-پاسخ-امی لونگارد با متخصص تغذیه مایا باخ



مایا: مادرم که 18 سال گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را عمدتاً در خانواده ای گیاه خوار پرورش داد. پس از دانشگاه ، در حالی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. با دیدن خبر صادرات زنده گاو از استرالیا به آسیای جنوب شرقی شوکه شدم. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما به زندگی فکر نکردم تا زمانی که متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا برگشتم و در رشته رژیم درمانی تحصیل کردم و مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را از دانشگاه لوما لیندا گرفتم. تا سال 2020 ، خواهرم گفت که منتظر اولین فرزندش است. اگرچه من خودم را به عنوان یک گیاهخوار نمی شناسم ، اما وقتی متوجه شدم که همه توصیه های تغذیه قبل از تولد بر اساس مصرف محصولات حیوانی است ، شگفت زده شدم. به عنوان یک گیاهخوار پرشور در سلامت زنان ، تمرکز بر روی شیوه های خاص ، از تغذیه عمومی تا تغذیه قبل از تولد ، به ویژه با تشویق زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند ، برای داشتن بارداری سالم منطقی به نظر می رسد. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من حدود 10 سال است که گیاهخوار هستم و در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار شدم ، چند نفر از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ می خورم؟ اگرچه نمی خواستم تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنم ، اما حتی به آن فکر هم نمی کردم. هدف کولین در دوران بارداری چیست و چگونه می توانیم آن را در رژیم گیاهخواری گنجانیم؟

M: این یک سوال عالی است و بسیاری از مشتریان را نگران می کند. اگرچه کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، ما اطلاعات کافی برای اطلاع از میزان کولین در غذاهای گیاهی با دقت بالا نداریم. از ماماهایی که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور منظم اضافه نمی شود و آزمایش خون برای تعیین سطح آن در بدن ارائه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در واقع در ایالات متحده بسیار نادر است. اگرچه چیزهای زیادی در مورد کولین وجود ندارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند ، از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، مقداری شیر بدون چربی غنی شده و کره بادام زمینی. توصیه می کنم؟ به غذاهای گیاهی که به طور طبیعی سرشار از کولین هستند توجه کنید ، قبل از زایمان که حاوی کولین است مصرف کنید و اگر نگران هستید با OB خود صحبت کنید.

پاسخ: در دوران بارداری ، حتی اگر کسی گیاهخوار باشد ، افزایش پروتئین در رژیم غذایی مفید است. آیا توصیه ای دارید که چگونه ماماهای گیاهخوار آینده می توانند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند؟ و فکر می کنید افزودن پودر پروتئین به مخلوط مفید خواهد بود؟

م: بله! پروتئین می تواند شبیه یک مبارزه باشد. “آیا به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنم؟” یکی از مواردی که من مشتریان خود را به انجام آن تشویق می کنم این است که چند روز مراقب غذاهایی باشند که می خورند. لازم نیست ابدی باشد ، اما ایده ای از مواد مغذی مانند پروتئین ارائه می دهد که می توانیم از طریق غذا و / یا مکمل ها با هم حل کنیم.

در اینجا چند نکته برای افزایش پروتئین وجود دارد:

  • از پاستای حاوی گندم به پاستای عدس یا نخود فرنگی بروید

  • مخمر را روی سبزیجات یا مخلوط توفو بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • به جای شیر بادام یا جو دوسر ، شیر سویا ، کتان یا نخود فرنگی انتخاب کنید

  • انتقال توفو از شرکت به شرکت دیگر

  • میان وعده سرخ کرده و بادام میل کنید

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده مورد علاقه شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای کمک به شما در دستیابی به پروتئین مورد نیاز برای بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با تهوع دست و پنجه نرم می کنند و در گرفتن همه چیز مشکل دارند. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که یک پروتئین آسان در دست دارید ، می توانند مقرون به صرفه باشند.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، یک ویتامین قبل از زایمان با کیفیت ، ویتامین D (زیرا در کانادا زندگی می کنم) و یک مکمل گیاهی امگا 3 اضافه کردم. آیا این به شما می آید؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

M: من همیشه توصیه می کنم قبل از شروع هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون بدهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه اضافی” ایجاد کنید که باید در دوران بارداری روی چه غذاهایی تمرکز کنید. کیفیت خوب شرایط پیش از تولد است!

پاسخ: اگر مردم بخواهند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – در ارسال پیام برای من تردید نکنید و سلام کنید! من یک برنامه ورزشی گروهی کوچک برای زنان گیاهخواری که در حال برنامه ریزی یا انتظار بارداری هستند ، ارائه می دهم. ارتباط متقابل یک راه عالی برای دریافت حمایت و افزایش اعتماد به نفس در مورد تصمیم گیری در مورد بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را تکمیل می کند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط آنلاین با او مدتی وقت گذاشته اید ، بنابراین اطلاعات فوق العاده ای برای آموزش و گفتگو در مورد حاملگی های گیاهخوار است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید