از سبک زندگی کم کربوهیدرات خود بیشترین بهره را ببرید


رژیم های غذایی محبوب مانند اتکینز و کتو چه وجه مشترکی دارند؟ تمرکز آن بر روی غذاهای کم کربوهیدرات است، زیرا کاهش کربوهیدرات ها برای چندین دهه یک ابزار کاهش وزن ثابت شده است. با این حال، کلید کاهش وزن طولانی مدت بسیار بیشتر از رژیم غذایی است. رژیم غذایی موقت – یک برنامه کوتاه مدت با تاریخ هدف. در برخی موارد، این تجربه ممکن است به عنوان یک مجازات به نظر برسد تا یک فرصت پاداش. کاهش وزن موفق و طولانی مدت به تغییرات سبک زندگی بستگی دارد که به جای شمارش کالری ثابت، بر زندگی طولانی تر، سالم تر و شادتر متمرکز است.

در مرکز کنترل چاقی، فقط چند دقیقه در جنوب سن دیگو، می‌دانیم که چگونه کاهش وزن و سلامت متابولیک به انتخاب‌های غذایی شما بستگی دارد. تغذیه کلید موفقیت بلند مدت است. ما در مرکز جراحی خود متعهد به بهبود سلامت سلولی از طریق غذاهای غنی از مواد مغذی و مکمل های غذایی هستیم. توانایی طبیعی بدن شما برای ترمیم خود را افزایش می دهد. در پایان روز، سفر کاهش وزن فرآیندی برای شفا است – که توسط طرز فکر غذا خوردن هدایت می شود. در زیر توضیح می دهیم که چگونه کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند.

مشکل کربوهیدرات

کربوهیدرات ها یکی از سه گروه غذایی اصلی هستند (دو گروه دیگر پروتئین و چربی) که بدن شما برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها به بدن شما انرژی می دهند. با این حال، اگر بدن بلافاصله نیازی به تجزیه کربوهیدرات‌ها برای انرژی نداشته باشد، بدن شما آن‌ها را برای استفاده بعدی در ماهیچه‌ها و کبد ذخیره می‌کند. اگر بدن در نهایت از آن کربوهیدرات های ذخیره شده استفاده نکند چه اتفاقی می افتد؟ بدن شما آن را به چربی تبدیل می کند.

انسولین هورمونی است که چربی و ماهیچه را برای جذب گلوکز از خون تحریک می کند. انسولین همچنین مسئول ذخیره سازی چربی در بدن است. هنگامی که غذاهای غنی از کربوهیدرات های تصفیه شده مصرف می کنید، بدن شما انسولین بیشتری برای جذب گلوکز از خون آزاد می کند. افزایش پاسخ انسولین ممکن است منجر به افزایش ذخیره چربی و در نهایت افزایش وزن ترسناک شود.

مشاور جراحی کاهش وزن متخصص تغذیه با یک بیمار در تیجوانا

فواید رژیم کم کربوهیدرات

کربوهیدرات کم زمانی که صحبت از داشتن یک سبک زندگی سالم به میان می‌آید و دلایل خوبی دارد، به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است. در بیشتر تحقیقات علمی، کاهش مصرف کربوهیدرات سالم و مفید است. این مزایا عبارتند از:

تری گلیسیرید پایین

تری گلیسیریدها ذرات چربی هستند که در جریان خون گردش می کنند و یکی از عوامل اصلی افزایش تری گلیسیرید مصرف کربوهیدرات و سبک زندگی کم تحرک است. سطوح بالای تری گلیسیرید ممکن است باعث انباشته شدن آنها در وریدها، محدود شدن جریان خون به قلب و افزایش خطر حمله قلبی شود. خوردن کربوهیدرات های کم می تواند منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید شود که قلب شما را سالم نگه می دارد.

بیمار جراحی کاهش وزن پس از ایجاد یک سبک زندگی سالم با کمک OCC در تیجوانا، MX، مسافت های طولانی را پیاده روی می کند.

سطح قند خون پایین

بعد از اینکه کربوهیدرات ها در بدن شما تجزیه می شوند، به قند تبدیل می شوند. مصرف زیاد کربوهیدرات باعث افزایش سطح قند خون و افزایش تولید انسولین می شود. سبک زندگی کم کربوهیدرات سطح قند را کاهش می دهد که خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد.

سطوح انرژی پایدارتر

نوسانات در سطح قند به معنای نوسانات در سطح انرژی نیز هست. سبک زندگی کم کربوهیدرات به افزایش سطح قند خون و انرژی شما به سطح پایه قابل پیش بینی تری کمک می کند – یک کالیبراسیون طبیعی که احساس معمول بی حالی در بعد از ظهر را از بین می برد.

احساس سیری برای مدت طولانی تری

با سبک زندگی کم کربوهیدرات، همیشه احساس گرسنگی نخواهید کرد. خوردن کربوهیدرات کمتر و مصرف پروتئین بدون چربی بیشتر و چربی های سالم می تواند شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.

دیگر نفخ نمی کند

بدن شما کربوهیدرات های اضافی را به شکل گلیکوژن ذخیره می کند که آب را جذب می کند. به ازای هر گرم گلیکوژن، دو تا سه گرم آب به آن متصل می شود. هر چه کربوهیدرات بیشتری بخورید (مخصوصاً اگر بدنتان بلافاصله از آنها به عنوان سوخت استفاده نکند)، بیشتر احساس نفخ خواهید کرد.

کاهش وزن

یکی از دلایل اصلی مصرف غذاهای کم کربوهیدرات کاهش وزن است. کاهش کربوهیدرات ها می تواند بدن شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل کند. چگونه گلوکز اضافی در کبد و ماهیچه ها ذخیره می شود و مقداری به چربی بدن تبدیل می شود. هدف اصلی سبک زندگی کم کربوهیدرات کاهش ذخیره چربی است، بنابراین بدن چربی های ذخیره شده را برای انرژی می سوزاند که منجر به کاهش وزن می شود. شما حتی به یک ترازو برای ردیابی پیشرفت خود نیاز نخواهید داشت، زیرا احتمالاً متوجه خواهید شد که شلوار جینی که می پوشید در طول زمان راحت تر می شود. برای مطالعه بیشتر، لطفا به mayoclinic.org مراجعه کنید.

دیگر نیازی به شمارش کالری نیست

وقتی سبک زندگی کم کربوهیدرات دارید، لازم نیست نگران اعداد و ارقام باشید. کاهش وزن لزوماً به دنبال ردیابی کربوهیدرات نیست، اما باید بیشتر از آنها آگاه باشید. تمرکز بر مصرف کربوهیدرات کمتر و بارگیری بیشتر پروتئین و چربی های سالم است. این رویکرد به شما اجازه می دهد تا به طور طبیعی مصرف کربوهیدرات خود را بدون تمرکز بر اعداد محدود کنید.

کاهش میل به شکر

وقتی غذاهای شیرین و پر کربوهیدرات می خورید، بدن شما مواد شیمیایی احساس خوبی مانند سروتونین و دوپامین تولید می کند. این مواد شیمیایی، تقریباً مانند داروها، باعث می شوند که شما دائماً به دنبال آنها بگردید. زمانی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، هوس شما از بین می رود و دیگر چندان به غذاهای شیرین وابسته نخواهید بود.

سلامتی طولانی مدت

برخلاف رژیم‌های غذایی سخت، سبک زندگی کم کربوهیدرات پایدارتر است. هیچ محرومیتی وجود ندارد، فقط میانه روی است. همه چیز در مورد تعویض هوشمندانه مواد غذایی و لذت بردن از غذا بدون شمارش کالری است. این امر حفظ سبک زندگی را در طولانی مدت آسان می کند.

یک پرستار در یک مرکز کاهش وزن در مورد مزایای رژیم کم کربوهیدرات با یک بیمار در تیجوانا، مکزیک صحبت می کند.

غذاهایی که باید اجتناب کنید

لیست غذاهای پر کربوهیدرات شامل بسیاری از شیرینی‌ها و همچنین برخی از موارد رایج است که ممکن است وعده‌های غذایی اصلی را در نظر بگیرید.

نمونه هایی از غذاهای تصفیه شده و پر کربوهیدرات که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • نان سفید
  • برنج سفید
  • سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی
  • ماکارونی
  • کلوچه، کیک و شیرینی
  • آب نبات
  • نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و آبمیوه

غذاهایی که دوست دارید

به طور کلی، یک منوی سبک زندگی کم کربوهیدرات شامل غذاهایی می شود که پروتئین و چربی های سالم بالایی دارند.

مواد غذایی برای بارگیری عبارتند از:

  • گوشت های بدون چربی، مانند سینه، سینه مرغ یا گوشت خوک
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • سبزیجات برگ سبز
  • گل کلم و کلم بروکلی
  • آجیل و دانه ها، از جمله کره آجیل
  • روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل
  • برخی از میوه ها مانند زغال اخته، سیب و توت فرنگی
  • محصولات لبنی شیرین نشده از جمله شیر کم چرب و ماست یونانی ساده

طرز فکرت را عوض کن

دکتر اورتیز با یک بیمار در تیجوانا، MX در مورد اهمیت رژیم غذایی سالم برای نتایج کاهش وزن مشورت می کند.

برای دستیابی به موفقیت در کاهش وزن، باید در رابطه خود با غذا تجدید نظر کنید. غذا یک سوخت تجدید است، نه یک پاداش یا یک درمان. همه چیز در مورد تغذیه است – و طول عمر، رفاه و سلامت کلی به طور جدایی ناپذیری به آن بستگی دارد.

هسته اصلی برنامه OCC سلامت کبد و میکروبیوم، پاسخ متابولیک و تعادل هورمونی مورد نیاز برای تسریع کاهش وزن و به دست آوردن سلامتی است. هنگامی که برای جراحی کاهش وزن به پیشرفته ترین مرکز جراحی ما می آیید، ما ابزارهایی را برای پشتیبانی از توانایی طبیعی بدن شما برای بازگرداندن سلامتی خود ارائه می دهیم. درست پس از فرآیند بهبودی و در طول مرحله کاهش شدید وزن، نیازی نیست بر روی انتخاب های غذایی خاص بر اساس وزن کلی خود تمرکز کنید. درعوض، مراقب چربی بدن خود خواهید بود و به غذاها و مکمل هایی که فاقد سموم هستند و کربوهیدرات کمی دارند علاقه مند خواهید بود.

این تغییر طرز فکر، همراه با محدودیت های جراحی، محیطی سالم ایجاد می کند که شما را قادر می سازد تا تغییرات طولانی مدت در سبک زندگی ایجاد کنید. همانطور که آلبرت اینشتین یک بار گفت: “دیوانگی یک کار را بارها و بارها انجام می دهد و انتظار نتایج متفاوتی دارد.” تغییر با شما شروع می شود و اکنون زمان آن رسیده است که مهارت های مربوط به غذا را تقویت کنید و عادت انتخاب های سالم را ایجاد کنید.

عضوی از خانواده OCC شوید

هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا یاد بگیرید چگونه از جراحی به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات عمده و طولانی مدت در رژیم غذایی استفاده کنید که کیفیت زندگی شما را در سال های آینده بهبود می بخشد. ما با شما کار خواهیم کرد تا این تغییرات را در یک رژیم تدریجی پیاده سازی کنیم که به شدت بر سلامت شما تأثیر می گذارد. ما می دانیم که آسان نیست، به همین دلیل است که ما تمام پشتیبانی لازم را از شما ارائه می دهیم.

OCC شما را از طریق برنامه ما، گروه‌های پشتیبانی آنلاین و هماهنگ‌کننده‌های بیماران مستقر در ایالات متحده در طول پنج سال مراقبت پس از عمل راهنمایی می‌کند. از مشاوره و جراحی گرفته تا حمایت و کمک مادام العمر، شما یک عضو مادام العمر #OCCFamily هستید – زیرا موفقیت شما موفقیت ماست.

نتایج جراحی کاهش وزن در تیجوانا، MX

کاهش و حفظ وزن با حمایت مرکز جراحی ما

به عنوان متخصصان برجسته در جراحی چاقی، OCC تشخیص می دهد که تغذیه مناسب کلید کاهش وزن دائمی است. جراحان چاقی، متخصصان تغذیه و هماهنگ‌کنندگان ما با یکدیگر همکاری می‌کنند تا برنامه‌های تغذیه‌ای شخصی‌شده برای هر بیمار ایجاد کنند تا از سفر کاهش وزن آنها حمایت کرده و موفقیت مادام‌العمر را تضمین کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مرکز کنترل چاقی مکزیک برای تعیین وقت مشاوره تماس بگیرید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر