احساسات بزرگی که در درک بدن اختلال ایجاد می کند؟ ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر در مورد غذای شهودی تحقیق کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها کار نمی کنند. ممکن است در مورد عدم بازگشت به رژیم تنبیهی که غذا ، کالری ، کلان و امتیازها را محدود می کند ، کمی راحت تر باشید. با این حال ، با در نظر گرفتن همه این موارد ، می توانید زندگی خود را در حال افزایش احساس کنید.

می دانید که راه های بی شماری برای حفظ سلامت خود بدون کاهش وزن وجود دارد. می دانید که بسیاری از افراد برای بدن خود در اندازه و شکل کنونی ارزش قائل هستند ، احترام می گذارند و حتی دوست دارند. با این حال ، ممکن است در مورد کنار گذاشتن رژیم غذایی دچار تناقض شوید.

فرآیند یادگیری و استفاده از یک ظرف بصری می تواند باعث شود احساسات بسیار بزرگی تحت تأثیر سونامی به وجود بیاید یا حتی به درون شما بیفتد. یکی از این احساسات غم است.

بخشی از رهایی از رژیم غذایی و حرکت به سمت اندام و اندازه بدن این است که از آنچه پشت سر گذاشته اید غصه بخورید. من نمی خواهم رژیم غذایی یو یو را رها کنم. وقتی رژیم خود را “فریب” می دهید یا وقتی کاملاً از رژیم خارج شده اید ، این بدان معنا نیست که برخی غذاها را محدود کرده و خود را از گناه خوردن این غذاها محروم کنید. اندوهی که گفتم تجربه شماست هنگامی که شما رویای داشتن یک تیپ بدنی خاص را رها می کنید – و زندگی ای که همیشه در آرزوی آن هستید با آن همراه می شود.

دست از رویا بردار

شما می دانید خیال من منظورم است. اگرچه هرکس امیدها و رویاهای خود را در مورد اینکه زندگی چگونه خواهد بود ، دارد ، اما موضوعات مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری پیدا خواهید کرد …
  • خرید لباس های شیرین سرگرم کننده تر خواهد بود
  • انرژی بی پایان و سلامتی کامل خواهید داشت
  • در نهایت ، شما هر کاری را که به تعویق انداخته اید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس انجام خواهید داد
  • شما قادر خواهید بود آنچه را که می خواهید بخورید … و دیگر وزن کم نمی کنید

این خیالات از هوا به ما نمی رسد. آنها نه تنها از طریق برنامه های کاهش وزن و تبلیغات محصولات ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به ما غذا می دهند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که دارای دوستان زیاد ، شریک عالی و زندگی رضایت بخش و موفق برای افرادی با اندام بزرگتر است؟

اگرچه شما از نظر تئوری اندازه گیری را قبول دارید ، معمولاً احساسات مضاعف یا حتی منفی در مورد بدن خود تجربه می کنید.

من اخیراً کار درمانگر ژان کورتنی را خوانده ام ، که در سال 2008 نوشت “ادراک اندازه گیری به عنوان یک فرآیند غم انگیز”. او می نویسد که با دور شدن زنان از ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما ، با ضررهایی روبرو می شویم و امید خود را برای فرار از بی احترامی جامعه (و خودمان) نسبت به بدنهای ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای برنده شدن همه جوایزی که دارای امتیاز ظریف هستند از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به غلبه بر این مشکلات را از دست می دهید (و احتمالاً حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی “کاهش وزن” را به عنوان یک وسیله ساده پیشنهاد می کند).

توضیح می دهد که چگونه است فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مرحله 1 و 2: انکار و خشم

در مرحله انکار ، می توانید بپذیرید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست. اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از نادرهای شاخدار هستید که می تواند وزن خود را کاهش داده و آن را یکبار برای همیشه حفظ کند. اگر به اندازه کافی کار کنید ، می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. اگر بدن شما تمایل دارد به تلاش های کاهش وزن پاسخ دهد ، هر چند موقت ، شما همچنان این امید را حفظ خواهید کرد.

به جای به چالش کشیدن استانداردهای بدن جامعه ، می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را به حداقل برسانید و سعی کنید خود را متقاعد کنید که مبارزه با بدن شما عادی است. احساس می کنید از بدن خود جدا شده اید. کورتنی یک مثال می زند که چگونه دقیقاً می دانید چقدر کالری می خورید ، اما چگونه احساس گرسنگی می کنید.

در طول مرحله عصبانیت ، می توانید احساسات خود را از نظر داخلی و خارجی هدایت کنید. اگر با درک اندازه گیری و فشارهای غیرواقعی جامعه آشنا هستید ، عصبانیت می تواند به سمت هراسی چربی که مشاهده می کنید و شاید در جهان زندگی می کنید ، باشد. اگر با ایده اندازه گیری آشنا نیستید ، ممکن است از دست خود عصبانی شوید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش دهید. برای کنترل یا حتی تنبیه بدن ، این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری شود.

مرحله 3: قرارداد

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم های غذایی سرزنش می کنید ، می توانید بدن موجود خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما می توانید با تجدید نظم و محرومیت ، شانس دیگری برای “پیروزی” چانه بزنید. کورتنی می گوید چرخه شکست و چانه زنی می تواند سالها ادامه یابد.

برخی از افرادی که اندازه گیری را می پذیرند رژیم یویو را کنار می گذارند تنهایی، اما همچنان بین کنترل بدن خود (اطمینان از آرمانهای جامعه) و خواسته های متناقضی که نمی خواهند در برابر این آرمان ها عقب نشینی کنند ، “چانه زنی” می کند. این معامله ممکن است به تلاش برای کوچک شدن و بازسازی بدن آنها ادامه دهد ، اما اکنون این کار را تحت عنوان “سلامتی” انجام می دهد. جستجوی “سلامتی” می تواند سایه های معنوی به خود بگیرد ، وقتی از ورزشگاه غیبت می کنید یا چیزبرگر را به جای سالاد انتخاب می کنید ، همانطور که فردی که رژیم دارد به دلایل زیبایی احساس می کند ، شما بسیار خجالتی و از خود متنفر هستید.

چگونه می توانید بفهمید که به جای این که بدن خود را با یک تمرین خوب و رژیم غذایی لاغر خریداری کنید ، خرید می کنید؟ وقتی رفتار شما اجباری می شود و احساس نوعی محرومیت می کنید. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست Food Psych و نویسنده کتاب Anti-Diet می گوید ، انتخاب های شما از خودمدیریتی ناشی می شود ، نه مراقبت از خود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به کنترل را از بین ببرد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید مرحله افسردگی می تواند منجر به دو نوع افسردگی شود – واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر با اندازه گیری آشنا نیستید ، می توانید مطمئن باشید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت و فعالیت نخواهید کرد ، یا از شغل و زندگی جنسی خود راضی خواهید بود.

اگر این اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که می توانید زندگی رضایت شخصی خود را در بدن بزرگتری انجام دهید ، اما ممکن است در نبرد سربالایی برای تغییر یک جامعه هراسی چاق احساس شکست کنید. افسردگی مقدماتی چالش زندگی در دنیای چربی ترس است در حالی که در بدن چاق است.

وقتی به مرحله پذیرایی می رسید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس راحتی می کنید ، و دیگر اندازه را دلیلی برای عدم شرکت در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و رضایت بخش است ، نه به منظور “اصلاح” خود به نحوی. از آنجا که شما هنوز در جامعه ای با فوبیای چربی و کاملاً وابسته به فرهنگ رژیم غذایی زندگی می کنید ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که احساس طراوت می کند ، اما با آن برخورد نمی کنید.

به احترام اندوه شما

اکثر مشتریان من زمانی که شروع به دیدن می کنند بین خرید و افسردگی قرار دارند. اگر در حالت انکار قرار دارید ، وقتی عصبانی می شوید ، آنها معمولاً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا خودشان.

من می دانم که کنترل ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما چقدر دشوار است و در عین حال ر theیای یک زندگی خارق العاده را کنار می گذاریم. من رهاسازی رویا را تجربه کرده ام و این روند را در مشتریان خود می بینم. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است به خودتان آموزش دهید که وزن شاخص سلامتی نیست.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی شما به شما آسیب می زند تهیه کنید. در صورت نیاز مرور کنید.
  • بدن خود را با روش هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات دقیق متصل کنید.
  • به خاطر داشته باشید که از رژیم غذایی پیروی کنید تقصیر تو نیستبه از جامعه عصبانی باشید نه از خودتان. نوشتن “تقصیر تو نیست” را روی یک پست قرار دهید و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به یاد داشته باشید که علم به شما نشان داده است که نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید احساس بهتری خواهید داشت.
  • آیا ایده ای دارید که بتوانید با آن مبارزه کنید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که شما را عقب می کشد تا زمانی که وارد بدن کوچکتری شوید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر آگاه از بدن کار کنید تا بفهمید فکر می کنید با وزن کمتری “احساس بهتری دارید” و کمرویی بدن خود را درمان کرده اید.
  • به خود اجازه دهید که از خیال پردازی ایده آل ظریف خود دست بردارید. اگر در ابراز همدردی با مشکل روبرو هستید ، راه هایی برای افزایش شفقتان در نظر بگیرید.

کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است ، او متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران است. شامل ابرقدرت های آن است افسانه های تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید