آیا چالش “اعتیاد به غذا” کمک می کند یا آسیب می رساند؟


زمان خواندن: 6 دقایق

این یک تکرار رایج مانند “من به غذای X معتاد هستم” یا “من نمی توانم خودم را در مورد قند کنترل کنم” است. مفهوم اعتیاد به غذا به راحتی توسط عموم مردم پذیرفته شده است و تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم معتقدند “چاقی” ناشی از اعتیاد به غذا است. در حقیقت ، بیش از نیمی از مردم معتقدند که به غذا معتاد هستند.

با این حال ، این ایده که ما می توانیم به همان اندازه که می توانیم به الکل یا کوکائین وابسته باشیم به غذا وابسته هستیم ، در جامعه علمی به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است.

برخی دانشمندان معتقدند که ما ممکن است به عنوان یک ماده به غذا معتاد باشیم. برخی دیگر می گویند هیچ شواهد محکمی برای اثبات این دیدگاه وجود ندارد ، اما برخی افراد به احتمال زیاد “اعتیاد به غذا” را تجربه می کنند. (این نوعی اعتیاد رفتاری شبیه خرید یا قمار خواهد بود.) قبلاً در این مورد نوشته ام. سیاتل تایمز ستون

اما جنبه دیگری از “اعتیاد به غذا” وجود دارد که بیشتر درگیر تحقیقات علمی است. ایناهاش چگونه ایده اعتیاد به غذا افکار ما را در مورد خود یا دیگران ترسیم می کند. بیایید کمی عمیق تر حفاری کنیم.

برای بحث در مورد تفاوت های ظریف اعتیاد به غذا

مجموعه مقالاتی در اوایل سال جاری مجله تغذیه بالینی آمریکا مفهوم وابستگی به غذا را مورد بحث قرار دادبه به ویژه از نظر اینکه آیا به توضیح پرخوری و کاهش وزن کمک می کند یا خیر.

تیمحققان دریافته اند که برخی از افراد به گونه ای غذا می خورند که مناسب اعتیاد است. آنها همچنین توافق کردند که ویژگی های غذای خورده شده ، عوامل خطر فردی و رفتار در خوردن به عنوان یک اعتیاد موثر است. در نهایت ، آنها به این نتیجه رسیدند که عوامل م indexثر بر شاخص توده بدن (BMI) در محدوده “چاق” چند وجهی هستند و رفتارهای خوردن مانند اعتیاد برای برخی افراد دارای اضافه وزن با غذاهای اعتیادآور همراه است. رفتارهایی نیز در افرادی با وزن بدن پایین رخ می دهد.

در مورد پتانسیل اعتیادآور غذاهای بسیار فرآوری شده اختلاف نظر وجود دارد. به طور خاص ، یکی از محققان گفت که غذاهای بسیار فرآوری شده حاوی کربوهیدرات ها و چربی های سریع جذب شده ، همراه با نمک و افزودنی های طعم ، در ایجاد مسیرهای پاداش در مغز م moreثرتر هستند و بیشتر در وابستگی به کمترین غذاهای فرآوری شده مصرف می شوند.

محقق دیگری گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مواد مغذی خاصی محرک هستندرفتار خوردن اعتیادآور ایجاد می کند اول ، غذاهای بسیار فرآوری شده را نمی توان با داروهایی مقایسه کرد که بر روی مکانیسم های بیوشیمیایی خاص و مستقیم در مغز و بدن عمل می کنند. همچنین ، در نظر بگیرید که اکثر مردم هر روز غذاهای بسیار فرآوری شده را بدون تجربه عوارض جانبی مرتبط با دارو مصرف می کنند.

“اعتیاد به غذا” و چاقی هراسی داخلی

گذشته از بحث در مورد اعتیاد به غذا ، نامیدن خود یا دیگران “معتاد به غذا” می تواند عواقب غیرمنتظره ای داشته باشد. فوبیای چربی در جامعه ما رایج است (تکان دهنده است ، من می دانم) و فاتفوبیا را می توان با باورهای خاصی در مورد علت افزایش وزن تقویت کرد.

اساساً ، وقتی درباره علل یک وضعیت سلامتی قضاوت می کنیم (قرار گرفتن در بدن بزرگتر یک بیماری نیست ، در جامعه ما به این شکل رنگ آمیزی شده است) ، این قضاوت ها بر نگرش افراد نسبت به خود تأثیر می گذارد.

مطالعه ای که در ماه آگوست در مجله منتشر شد چاقی 447 بزرگسال به طور تصادفی یکی از چهار انتقال تصادفی را مطالعه کردند. سه مورد مواردی را که باعث “چاقی” می شود توضیح داد – یک گذار اعتیاد به غذا ، یکی اعتیاد به غذا ، یکی عدم تعادل کالری است – و چهارم انتقال “کنترل” خواندن ، که هیچ ارتباطی با وزن ندارد. انتقالها برای لحن خنثی طراحی شده بودند و از آثاری مانند “انتخاب” ، “اراده” یا “کنترل خود” استفاده نمی کردند.

سپس شرکت کنندگان ارزیابی های طراحی شده برای اندازه گیری علامت وزن (اصطلاح دیگری برای fatphobia) را که به خود (داخلی) یا دیگران (خارجی) طراحی شده است ، تکمیل کردند. شرکت کنندگان این قسمت را می خوانند که اعتیاد به غذا را به عنوان علت توضیح می دهد علامت وزن داخلی بالاتری را گزارش کرد در مقایسه با افرادی که در حالت کنترل هستند. این برخلاف انتظار محققان بود.

چیزی که واقعاً جالب است این است که افرادی در گروهی قرار دارند که دوره انتقال اعتیاد به غذا را بخوانند یک علامت وزن داخلی بالاتر ، صرف نظر از میزان وزن یا ارتقاء خود به عنوان یک معتاد به غذا.

نویسندگان می گویند که می توان بحثی در مورد نقش غذاهای اعتیادآور در کاهش وزن – اما نه سایر غذاها – خواند. سرزنش خود شرکت کنندگان در انتخاب غذاهای بسیار فرآوری شده “اعتیادآور” افزایش یافت ، یا از اینکه نمی توانند از خوردن این غذاها دست بردارند ، ناامید شدند.به این به نوبه خود می تواند اضطراب و افسردگی مربوط به وزن شرکت کنندگان و میل آنها به کاهش وزن را افزایش دهد.

“اعتیاد به غذا” و فاتوفوبیا با فکر دیگر

در مقاله ای در سال 2019 ، به طور خاص از این س askedال پرسیده شد که آیا برچسب “اعتیاد به غذا” باعث افزایش وزن می شود یا خیر. در دو نظرسنجی آنلاین مجزا ، از 962 شرکت کننده خواسته شد تا قطعه ای را درباره زنی بخوانند که “اضافه وزن” توصیف شده بود. اما همه انتقالها یکسان نبود.

طبق یک کار تصادفی ، برخی از شرکت کنندگان قسمتی را مطالعه کردند که در آن یک زن توسط پزشک خود به اعتیاد به غذا (“وضعیت پزشکی”) مبتلا شده بود. زن دیگری معتقد بود که به غذا (شرایط “تشخیص خود”) معتاد است. سوم ، هیچ اشاره ای به وابستگی به غذا (شرایط “کنترل”) نشده است.

شرکت کنندگان در حال خواندن قطعات “پزشکی” و “شناسایی خود” هستند بیشتر به زن انگ زدند بیشتر از کسانی که وینت “کنترل” را می خوانند. این امر در مورد شرکت کنندگانی که اظهار می دارند معتقدند اعتیاد ما بیشتر یک بیماری است نه چیزی که تحت کنترل شخصی ما است.

بنابراین ایده این است که اگر فردی به غذا معتاد است ، حتی اگر تقصیر او نباشد ، مشکلی دارد و مستحق نفرت است. تعداد افراد معتاد به الکل یا مواد مخدر تفاوتی ندارد.

فراتر از معناشناسی

منمن قبلاً آن را گفته ام و دوباره می گویم: اعتیاد به غذا واقعی است یا نه ، اگر احساس می کنید به غذا معتاد هستید ، احساسات شما واقعی است.

شایان ذکر است که اگر گروهی از افراد را که در هنگام خوردن غذای یکسان احساس “غیرقابل کنترل بودن” را تجربه می کردند ، افراد مختلف گروه ، این تجربه را با نام های مختلف صدا می کردند:

  • اعتیاد به غذا
  • غذا بخور
  • خوردن احساسی
  • زیاد خوردن

با این حال ، تنها یکی از این (اختلالات خوردن متعدد) دارای معیارهای تشخیصی واقعی است آنچه واقعاً مهم است نام نیست ، اما اگر چیزی در مورد غذا شما را آزار می دهد ، شما سزاوار کمک و پشتیبانی هستید.

من پیشنهاد می کنم که این پیشنهاد حل نشود. یکی از مواردی که می تواند باعث شود هنگام غذا خوردن احساس کنترل خارج کنید ، محدودیت است. این امر به ویژه زمانی صادق است که کالری را محدود کنیم و بدن به اندازه کافی سوخت دریافت نکند. وقتی غذاهای خاص را محدود می کنیم ، این امر نیز صادق است. این سندرم “میوه ممنوعه” است. و پرهیز غیر از محدودیت کامل چیست؟

تلاش برای تسلیم شدن در برابر اعتیاد به غذا ، دستور غذا خوردن مجدد است. برای درک آنچه در حال رخ دادن است ، باید در مورد زمان و توجه ، تاریخچه غذا و وعده غذایی تحقیق کنید. این شامل تجربیات اولیه کودکی است. مواردی مانند ناامنی غذایی و ضربه را تحت تأثیر قرار می دهد. این یک درمان مهم است که راه سریع و آسانی برای حل آن وجود ندارد.

منابع متعدد

من به طور مرتب این بخش از پادکست Food Psych را توصیه می کنم: “با مارسی ایوانز” ، اعتیاد به غذا “حقیقت” است. (شماره 80 ، اگر در بستر پادکست مورد نظر خود در Food Psych مشترک شده اید.)

من برای مارسی مصاحبه کردم سیاتل تایمز سال گذشته و همزمان در این ویدئوی فیس بوک در مورد اعتیاد به غذا صحبت کردم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است ، او متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران است. شامل ابرقدرت های آن است افسانه های تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید