آیا واقعاً چای به هضم غذا کمک می کند؟


علم در مورد چای و هضم غذا چه می گوید؟

مطالعات متعددی برای نوشیدن چای بر روی سیستم گوارشی انجام شده است. یک مطالعه در سال ۱۵، بیش از ۲۰۰ سبز دریافت می کند که مصرف چای می تواند هضم و جذب ناشتا را بهبود بخشد و در نتیجه عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد.

مطالعه دیگران در سال ۲۰۱۵ نشان داد که فلاونیدها که در چای ها زیاد از وجودشان وجود دارد، می توانند به تنظیم و آرام کردن روند کمک کنند.

چای های خاص مانند چای زنجبیل، چای نعناع فلفلی و چای رازیانه مفید هستند. مطالعات انجام شده در ژورنال ورزش و بیماران داده شده است که زنیل، نعناع و رازیانه همگی دارای خاصیت خاصی به افراد هستند که می توانند سلامت را بهبود بخشند، تعداد کمی از آنها مطالعاتی برای کشف فواید این چای انجام شده است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای همچنین می تواند به سلامت درمان طولانی مدت شود. به عنوان مثال، مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که افرادی که به طور متوسط ​​​​می نوشند (حدود بار در هفته به مدت بیش از شش ماه) کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند در مقایسه با آنها. که چای نمی نوشند.

چای های مفید برای هضم غذا

چای سیاه

چای سبز

چای رازیانه

چای زنجبیل