انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید زیرا وزن زیادی دارید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت تشخیص و درمان چاقی خود را از دست ندهید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را نگران کرده است. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانواده به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، البته ، آنها نمی توانند برای پخت یک غذای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی ، باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ واقعیت این است که اگر فردی چربی زیادی در بدن خود داشته باشد که کالری بیشتری از نیاز روزانه اش مصرف می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاق در دنیا وجود ندارد که دوست داشته باشد به ظاهر نگاه کند. با این حال ، سلامتی حرف اول را می زند ، زیرا احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود دارد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید همه این موارد را تعیین کنید و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی در جامعه افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شما نمی دانید قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و چربی آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند ، بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین انتخاب برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد از چاقی ژنتیکی رنج می برند. در این حالت ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم در بدن همیشه فعال باشد. بنابراین بیشتر شبیه هوازی و وزنه های آزاد ورزش کنید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. در برخی از زنان ، چاقی پس از بارداری و زایمان مشاهده می شود. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله ها استفاده کنند و به جای راه رفتن از تمرینات وزنه رایگان استفاده کنند.

ماندن در یک مکان
به طور معمول ، افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ گونه فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. من به این گروه توصیه می کنم رژیم غذایی سالمی تهیه کنند و از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی با آن آموزش ببینند.
البته ممکن است برخی از ورزشکاران به دلیل صدمات جسمانی و یا مسائل دیگر با کنار گذاشتن تمرین دچار کم تحرکی و چاقی شوند.

با انواع چاقی شکمی آشنا شوید

اگر شکم بزرگی دارید ، خجالت نکشید ، زیرا من و رژیم غذایی من رژیم غذایی برای کاهش وزن ارائه می دهیم که به شما امکان می دهد چربی شکم را از بین ببرید. تشخیص و درمان انواع چاقی شکمی کافی است. نیازی نیست سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و از رژیم غذایی معمولی پیروی کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر چربی دارید که در ناحیه شکم و زیر سینه جمع می شود و ساختار و ظاهر عصبی ندارد ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. با این حال ، مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را به خاطر بسپارید
  • از تماشای فیلم های احساسی یا مزاحم خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم مانند یک توپ رشد کرد؟
ممکن است مردان را در خیابان دیده باشید که چربی شکم را مانند توپ می خورند ، غذاهای بسیار چرب می خورند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند ، حتی اگر اندام دیگر آنها نازک باشد.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

شکم شما پایین است
بعد از زایمان ، زنان معمولاً شکم زشتی دارند زیرا آن را هشت تا نه ماه در رحم خود نگه می دارند تا زمانی که جنین رشد کند. انقباضات شکمی مدت ها بعد از تولد مشاهده شده است. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم رخ می دهد ، زیرا رحم بعد از تولد سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود که فرد در دوران شیردهی از رژیم غذایی مناسب و ورزش مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده خارج می شود؟
شما بارها آن را خوردید و معده یا معده شما بلافاصله بیرون آمد. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید با پزشک مشورت کنید.

  • کمتر از حبوبات و محصولات لبنی استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید
  • پروبیوتیک تجویز و مصرف کنید
  • صبحانه را از دست ندهید ، صبحانه را زود بخورید و شام را در ساعات اولیه شب بخورید

آیا پشت شما چربی دارد؟
در صورت تجمع چربی در ناحیه کمر و شکم ، باید بدانید که ناشی از مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و کلوچه می خورید ، از سوپرمارکت ها اجتناب کنید و از سبزی فروشی ها دیدن کنید.

نوشابه های قندی و قندی به دلیل فروکتوز باعث کاهش وزن می شوند.

آیا مفاصل و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی را از ناحیه ران و لگن به ارث می برند و برای از بین بردن چربی های اطراف نیاز به ورزش و پیروی از رژیم غذایی سالم دارند. با این حال ، اکثر زنان در دوران یائسگی دچار چاقی می شوند که این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، بدن چربی بیشتری جمع کرده و متابولیسم کاهش می یابد. این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است راه بروند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از قرص های مختلف چاقی را داشته باشند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

در طب سنتی چه نوع چاقی وجود دارد؟

چاقی همچنین یکی از موضوعاتی است که در طب سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به لطف این روش ، تعداد بی شماری از افراد وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیدند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی چرب

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
فردی که از چاقی جذامی رنج می برد هنگام ورزش یا تمرین ، استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن دارد. او به طور کلی از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند بدون خوردن تا حدودی تناسب اندام خود را بدست آورد. این به معنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک است.

با این حال ، فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم و چیزی به نام چاقی بلغمی دارد. این افراد به طور کلی استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و غذای سرد ایجاد می شود. به افراد مبتلا به خلط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به قرص های گیاهی مختلف و پودرهای گیاهی متوسل می شوند. این نکته را در نظر بگیرید.

استراتژی های کنترل چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برد ، شما باید با استراتژی های کاهش وزن آشنا باشید و به طور کلی شیوه زندگی خود را به شیوه ای مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های رژیمی را به خاطر بسپارید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • از جراحی بیشتر برای چاقی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی خود را مدیریت کنید
  • محیط اطراف خود را برای رهایی از استرس مدیریت کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید ، زیرا غذا بدن انسان ما را شکل می دهد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ، ما باید به رژیم غذایی کاهش وزن و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
به یاد داشته باشید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • غذاهایی را که می خورید با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی را انتخاب کنید که حاوی مقدار مناسب چربی اشباع شده و کلسترول باشد
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید