انواع رژیم غذایی کلینیک پوست و مو آترزیا


..خلاصه رشته انواع رژیم غذایی :

» انواع رژیم غذایی

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

» نحوه دریافت رژیم کتوژنیک

»غذاهایی که نباید در رژیم کتوژنیک مصرف شوند؟

» رژیم گیاهخواری

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» رژیم غذایی مدیترانه ای

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

انواع رژیم غذایی» انواع رژیم غذایی

انتخاب رژیم صحیح از بین رژیم های غذایی بسیار دشوار است. در زیر شرح و ارائه برخی از محبوب ترین و کاربردی ترین رژیم های غذایی در جهان آمده است تا بتوانید رژیم غذایی خود را بهتر بشناسید و انتخاب کنید.

هرچند کاهش وزن مهمترین دلیل برای شروع رژیم غذایی خاص است ، اما دلیل اصلی ظهور رژیم ها بهبود تغذیه افراد است.مطمئن شوید رژیم غذایی را برای حفظ سلامت بدن خود انتخاب کرده اید.

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

این روزها قطعاً نام رژیم کتو را در بین اطرافیان خود شنیده اید.

رژیم کتو چیست؟ کتو یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن است که حاوی کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. توزیع کالری در این رژیم به شرح زیر است: 70٪ -75٪ چربی ، 20٪ -25٪ پروتئین و 5٪ -10٪ کربوهیدرات.

نمی دانید چگونه می توانید فرش شاو را انتخاب کنید پاسخ این است که در این روش بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات (گلوکز) چربی بیشتری (کتون) می سوزاند. وقتی کربوهیدرات بیشتری می خورید ، بدن شما انسولین تولید می کند. انسولین باعث می شود سلول های چربی به جای تولید انرژی به کبد منتقل شده و در بدن ذخیره شوند. وقتی کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، سطح انسولین شما کاهش می یابد و بدن شما به حالت کتوز می رود. کتوز باعث آزاد شدن آب درون سلولی و سوزاندن چربی به عنوان سوخت می شود.

رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است» نحوه دریافت رژیم کتوژنیک

برای اینکه این رژیم بهتر کار کند ، باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به حداقل برسانید تا چربی های انباشته بدن شروع به تجزیه کنند. در نهایت ، پس از پیروی از این رژیم ، شما راحت و با آرامش می خوابید. یک نکته بسیار مهم در رژیم کتو وجود دارد: مصرف پتاسیم ، منیزیم و سدیم را فراموش نکنید! برای تأمین این مواد مورد نیاز بدن می توانید از مکمل ها استفاده کنید.

برای به دست آوردن اسانس از کره ، پنیر پیتزا ، خامه ، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. مانند اسفناج و سایر سبزیجات نارس ، سبزیجات سبز تیره حاوی کربوهیدرات بسیار کمی هستند ، مانند تمشک و توت فرنگی.

»غذاهایی که نباید در رژیم کتوژنیک مصرف شوند؟

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل ماکارونی ، ماکارونی ، سیب زمینی ، برنج ، نان و غلات است. میوه هایی مانند موز ، انگور و انبه سرشار از کربوهیدرات هستند. همچنین ، هرگز شیر ، کیک ، شکلات و چیپس نخورید.

» رژیم گیاهخواری

تفاوت اصلی رژیم گیاهخواری با رژیم گیاهخواری در محصولات حیوانی است. کسانی که رژیم گیاهی دارند از گوشت و غذاهای دریایی استفاده نمی کنند. اما رژیم گیاهی فقط بر اساس گیاهان است و هیچ گونه فرآورده حیوانی مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و حتی عسل مصرف نمی کند! اگرچه رژیم گیاهخواری دشوارتر از رژیم گیاهخواری به نظر می رسد ، اما بهتر است از این رژیم پیروی کرده و به آن دست یابید.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این رژیم مزایای خود را دارد. افرادی که از رژیم گیاهخواری و گیاه خواری پیروی می کنند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی هستند. اگر بر اساس باورهای درونی خود در این مسیر هستید ، باید بدانید که ایجاد تعادل بین میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی بسیار مهم است. پرهیز از برخی غذاها باعث کاهش عناصر بدن مانند کلسیم ، روی ، ویتامین D و B12 می شود.

انواع رژیم غذایی» رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای نوع دیگری از رژیم غذایی است که الگوهای تغذیه ای بیشتری از آنچه باید دارد.

رعایت رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم اصول تغذیه سالم را با غذاهای سنتی و غذاهای مدیترانه ای ترکیب می کند. علاقه به این شیوه زندگی زمانی آغاز شد که بیماری عروق کرونر در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا نسبت به سایر نقاط جهان کمتر رایج بود و مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی بسیار خوب خطرات احتمالی را کاهش می دهد. این توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان نمونه ای از رژیم غذایی سالم و پایدار شناخته شده است.

» نمونه ای از رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات ، نخود ، لوبیا ، آجیل و روغن زیتون است. با توجه به موارد فوق ، می توان فرض کرد که این رژیم بر اساس گیاهان و سبزیجات است ، نه گوشت.

  • مصرف روزانه: سبزیجات ، میوه ها ، غلات و چربی های سالم. هر روز 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات بخورید. در وعده های غذایی خود از روغن های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • مصرف هفتگی: ماهی ، مرغ ، لوبیا و تخم مرغ. دوبار در هفته ماهی بخورید. مرغ را با گوشت قرمز جایگزین کنید.
  • مصرف شیر قرمز را کاهش دهید. بهتر است از محصولات لبنی کم چرب مانند ماست یونانی استفاده کنید.
  • یکی دیگر از عناصر مهم رژیم مدیترانه ای ، وعده های غذایی خانواده است. این به شما امکان می دهد از وعده غذایی خود لذت ببرید.

کسانی که این رژیم را شروع می کنند ، پس از مدتی قادر به تغییر آن نخواهند بود زیرا از رژیم غذایی و شیوه زندگی مدیترانه ای راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید