آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم فیزیکی گرسنگی


آیا واقعاً علائم گرسنگی جسمی را احساس می کنید و آیا می دانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم از خود نمی پرسند: “آیا واقعاً متأسفم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

پیاده روی در علائم گرسنگی فیزیکی می تواند یک بازی دشوار باشد. هنگام برخورد با افرادی که بیش از حد مشغول هستند ، اغلب احساس می کنیم که وقت نداریم گرسنگی را بررسی کنیم یا احساس کنیم گرسنگی چیست. و گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

در Nutrition Stripped ، ما درباره ذهن آگاهی و تغذیه آگاهانه صحبت می کنیم و در اینجا دوباره نقشی را ایفا می کند. وقتی عاقلانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهیم احمقانه غذا می خوریم) ، بسیار مشکل است که بدانیم آیا انتخاب های غذایی ما در واقع ناشی از گرسنگی است یا خیر.

برای کمک به شما در این کار ، ما به شما یاد می دهیم که بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رفتن به آنجا ، بیایید تحقیق کنیم که چرا غذا خوردن با توجه به گرسنگی شما بسیار مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در تمام طول روز بدن ما در تماس مداوم است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر هستند!

هورمون های مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم گرسنگی فیزیکی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. متأسفانه ، با گذشت زمان ، بسیاری از افراد شروع به نادیده گرفتن این علائم جسمی می کنند یا احساسات خود را فراموش می کنند. جداول ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

هنگامی که علائم گرسنگی فیزیکی نادیده گرفته می شود یا نادیده گرفته می شود ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، ممکن است در هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و پرخوری کنیم ، ممکن است پرخوری کنیم یا به اندازه کافی غذا نخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این امر ، می خواهیم با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شویم.

علائم کلی فیزیکی گرسنگی

هنگام بررسی علائم گرسنگی و سیری ، می توانید قبول کنید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که این شغل را ترک کرده اید؟ آیا از خواب راحت شب خسته شده اید؟ بی حالی حتی اگر شما کار خاصی انجام نمی دهید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما اشاره می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا خوردن فکر کنید. هنگامی که مواد مغذی کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنید ، بدن شما می تواند احساس زشتی کند.

کارهای روزانه کمی سخت تر است و ما هیچ کاری انجام نمی دهیم. تنها راه خلاص شدن از آن خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا نشانه گرسنگی فیزیکی است یا خیر.

زخم معده یا معده:

آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما بیداد می کند یا فریاد می زند و آن درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که باید غذا بخورد.

من به شما قول می دهم ، هر چقدر رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی وجود داشته باشد ، حتی اگر به شما بگوید این نکات را در x ساعت نبینید ، به هیچ وجه مفید نیست و واقعیت ندارد.

وقتی احساس درد می کند ، زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه معده خالی باشد. دفعه بعد که معده شما می لرزد ، به آن گوش دهید و با پنج وعده غذایی با پایه مغذی پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

وقتی گرسنه هستیم و مدتی بدون غذا می مانیم ، سطح قند خون ما کاهش می یابد. وقتی قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، رگ های خونی منقبض می شوند و فشار خون بالا می رود. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار متداول است که می لرزیم و بیرون احساس می کنیم.

اگر اغلب با لرزش دست دچار سردرد می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که باید غذا بخورد. این می تواند یکی از علائم گرسنگی فیزیکی باشد.

مه مغزی و ناتوانی در توجه

هر دو با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

می تواند همه چیز را مه آلود کند! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حد معمول کار می کنند ، یا ممکن است نتوانید بر فعالیت های عادی تمرکز کنید.

با فعالیت در سطح پایین تر ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک

همه تجربه کرده اند “حلق آویز” وقتی بی نظم ، تحریک پذیر ، تحریک پذیر و گاهی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی دشوار هستید. آیا واقعاً چیزی وجود دارد که شما را نگران کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما انرژی و تغذیه کمتری دارد ، بنابراین قند خون شما دوباره افت می کند. وقتی قند خون پایین است ، برای ما آسان تر است که بدون هیچ دلیلی واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا هستید ، ممکن است یکی از علائم گرسنگی فیزیکی در بدن شما باشد. “جا رختی “ یا تحریک

علائم اشتباه گرسنگی “گرسنگی سر”

اما اگر در واقع اتفاق دیگری رخ دهد ، واقعاً نشانه ای از گرسنگی فیزیکی را تجربه کنیم؟ ما به این می گوییم “گرسنگی سر”

گرسنگی سر زمانی است که موقعیت ، احساس یا احساس خاصی در پاسخ به رسیدن به غذا منجر می شود.

در زیر برخی از رایج ترین ویژگی های آنچه ما می نامیم آورده شده است. گرسنگی سربه

خواسته های فوری

اتفاقی ، با خود فکر کنید: “خدایا ، من می خواهم بکشم [insert craved food item here]”، مطلقاً از بهشت؟

این یک سرگرمی است! اکنون ، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند اشتها را برانگیزد ، و اینها در واقع می توانند به گرسنگی جسمی مربوط شوند. بنابراین ، اگر می خواهید بیشتر بیاموزید و هنوز یاد نگرفته اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های آنها به شما بگوید.

اما اغلب این تجربه طعم و غذا خوردن است که از دست می دهیم ، نه تغذیه فیزیکی با غذا. در صورت تمایل ، این نشانه ای است که ما فقط می خواهیم غذا بخوریم گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روانی

آیا تا به حال چیزی خورده اید که احساس بهتری داشته باشید و بخواهید آن را بخاطر خستگی جسمی یا روحی خود انجام دهید؟ آره، گرسنگی سربه

حالا من می گویم که کمی سخت است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی گرسنه باشید. با این حال ، خوردن هنوز می تواند خوب به نظر برسد زمانی که اغلب از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه ای از گرسنگی جسمانی نشان نمی دهیم.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات ناخودآگاه به غذا می رسیم ، واقعاً به هوس گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی خسته هستیم می توانیم همین کار را انجام دهیم.

استرس ناراحت کننده و ناخوشایند است. از سوی دیگر ، غذاهای خوشمزه راحت و بسیار خوشمزه هستند. ایجاد عادت غذا خوردن در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به آن استرس خوردن می گوییم!

هنگامی که از استرس جلوگیری نمی شود ، شدت می یابد و ما به دنبال راه های سریع و آسان برای مقابله با آن هستیم. غذا یکی از این ابزارهاست. استرس در نتیجه استرس یک ابزار است گرسنگی سر بیش از گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا عصبی بوده اید که مجبور شده اید هر نوع کوکی بخرید؟

من فکر می کنم به راحتی می توان دید که این حالت پس از دو مثال اخیر چگونه است گرسنگی سر درست مانند استرس ، اگر از احساسات جلوگیری نشود ، می توانیم آنها را از طریق غذا خلاص کنیم.

یاد بگیرید که با علائم جسمانی گرسنگی سازگار شوید

هدف در اینجا این است که شروع به سازگاری با گرسنگی فردی و حتی علائم سیری کنید. با علائم کنونی گرسنگی فیزیکی آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید). وقتی این کار را انجام دهید ، می توانید راحت و هوشمند غذا بخورید.

در روش تغذیه ذهنی ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای کمک به بدن خود برای سازگاری با هوس گرسنگی فراهم می کنند تا بدانند چه موقع ، چه چیزی بخورند و چقدر بخورند. در آن لحظه نیاز

داشتن یک مهارت بسیار قدرتمند است!

دیدگاهتان را بنویسید