اهداف هوشمند — پزشک اطفال | متخصص چاقی


اهداف SMART که در سال ۱۹۸۱ در دنیای تجارت معرفی شد، راهنمای مشخص و مشخصی برای ایجاد یک هدف است. در حوزه سلامت و تندرستی، اهداف SMART برای برنامه ریزی تغییرات رژیم غذایی، پیروی از دارو، کاهش وزن، بهبود فشار خون و غیره مفید هستند. اگر بتوان آن را به صورت کمی یا حتی کیفی اندازه گیری کرد، یک هدف SMART می تواند به ایجاد دستیابی به هدف کمک کند. یک هدف SMART که به خوبی ساخته شده است، موفقیت را به وضوح تعریف می کند و در نتیجه شانس دستیابی به هدف را بهبود می بخشد.

سلب مسئولیت: به عنوان یکی از همکاران آمازون، دکتر. اتینگر از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کند. شما هیچ چیز اضافی پرداخت نمی کنید.

این پست وبلاگ نحوه ایجاد یک هدف SMART برای یک هدف کلی برای خوردن بیشتر غذاهای کامل، مبتنی بر گیاه را توضیح می دهد. پس از تصمیم گیری در مورد هدف کلی، هدف SMART می تواند یک هدف معنادار واضح ایجاد کند.

S = خاص

با تغییر دقیق مورد نظر شروع کنید. کار از طریق مراحل مدل اعتقاد بهداشتی می تواند یک هدف هدف کلی ایجاد کند. شاید تلاش برای تنظیم مجدد خود را نقطه سعادت یک هدف ارزشمند است هدف کاهش روزانه خود را در نظر بگیرید تراکم کالری با خوردن بیشتر گیاهان کامل کاهش وزن ممکن است یک هدف باشد. به یاد داشته باشید، رژیم غذایی گیاهی و کامل غذاها باعث کاهش وزن می شود نه از طریق کنترل سهم، بلکه با کنترل مصرف حذف غذاهای با کالری بالاتر با تراکم کالری کمتر، فیبر بالا، گیاهان با محتوای آب بالا. هدف کلی می تواند گسترده باشد. سپس ایجاد یک هدف SMART اصلی به حفظ تمرکز کمک می کند. دقیقا چه چیزی محقق خواهد شد؟

اگر هدف بزرگتر خوردن بیشتر گیاهی باشد، برخی از اهداف SMART خاص ممکن است عبارتند از:

  • برای دسر به جای بستنی لبنی میوه بخورید
  • هر روز یک سیب زمینی پخته همراه با غذا بخورید
  • هر دوشنبه برای شام به جای چیزبرگر معمولی سوشی گیاهی میل کنید
  • روز را با جو یک شبه به جای بیکن و تخم مرغ

M = قابل اندازه گیری

این نشانگر پیشرفت است. در فواصل زمانی معین بر نحوه اجرای طرح نظارت کنید. یک هدف بلند مدت را می توان به قطعات تقسیم کرد. اگر موانعی وجود دارد، آنها را برطرف کنید. اگر روند در طول مسیر به سمت هدف کلی مطلوب نباشد، آنگاه ممکن است طرح نیاز به ارزیابی مجدد داشته باشد.

الف = دست یافتنی

زمان واقع بین بودن است. ناامید شدن از یک هدف دست نیافتنی معنایی ندارد. اهداف باید به گونه ای طراحی شوند که بدون خطر آسیب یا ناامیدی چالش برانگیز باشند.

  • قابل دستیابی: بعد از مدرسه هر روز یک سیب (۸۶٪ آب، ۳ گرم فیبر) به جای چوب پنیر معمولی (۴۲٪ آب، ۰ گرم فیبر) می خورم.
  • دست نیافتنی: بعد از مدرسه هر روز به جای چوب پنیر معمولی، توت هایی را که در پیاده روی به خانه پیدا می کنم، می خورم. (در حالی که من احساسات گیاهی را تحسین می کنم، بعید است که توت ها به طور مداوم در طول سه فصل از یک سال تحصیلی معمولی در دسترس باشند.)

در این مرحله، من توصیه می کنم که “موانعکه در طول بحث مدل اعتقاد بهداشتی شناسایی شده اند. برای مثال بالا، آیا سیب هر روز در دسترس است؟ آیا می توان آن را به مدرسه آورد یا باید بعد از مدرسه در راه خانه خریداری کرد؟ چه کسی و از کجا سیب می خرد؟ تجزیه و تحلیل دقیق در همان ابتدای شروع تمام مراحل مورد نیاز برای اجرای هدف SMART می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد.

R = مربوطه

ممکن است وسوسه ای برای انتخاب یک کوئست جانبی خیلی آسان وجود داشته باشد که لزوماً با هدف کلی مورد نظر مطابقت ندارد. اگر هدف بزرگ بیان شده این است که برای کاهش وزن بیشتر گیاهی شویم، جایگزین کردن شیر لبنی با شیر گیاهی مطمئناً فرد را گیاهی‌تر می‌کند اما احتمالاً منجر به کاهش وزن نمی‌شود. اگر هدف از گیاهی شدن برای رفاه حیوانات باشد، چنین تغییر شیر مناسب خواهد بود. هدف برای پیاده روی روزانه یک مایل ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما فرد را گیاهی تر نمی کند. هیچ مشکلی در این اهداف خاص وجود ندارد، اما زمانی که بر روی یک هدف SMART تمرکز می شود، اطمینان حاصل می شود که هر بخش واقعاً در جهت موضوع کلی اعلام شده هدف کار می کند.

در این بخش نیز در نظر بگیرید چرا نتیجه مهم است تعیین هدف خیلی کوچک احتمالاً برای فرد بهبود چندانی نخواهد داشت. به عنوان مثال، نشان داده شده است که الف کاهش بیش از ۵ درصدی وزن، خطر ابتلا به دیابت را تا ۵۸ درصد کاهش می دهد.. اگر هدف کاهش وزن واقعاً کاهش خطر ابتلا به دیابت باشد، تعیین هدف کاهش وزن ۳ درصد و توقف آن احتمالاً تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد. اگر هدف من یک بازنشستگی مجلل است، پس کنار گذاشتن ۱۰ دلار در ماه به عنوان پس انداز در طول سال های کاری (مطمئناً خاص، قابل اندازه گیری و دست یافتنی) من را ثروتمند نخواهد کرد. (۱۰ × ۱۲ ماه × ۴۰ سال × ۶ درصد نرخ بازده سرمایه گذاری مرکب سالانه = ۱۸۵۷۱ دلار). (نه توصیه مالی، فقط یک مثال فرضی)

T = محدود به زمان

بازه زمانی را انتخاب کنید که احساس فوریت عملی ایجاد کند. یک ضرب الاجل واقع بینانه تعیین کنید. می تواند یک ساختمان تدریجی از گام های کوچک در طول دوره زمانی بزرگتر وجود داشته باشد. برای مثال، ممکن است شخصی برنامه ریزی کند که به مدت یک ماه تنقلات گیاهی بخورد، سپس یک وعده غذای بدون گوشت در روز برای یک ماه، سپس دو وعده غذای بدون گوشت در روز برای ماه بعد و در نهایت سه وعده غذایی بدون گوشت در روز. پیگیری (قابل اندازه گیری) وعده های غذایی برای اطمینان از برآورده شدن هدف بسیار مهم است.

مثال های هوشمند

در زیر نمونه ای از هدف کاهش وزن است که فاقد معیارهای SMART است:

  • به زودی رژیم میگیرم، ۱۰۰ پوند وزنم را سریع کم میکنم و بیشتر به مادرم زنگ میزنم.

در اینجا مثالی از یک هدف SMART برای هدف بزرگتر تبدیل شدن به غذاهای کامل و گیاهی آورده شده است:

  • از دوشنبه به مدت یک ماه میان وعده ماست لبنیات روزانه ام را با یک موز جایگزین می کنم. من دسته‌های موز را روی پیشخوان آشپزخانه‌ام نگه می‌دارم، بنابراین یادم می‌آید که به‌محض اینکه وارد آشپزخانه می‌شوم، به‌جای اینکه در یخچال برای ماست یا خوراکی‌های حیوانی دیگر دست دراز کنم، موز را بخورم. (بهتر است، لبنیات را نخرید و به خانه نیاورید، اما اگر سایر اعضای خانواده که ممکن است اهداف متفاوتی دارند از ماست لذت ببرند، ممکن است این امکان پذیر نباشد).

در مجموع

اگر در تلاش برای رسیدن به یک هدف SMART برای گیاهی شدن بیشتر و/یا کاهش وزن هستید و می خواهید راهنمایی بخواهید و در نیویورک یا نیوجرسی زندگی می کنید. نوبت پزشکی از راه دور با من برای حمایت بیشتر اینها تصمیمات بسیار شخصی بر اساس اهداف و موانع فردی هستند. سن من ۲ سال تا ۲۱ سال است. افراد زیر ۱۸ سال باید با والدین یا قیم معاینه شوند. این هست یک پزشکی سبک زندگی تمرین ایجاد شده برای کمک به مردم برای ایجاد تغییرات رفتاری و مصرفی گاهی اوقات دشوار برای بازیابی سلامت و جلوگیری از بیماری.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر